FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 17:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Aiheiden uudenlainen "lokerointi".
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Aiheiden uudenlainen "lokerointi".  (Read 6619 times)
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

Aiheiden uudenlainen "lokerointi".
« on: 08.01.06, 21:37 »

Eli mikäs idea tässä nyt sitten on, kun nämä foorumin aihepiirit ovat tällaisissa uusissa lokeroissa:
Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
Finnish Discussion / Ilmailu
Finnish Discussion / Muut aiheet

Itse pidin vanhasta systeemistä paljon enemmän. Nyt ei enää edes mahdu kaikki Finnish Discussion aiheet näkymään samanaikaisesti yhdelle sivulle ilman, että pitää rullata sivua. Nooh, jos tämä on todella jonkun mielestä hyvä idea, niin siitä vaan. Mun mielestä alkaa mennä vaan koko ajan hankalammaksi.  Tongue

EDIT: Jos olen ihan rehellinen, niin tämä uusi systeemi on ihan hanurista. Toivottavasti ei jää pysyväksi.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Aiheiden uudenlainen "lokerointi".
« Reply #1 on: 08.01.06, 21:41 »

Mitäs helv****ä  Grin Johan meni sekavaksi..ainakin mun makuun...  Huh siis tuo uusi tsydeemi...
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #2 on: 08.01.06, 21:46 »

Noniin. Kestipäs kauan ennen kuin ensimmäinen "marmatus" tuli..    Grin

Tuonne Ilmailu-osioon tulee vielä ilmestymään muutama alue lisää, se näyttää hitusen tyhjältä vielä, mutta nuo jo alkuun valmiiksi jaottelin. Lähinnä nyt on kysymys ilmailufoorumien selkiyttämisestä, koska siellä on selvästi tarvetta ja kasvunvaraa. Esim. itse kuvaviestit (= ilmailukuvat) ja muu kuvaukseen liittyvä keskustelu (=valokuvaus-foorumi) laitetaan eri alueille, ja samalla myös konebongareille saadaan enemmän "oma" valokuvauspalsta.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Sami Marttila

Date Registered: 01.08.03

« Reply #3 on: 08.01.06, 21:47 »

Muuten hyvä jaottelu, mutta pystysuuntainen tila loppuu kesken ja joutuu scrollaamaan enemmän --> ei hyvä.

Jani Salo

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4 on: 08.01.06, 21:48 »

moi

Ainakin ensivilkaisulta näyttää enemmän järjestelmällisemmältä tämä suomenkielinen foorumi. Halutessaan voi piilottaa lentosimu, ilmailu ja muupuoli osiot.

Ei ainakaan vielä ole mitään moitittavaa  Grin

Mulla ainakin mahtuu samalle sivulle Yleinen Ilmailukeskustelusta - Vapaa Keskustelu.

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Sami Puro
Moderator

« Reply #5 on: 08.01.06, 21:57 »

Muuten hyvä jaottelu, mutta pystysuuntainen tila loppuu kesken ja joutuu scrollaamaan enemmän --> ei hyvä.

Jani fiksuna miehenä havaitsi että tuohan on resoluutiosta kiinni.  Smiley

Mutta, kuten sanoin, niin Ilmailu-otsikon alle tulee vielä kaksi foorumia lisää, joten oli aiheet omissa kategorioissaan tai ei, niin 1024x768-resoluutiolla ne eivät siltikään samalle ruudulle mahtuisi.

Aihepiirien mukaan jaotelluissa alueissa on nyt mahdollista piilottaa koko kategoria kokonaan. Eli jos et Ilmailufoorumeita lue, mutta simulaattorit kiinnostavat, niin ko.foorumit voi minimoida piiloon otsikon vieressä olevasta nuolesta.

Janne Oikarinen

Date Registered: 17.09.04

« Reply #6 on: 08.01.06, 22:00 »

Ihan jees, eipä toi mua haittaa. Voisi melkein piilottaa nyt noi simu jutut, kun eipä niitä tule juuri lueskeltua... Ja ihan hyvinhän noi minun mielestä näkee vaikka ovatkin omissa lokeroissaan.

Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7 on: 08.01.06, 22:05 »

Ihan jees, eipä toi mua haittaa. Voisi melkein piilottaa nyt noi simu jutut, kun eipä niitä tule juuri lueskeltua... J
Siinä tapauksessa www.flightforum.fi auttaa...

Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #8 on: 08.01.06, 22:06 »

Jaa no oli miten oli, mutta mun mielestä meni ainakin paljon epäselkeämmäksi. Mutta minkäs sille voi, jos tällainen jaoittelu todella on jonkun mielestä hyvä idea.
No eiköhän tähänkin systeemin viellä totu. Lähinnä se tässä tosiaan ketuttaa, että joutuu scrollaamaan, kun mua ainakin kiinnostaa noi kaikki aihepiirit, niin ei ole tarvetta sulkea/pienentää toisia aihepiirejä.

