FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.12.17, 05:06

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Laivakuvausta...
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 82 Reply Print
Author Topic: Laivakuvausta...  (Read 581801 times)
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1380 on: 25.03.13, 14:50 »

Merikokeet suoritettu ja tasan kaksi viikkoa luovutukseen.

[ attachment removed / expired ]

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1381 on: 27.03.13, 16:49 »

Verottaja kävi vierailemassa telakalla... vei vedet.
[ attachment removed / expired ]

MSV Fennica
[ attachment removed / expired ]

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Teijo Niemelä
Offline Offline

Posts: 2855
Date Registered: 24.04.05

WWW
Re: Laivakuvausta...
« Reply #1382 on: 27.03.13, 18:02 »

Laitetaanpa videopatka eilisesta Regal Princess -risteilyaluksen vesillelaskusta italialaiseen tapaan. Parempi puoliskoni oli valittu aluksen kummitadiksi. Valitettavasti oma osallistumiseni peruuntui sairauden ja sairaalakeikan takia:

http://www.youtube.com/watch?v=dDgPX3eQB9Q&feature=youtu.be

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1383 on: 29.03.13, 14:53 »

Arkistojen kätköistä bittimaailmaan skannattuja.

MS Pomerania ja MS Silvia Regina eteläsatamassa joskus 80-luvun puolivälissä.
[ attachment removed / expired ]

Tuntematon njeuvostoliittolainen(?) paatti Jugoslavian Dubrovnikissa elokuussa 1987.
[ attachment removed / expired ]

MS Finlandia eteläsatamassa toukokuussa 1988.
[ attachment removed / expired ]

MS Bastia Bonifaciossa korsikalla keväällä 2002.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Janne-Henrik Fjäder
Offline Offline

Posts: 89
Date Registered: 14.09.10

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1384 on: 29.03.13, 19:31 »

Helmikuun lopulta muutama kuva:

Tässä ankkurinkäsittelyalus Brage Viking
[ attachment removed / expired ]

Brage vetää perässään Harry proomua ja lastina alimmat suurlohkot öljynpumppauslautta Eldfisk 2/7S:ään
[ attachment removed / expired ]

Ja suuntana Stordin telakka Norjassa
[ attachment removed / expired ]

Lasti tosiaan Pernon telakalta

Canon 60D+Canon 1000D+18-55+18-135 IS+70-300 IS USM+ tamron 10-24 di II
http://fjader.kuvat.fi
Sami Kaikkonen
Offline Offline

Posts: 334
Date Registered: 24.11.02

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1385 on: 31.03.13, 19:59 »

Tervehdys.

Heitänpä tähän kyssärin, josko täältä löytyisi vastaus.
Tallinnanlaivalla sivukorvalla kuulin keskustelun jossa puhuttiin Suomenlahden liikennemääristä jne.  Keskustelu ajautui jossakin vaiheessa myös turvallisuuteen.
Eräs kohta jäi askarruttamaan. Nimittäin öljytankkerin pysähtymismatka black out-tilanteessa. Puhuivat noin 60 km.
Kommentteja ja kannanottoja. Kiitos.
Mikko Westerlund
Offline Offline

Posts: 912
Date Registered: 18.09.01

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1386 on: 01.04.13, 12:55 »

Tervehdys.

Heitänpä tähän kyssärin, josko täältä löytyisi vastaus.
Tallinnanlaivalla sivukorvalla kuulin keskustelun jossa puhuttiin Suomenlahden liikennemääristä jne.  Keskustelu ajautui jossakin vaiheessa myös turvallisuuteen.
Eräs kohta jäi askarruttamaan. Nimittäin öljytankkerin pysähtymismatka black out-tilanteessa. Puhuivat noin 60 km.
Kommentteja ja kannanottoja. Kiitos.

60 km kuulostaa noin äkkiseltään hiukan liian pitkältä matkalta, mutta ei se kaukana todellisuudesta ole. Ison laivan pysähtymismatka (jos ei oteta mukaan sähköisillä ruoripotkureilla varustettuja) saattaa olla normaalissakin tilanteessa useita maileja. Laivassa on myöskin, niin paljon tuulipinta-alaa ja sen verran syväyttä, että sen pysäyttäminen  kokonaan ilman hätäankkurointia black out-tilanteessa on melkein mahdotonta. Tuuli ja virta vie...

terv. ex merimies
« Last Edit: 01.04.13, 13:01 by Mikko Westerlund »

Asus P8Z68 Deluxe, Intel i7 2600K 3,4Ghz, 16Gb 1600MHz, GeForce GTX 960 4Gb, 21" BenQ, Win7@SSD, FSX, P3DV2, P3DV3, PDV4@SSD
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1387 on: 03.04.13, 16:06 »

Viittä vaille valmis...

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1388 on: 05.04.13, 16:26 »

yks vielä...

[ attachment removed / expired ]

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1389 on: 09.04.13, 13:38 »

Uutta laivaa pukkaa.

