Laivakuvausta...

<< < (177/325) > >>

valvoja:
M/S Birger jarl. Rakennettu vuonna 1953 Finnbodan telakalla Svea varustamolle. Kuului ns. "olympialaiva" sarjaan jonka toiset sisaret olivat Effoa:n S/S Aallotar ja Boren S/S Bore III. Birger Jarl asetettiin valmistuttuaan Helsinki - Tukholma linjalle. Höyrykoneet vaihtuivat dieseliin 1982. Jos tälläkin on SOLAS 2010 mörkö edessä, niin kiirettä kannattaa pitää tämänkin kanssa mikäli haluaa aistia 50-luvun laivatunnelmaa.

[ Attachment not found - or removed ]

Outsider:
Quote

Suomen kauppalaivasto ei tuntea xxxxxx gold nimeä. Mahdollisesti ulkomaalainen laiva .

Mikäli saada tarkempi tietoa tai valokuva olla parempi, minä hakea uudestaan.

Cathy


Onpas tämä nyt hankala! Tuoltakin http://www.wrecksite.eu/wrecksite.aspx yritin hakea, pari Gold-loppuista oli, mutta mitään sopivaa ei löytynyt. Luulisi, että jossain on kattava lista merionnettomuuksista, mutta eipä sattunut sellaistakaan netistä silmiin. Vanhojen sanomalehtivuosikertojen tai MMM-vuosikirjojen lukeminenkin olisi melko työlästä   

55-HO:
Quote

Onpas tämä nyt hankala! Tuoltakin http://www.wrecksite.eu/wrecksite.aspx yritin hakea, pari Gold-loppuista oli, mutta mitään sopivaa ei löytynyt. Luulisi, että jossain on kattava lista merionnettomuuksista, mutta eipä sattunut sellaistakaan netistä silmiin. Vanhojen sanomalehtivuosikertojen tai MMM-vuosikirjojen lukeminenkin olisi melko työlästä   

Arvoius on ratkaistu , KIITOS Pekka Laaksolle 
http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=8595.msg122553#msg122553

  Risto

pho201:
En enää muista laivan nimeä, kun keskikoulun päätteeksi joskus 50- ja 60-luvun vaihteessa teimme luokkaretken Affenanmaalle. Joku Aallotar tai Bore se taisi olla. Kaksi asiaa on kuitenkin jäänyt mieleen. Se laiva kulki koko ajan kalleellaan. vaikka ei ollut edes kova merenkäynti ja se ruotsalainen suklaa (Marabou?) oli jotain taivaallisen hyvää, jollaista emme olleet saaneet koskaan ennen maistaa sodan jälkeisessä Suomessa. Ei ollut siihen aikaan karkkipäiviä. Karkkia tai jäätelöä sai vain hyvin harvoin joskus juhlapäivinä tai luokkaretkillä.

C2010:
FOA:lla oli 50-luvun lopulla ainakin kaksi laivaa Helsingin ja Tukholman välisesä liikenteessä. 1958 Wellamolla oltiin menossa Tukholmaan ja Aallottarella tultiin takaisin. Oli muuten kova menomatka n. 9 pallinheitossa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page