Kuten sanoin eiköhän tähänkin tule viellä totuttua.  Wink
« Last Edit: 09.01.06, 04:53 by Lasse Nygren »

mazze
Former member
« Reply #9 on: 08.01.06, 22:44 »

Hyvä jaottelu ainakin teoriassa. Selkeästi jaoteltu omiin ryhmiinsä. Vaikkakaan enää ei näy kaikki aiheet näkymään omalla sivulla. Kaikkeen tottuu Smiley
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #10 on: 09.01.06, 04:52 »

Itse myös äskettäin tänne tullessani vähän aikaa päätäni raapisin, ja ihmettelin, että mitäs nyt... Mutta nyt vähän aikaa lautaa selaillessani huomaan, että tämähän on loppujen lopuksi järkevä ratkaisu. Jotenkin selvempi.  Wink
Mikko Holck

Date Registered: 22.11.04

« Reply #11 on: 09.01.06, 07:21 »

Oisko nyt aika toteuttaa myös se, että nuo lentoyhtiöuutiset yms.menisivät omaan lokerikkoon?

"Paljon mittareita vihreällä ja kaasuvipu tauluun kiinni!"
Sami Puro
Moderator

« Reply #12 on: 09.01.06, 07:43 »

Oisko nyt aika toteuttaa myös se, että nuo lentoyhtiöuutiset yms.menisivät omaan lokerikkoon?

Juu, on tulossa, se vaatii vähän enemmän aiheiden siirtelyä joten menee tovi.

Janne Oikarinen

Date Registered: 17.09.04

« Reply #13 on: 09.01.06, 10:25 »

Siinä tapauksessa www.flightforum.fi auttaa...

No joo, mutta on ne siinnä ihan kiva olla, joskus sattuu sieltäkin silmään jotain erikoista Smiley. Ja on tottunut tähän fsnordic.net sivustoon, niin mielummin täällä pyörin. Mutta meinasin, että ihan näppärä ominaisuus. Eipä siitä hirveästi hyötyä ole, mutta ei haittaakkaan (minua). Toiset tykkää toiset ei...

Jukka Övermark

Date Registered: 10.12.03

« Reply #14 on: 09.01.06, 10:36 »

Jaa no oli miten oli, mutta mun mielestä meni ainakin paljon epäselkeämmäksi.

Samaa mieltä. Itse kun en tuota aiheiden piiloitus ominaisuutta käytä, niin näyttää aika epäselvältä. Jos kerran ilmailijoille on ihan oma sivunsa, niin miksi pitää täälläkin jaotella simulaattori ja oikea ilmailu erikseen? Tuskin on semmoista simuilijaa, jota ei oikea ilmailu kiinnosta ja haluaa piilottaa ilmailu aiheet pois.

I love the smell of kerosene in the morning
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #15 on: 09.01.06, 10:56 »

Yleensä muutoksien yhteydessä tulee vain negatiivistä palautetta, joten päätin olla äänekäs vaihtoehto.  Tottakai uuteen tottuminen vei jonkin aikaa, mutta uskon, että itse kukin sopeutuu.  Pikaisesti katsomalla uudet "lokerot" on ihan fiksusti valikoitu.

Erityisesti plussa tuosta uudesta kameralokerosta, mulla on nimittäin pari kiperää kysymystä, jotka ei aiemmassa jaottelussa oikein sopineet selkeästi mihinkään "lokeroon".

MikkO
Ville Jalonen

Date Registered: 19.09.03

« Reply #16 on: 09.01.06, 13:41 »

Mielestäni näyttää hieman sekavalta, mutta ei haittaa, koska nyt tämä on jotenkin toimivampi ratkaisu. Kaikki tuntuu löytyvän helpommin.
Lauri Lahtinen

Date Registered: 19.04.04

« Reply #17 on: 09.01.06, 13:49 »

Kestää vähän aikaa totutella, niin kuin kaikkiin muihinkin foorumin muutoksiin, mutta eiköhän se tästä. Helppokäyttöisempi näin, mutta ainoa mitä jään kaipaamaan on esim. täältä vapaasta keskustelusta suoraa linkkiä kaikkien suomenkielisten yläpuolelle tuossa luettelossa. Nykyään se menee tuohon "Finnish Discussion / Muut Aiheet", jolloin täytyy scrollata aina takaisin. Mutta tuskin tuo tulee ongelmaksi.  Smiley
Mikko Holck

Date Registered: 22.11.04

« Reply #18 on: 09.01.06, 14:55 »

Olen kyllä täysin tämän muutoksen puolella. Sitten tämä hipoo täydellisyyttä, kun nuo lentoyhtiöuutiset lähtee pois tuota Ilmailuosiota "sotkemasta".

"Paljon mittareita vihreällä ja kaasuvipu tauluun kiinni!"
Mikko J Köykkä
Moderator

Date Registered: 01.01.05

« Reply #19 on: 09.01.06, 15:02 »

Eka ajatus oli: mitä mitä!? Mutta pianpa se vaihtui tyytyväisyyteen. Nyt tuli iso askel eteenpäin, ja suuntakin  oli oikea.
+ Loppupeleissä selkeämpi
+ Helpompi löytää sopiva alue kysymykselle
+ Helpompi hakea vastausta, kun tietää mistä etsiä
(-?) Isompi koko

"Ilmatorjuntaan menevät ne jotka eivät läpäisseet hävittäjälentäjäin pääsykoetta eivätkä halua antaa muidenkaan lentää"
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1