[ attachment removed / expired ]

aka. NB-508
[ attachment removed / expired ]


Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Tuomas Reinikainen
Offline Offline

Posts: 549
Date Registered: 20.09.11

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1390 on: 09.04.13, 16:26 »

MS Queen Victoria Helsingissä 24.7.2011

[ attachment removed / expired ]

-T
Jarmo Jokiniemi
Offline Offline

Posts: 124
Date Registered: 26.01.08

AIDAsol, rek. Genoa
« Reply #1391 on: 09.04.13, 18:35 »

Pituus: 252 m, Leveys: 32.2 m Paino, vetoisuus: 71 300
(mikähän on oikea termi...?)

[ attachment removed / expired ]

Jarmo J
Tuomas Virtanen
Offline Offline

Posts: 247
Date Registered: 28.10.06

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1392 on: 09.04.13, 18:41 »

Pituus: 252 m, Leveys: 32.2 m Paino, vetoisuus: 71 300
(mikähän on oikea termi...?)
Jarmo J

Englannin kielinen termi, jota ilmeisesti haet, on displacement, joka kääntyy suomeksi uppoumaksi tai uppouman painoksi..

Myös termejä bruttovetoisuus ja nettovetoisuus käytetään (eng. Gross Tonnage, GT ja Net Tonnage NT) ja sitten on vielä kuollut paino (DWT).

En tee mitään siksi, että muut tekevät niin.

Teijo Niemelä
Offline Offline

Posts: 2855
Date Registered: 24.04.05

WWW
Re: Laivakuvausta...
« Reply #1393 on: 09.04.13, 19:01 »

Risteilyaluksissa kaytetaan kuitenkin yleisimmin termia GT, Gross Tonnage, mika on tilavuusmitta.

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Jarmo Jokiniemi
Offline Offline

Posts: 124
Date Registered: 26.01.08

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1394 on: 10.04.13, 18:02 »

Kiitos Tuoma & Teijo, maakrapuna seison valistettuna.  Smiley  Kiinnostus heräsi: Björn Landströmin LAIVA kirja valaisi vielä hieman lisää, laivan tyyppi näemmä määrännee aluksen "painon" joka voi olla myös aluksen tilavuus! Lainaus kirjasta "Bruttotonnimäärä merkitsee aluksen koko tilavuutta ja sellainen >>tonni>> vastaa sataa kuutiojalkaa. Tämä tonnimäärä ilmoitetaan useimmiten matkustajalaivoissa." Tämä matematikka pitänee minut edelleen maakrapuna....   Grin
Tauno Hermola
Offline Offline

Posts: 2850
Date Registered: 20.04.10

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1395 on: 10.04.13, 19:28 »

Eipä taida olla Björn Landströmin kirja ihan ajan tasalla, ainakaan vetoisuuden uusien määritelmien suhteen. En väitä, että suomalainen Wiki olisi tässä kohtaa kovin hyvin kirjoitttu, mutta jotain ideaa noista saanee:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Laiva#Laivan_koon_ilmoittaminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vetoisuus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uppouma

Laajempia selityksiä englannin kielellä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Displacement_%28ship%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Deadweight_tonnage
http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_tonnage
http://en.wikipedia.org/wiki/Tonnage

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur
Saku Kytölä
Offline Offline

Posts: 175
Date Registered: 16.09.11

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1396 on: 10.04.13, 20:23 »

MS Pomerania ja MS Silvia Regina eteläsatamassa joskus 80-luvun puolivälissä.
MS Finlandia eteläsatamassa toukokuussa 1988.
Onko tuo St Peter Line paatti jompi kumpi näistä vanhoista Helsingin linjan Siljoista ?
Toinen taisi olla Englannin ja Hollannin välillä ?
Teijo Niemelä
Offline Offline

Posts: 2855
Date Registered: 24.04.05

WWW
Re: Laivakuvausta...
« Reply #1397 on: 10.04.13, 20:44 »

Onko tuo St Peter Line paatti jompi kumpi näistä vanhoista Helsingin linjan Siljoista ?
Toinen taisi olla Englannin ja Hollannin välillä ?

Princess Maria on entinen Finlandia ja Silvia Regina liikennoi nykyaan Stena Saga -nimisena Stena Linen vareissa Oslon ja ja Frederikshavnin valilla.

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Miska Suoreijus
Offline Offline

Posts: 825
Date Registered: 07.10.09

Re: Laivakuvausta...
« Reply #1398 on: 11.04.13, 19:18 »

« Last Edit: 14.04.13, 16:59 by Miska Suoreijus »

Nikon D200, Nikon 70-300mm f/4-5.6 ED, Sigma 10-20mm f/4, Nikon 24-120mm
Kuvia: http://www.flickr.com/photos/kaakka/
Teijo Niemelä
Offline Offline

Posts: 2855
Date Registered: 24.04.05

WWW
Re: Laivakuvausta...
« Reply #1399 on: 17.04.13, 14:36 »

Eilen olin New Yorkissa uuden Quantum of the Seasin ensiesittelyssa. Ohessa video (joka ei kyllakaan ole omatekemani):

http://www.youtube.com/watch?v=hScXsWCW0uE

Mainittakoon, etta Turku menetti aluksen rakentamisen Meyerille viime metreilla... Tai oikeastaan viime senteilla.

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Pages: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 82 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1