Laivakuvausta...

<< < (13/325) > >>

Mikael:

No jos tuo Freedom of the seas on pituudeltaan 339 metriä ja Silja Serenade on pituudeltaan 203 metriä, niin siitä voi vähän päätellä, että miltä Serenade tossa vierellä näyttää. 

Laivojen koko vertailu ja se, että mikä laiva on isoin katsotaan massan perusteella, joten vaikka Queen Mary 2 on pituudeltaan 345 metriä, niin tuo Freedomi on silti tällä hetkellä maailman suurin risteilijä...tämä siis niille tiedoksi, jotka ajattelevat, että kyllä tuo Queen Mary 2 on suurempi. Freedom of the seas on myös korkeampi ja levämpi, kuin tuo Queen Mary 2.

Kasittaakseni vesilinjan kohdalla QM2 on edelleen levein. Freedomhan on "vain" pidennetty version Voyager-luokasta.

Mikael:

Valtamerten A380

Paitsi että A380 on oikeasti hyödyllinen, toi nyt on turhuuksien korkea veisu.

Jos risteilyalukset ovat turhia, niin sita ovat sitten lentokoneetkin. 

FINLAS:

Kasittaakseni vesilinjan kohdalla QM2 on edelleen levein. Freedomhan on "vain" pidennetty version Voyager-luokasta.

No Freedomin leveydeksi mainitaan 38,6 metriä ja QM2:n leveydeksi 32 metriä ja kyllä telakallakin eräät, jotka olivat olleet tekemässä QM2:lla hommia sanoivat tuon Freedomin olevan leveämpi...

Mikael:
Sanottakoon viela Lasselle, etta todella hyvia kuvia! Olen koko paivan seurannut eri nettipalstojen kautta Freedomin lahtoa, ja eri kuvia (en paassyt kuvaamaan, kun olen USA:ssa), niin nama ovat ehdottomasti parhaat.

Olen itse menossa Freedomille kahdesti: ensiksi Osloon 26.4. ja sitten 2-vuorokauden risteilylle viela New Yorkista 13.5.

Mikael:

No Freedomin leveydeksi mainitaan 38,6 metriä ja QM2:n leveydeksi 32 metriä ja kyllä telakallakin eräät, jotka olivat olleet tekemässä QM2:lla hommia sanoivat tuon Freedomin olevan leveämpi...

Joo, tuo 32 metria on vaarin, silla QM2 on selvasti post-Panamax laiva, jolloin pituudella ja leveydella ei ole rajoituksia. Panamax-laivojen maksimimitat ovat 294 metria ja 32,2 metria. Harmi, etta juuri nyt kaikki lahdeopukseni ovat jossain kadoksissa, mutta QM2:n leveys on siina 40 metrin hujakoilla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page