Turku International Airport

<< < (487/786) > >>

korp:
Mikä teitä Turkulaisia vaivaa? Kuvat menee pilalle tuollaisilla vesileimoilla. Väittäisin ettei nyt puhuta valtaosassa niin harvinaislaatuisista tai laadukkaista kuvista, että vaaraa olisi kopioinnista? (Hyviä kuvia osa kyllä)

Vesileimat vievät huomion itse kuvasta tekstiin. Hetken selaa, niin päässä alkaa pyöriä arvausleikki seuraavan kuvan fontista ja vesileiman paikasta.

Markolla oikein hyviä kuvia ja oikeen hyvät vesileimatki. Mallia siis niistä jos on tarvetta tunkea sinne kuvaan jotain...

Joona:

Tämänpäivän koneita! Seuraavat koneet näen sitten Pariisissa, ja Lontoossa.

Onko mahdollista yrittää edes yksi kuva rajata niin, että kone näkyy kokonaisuudessaan eikä siipi jne ole poikki keskeltä?

Eftuman:

Mikä teitä Turkulaisia vaivaa? Kuvat menee pilalle tuollaisilla vesileimoilla. Väittäisin ettei nyt puhuta valtaosassa niin harvinaislaatuisista tai laadukkaista kuvista, että vaaraa olisi kopioinnista? (Hyviä kuvia osa kyllä)

Vesileimat vievät huomion itse kuvasta tekstiin. Hetken selaa, niin päässä alkaa pyöriä arvausleikki seuraavan kuvan fontista ja vesileiman paikasta.

Markolla oikein hyviä kuvia ja oikeen hyvät vesileimatki. Mallia siis niistä jos on tarvetta tunkea sinne kuvaan jotain...

Me täällä Turussa ollaan sen verran innostuneita, mutta kokemuksen karttuessa varmasti tuokin tekstiasia lutviutuu...

Itse asiassa kuvienkin kopionti on oikeasti iso ja todellinen ongelma.
Tämän foorumin kokoluokan kuvia pystytään jo tietyissä jutuissa käyttämään vallan mainiosti ja oikeasti pienet nurkkatekstit on helkutin helppo hävittää "hups vain" jos niin haluaa.
Itselleni on jo näin käynyt ihan aikuisten oikeasti ja täällä Suomessa. Kuvien luvaton käyttäjä oli sellaista sukupolvea, joka pitää toisen tekemiä juttuja kaikkien tai ainakin itsensä käyttöomaisuutena kun vapaan kasvatuksen tuote näin itse halusi.
Kaupallisista kuvagallerioistakin siirrellään toisten kuvia toisiin gallerioihin yms.

Olethan muuten jo aiemminkin ottanut netissä kantaa kopiointia/piratismia koskevaan lakialoitteeseen 8.9.2005 klo 15.51... ... Kaikki olisi käytännössä vapaata riistaa. 

Joka tapauksessa tänne kuviaan laittavat voivat realistisesti odottaa joitain niistä kopioitavan käyttöön jossain päin maailmaa ja se asia pitää myös tiedostaa. 

En sitten jatka keskustelua pitempään tästä aiheesta, koska olen ainakin itse katsellut esim. muitten suht isofonttisia kivoja EFTU -kuvia ihan ilman päänsärkyjä... 
Koitan kyllä myös itse koko ajan parantaa kuvieni katsottavuutta parin viikon kokemuksella. 

Ei muuta kuin kamera käteen itse kukin ja kentän laidalle, satoi tai paistoi!

[ Attachment not found - or removed ]

diizei:
Vielä pitää vesileimoista nyt vielä jatkaa, että se on mahdollista tehdä myös keskelle kuvaa, niin että se ei edes häiritse sitä, ja melko vaikea poistaa kuvasta.
http://vaunut.org/kuva/64033
Samaan tyyliin voi olla vähän haastavaa miettiä jokainen kuva erikseen, mutta miksei mahdollistakin.

Kreeta:

Vielä pitää vesileimoista nyt vielä jatkaa, että se on mahdollista tehdä myös keskelle kuvaa, niin että se ei edes häiritse sitä, ja melko vaikea poistaa kuvasta.
http://vaunut.org/kuva/64033
Samaan tyyliin voi olla vähän haastavaa miettiä jokainen kuva erikseen, mutta miksei mahdollistakin.

Melkeinpä liiankin huomaamattomasti, toki tuo riittää jos haluaa vain haastaa kuvan kopioijan oikuteen tai muuta vastaavaa jolloin se vesileima tuolta löytyy mutta tuon vesileiman kohdalla voi käydä niin että sen kopioi joku vahingossakin, minä en ainakaan olisi huomannut jos en olisi etsiä tiennyt...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page