FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.09.17, 20:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  VATSIM/IVAO-huumoria
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 20 Reply Print
Author Topic: VATSIM/IVAO-huumoria  (Read 62201 times)
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

Re: VATSIM/IVAO-huumoria
« Reply #200 on: 30.03.10, 14:14 »

Jk. Mää lähren tuulettumahan ny ruottin laivalle kahreks päeväks, soonmoro

Olen mielestäni asiallisesti yrittänyt tuoda esiin mielipiteeni siitä, että unicom taajuudella voisi yrittää käyttää ymmärrettäviä ilmauksia. En ole kenenkään englannin kielen ääntämisestä lausunut sanaakaan. Itse asiassa suomalaisia pidetään ymmärtääkseni varsin helppoina johdettavina hyvän ja rauhallisen ääntämisensä takia sekä oikeassa että virtuaalimaailmassa.

Itse en pidä englannin ja suomen sekoittamisesta, enkä "Havet's öö  to naiss pritty day, kentleman :-)" tyylisestä kielen vääntämisestä. Mutta jokainen tyylillään. Lennokasta risteilyä sinulle, Jorma.

Ystävällisesti Jaakko

Edit. Siis olen koko ajan tarkoittanut unicom taajuudelle kirjoitettavaa tekstiä, en lennonjohtajien kanssa käytävää radioliikennettä. Tämä tähän vielä selvennykseksi, ettei tule väärinkäsityksiä. Itse toivon pystyväni toimimaan verkossa lentäessäni asiallisesti ja toiset huomioiden. Valitettavasti verkkolentotuntini ovat muiden kiireiden takia viime aikoina olleet valitettavan harvassa. Toivottavasti olen edelleen tervetullut, sitten kun sinne taas kerkeän.

« Last Edit: 30.03.10, 17:02 by Jaakko Koponen »
Jari Nevasalo

Date Registered: 08.09.07

« Reply #201 on: 30.03.10, 17:26 »

Täällähän on tunnelma kuin eräidenkin satamassa työskentelevien työmaakokouksessa Sad

Miksi? Vatsim/Ivao, molemmat omaavat tietyt säännöt minkä mukaan homma toimii ja jos ne ei miellytä niin kuten nyt risteilyllä oleva J.T totesi niin offlinessa voi toteuttaa mielihalujaan.

Verkoissa on henkilöstö joka vastaa siitä että homma toimii kuten pitää ja vastaa näin omalta osaltaan siitä että taso säilyy. Ei näitten tarvi perustella kellekään suuremmin tekemisiään/päätöksiään, puna-armeijan politrukkejakaan ei enää ole ollut pitkään aikaan..

Mitä huumoriin tulee niin se syntyy yleensä tilanteesta/tapahtumasta sillä hetkellä ja jollekin se on huumoria, toiselle ei. Humoristinen pätkä tuo AirChina981 mutta juuri tuolla hetkellä kun tilanne oli JFK Groundilla päällä niin ei varmaa hymyilty pätkääkään.

joors

keielem-ninerninersiks

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Joonas Nukarinen

Date Registered: 29.10.09

« Reply #202 on: 30.03.10, 18:00 »

Humoristinen pätkä tuo AirChina981

Humoristinen pätkä, jos lentäjä ei ymmärrä kolmannellakaan kerralla kysymystä?  Huh
Jari Nevasalo

Date Registered: 08.09.07

« Reply #203 on: 30.03.10, 18:13 »

Humoristinen pätkä, jos lentäjä ei ymmärrä kolmannellakaan kerralla kysymystä?  Huh

Irrotettuna asiakokonaisuudesta se on hupaisa mutta tietoisuus siitä millä kielitaidolla IRL lennellään mantereelta toiselle ei naurata tippaakaan...

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jorma Tyyskä

Date Registered: 16.08.02

« Reply #204 on: 01.04.10, 10:13 »

Olen mielestäni asiallisesti yrittänyt tuoda esiin mielipiteeni siitä, että unicom taajuudella voisi yrittää käyttää ymmärrettäviä ilmauksia. En ole kenenkään englannin kielen ääntämisestä lausunut sanaakaan. Itse asiassa suomalaisia pidetään ymmärtääkseni varsin helppoina johdettavina hyvän ja rauhallisen ääntämisensä takia sekä oikeassa että virtuaalimaailmassa.

Itse en pidä englannin ja suomen sekoittamisesta, enkä "Havet's öö  to naiss pritty day, kentleman :-)" tyylisestä kielen vääntämisestä. Mutta jokainen tyylillään. Lennokasta risteilyä sinulle, Jorma.

Ystävällisesti Jaakko

Edit. Siis olen koko ajan tarkoittanut unicom taajuudelle kirjoitettavaa tekstiä, en lennonjohtajien kanssa käytävää radioliikennettä. Tämä tähän vielä selvennykseksi, ettei tule väärinkäsityksiä. Itse toivon pystyväni toimimaan verkossa lentäessäni asiallisesti ja toiset huomioiden. Valitettavasti verkkolentotuntini ovat muiden kiireiden takia viime aikoina olleet valitettavan harvassa. Toivottavasti olen edelleen tervetullut, sitten kun sinne taas kerkeän.

Kiitoksia Jaakko
Hauskaa oli vaikka 6v poika toki rajoittaa normaali aktiviteetteja...

Unicomilla vaan törmää kaikenlaiseen ( hauskaankin ) tekstiin ja mitä kauemmas euroopasta menee sitä varmemmin. Tosin alkaa vaihtua espanjaksi jota ei/en niin enää sitten ymmärrä.

Tervetuloa minun puolestani, "törmäillään" vaan kun sanktioiltani kerkeän :-)

ps.
Ja olkaapa herrat varovaisia siellä verkossa ja ajatelkaa ennenkuin kirjoitatte, ettei teidän käy kuin minun :-)

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #205 on: 24.04.10, 18:17 »

Rovaniemelle tarvittais johtoa puolen tunnin päästä, 5 konetta tulossa. Wink IVAO

Ihan vitsilläkö sitä pyydetään, vai minkä tähden huumoriketjuun?  laugh

ALind
Former member
« Reply #206 on: 24.04.10, 18:21 »

Ihan vitsilläkö toteat tuon, vai eikö sitä voisi painaa "Ilmoita valvojalle" -painiketta? laugh
Juho Pyhäjärvi

Date Registered: 12.08.07

« Reply #207 on: 24.04.10, 18:59 »

Hups väärä ketju, pahoittelut. Embarrassed Sen siitä saa, kun kiireessä kesken lennon lähettelee. thmbup

Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #208 on: 09.05.10, 13:55 »

Äsken LEPAlta kuultua:

ATC: MedicalXXX, you don't have taxi clearance so I wonder why are you taxiing?
MedicalXXX: Well, maybe for departure...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Timo Poikela

Date Registered: 08.10.07

« Reply #209 on: 04.10.10, 14:58 »

Mahmed, your simulator crashed?
[ attachment removed / expired ]

Ville Heikkinen

Date Registered: 09.08.08

« Reply #210 on: 13.12.10, 18:43 »

Heh, IVAO:ssa äskettäin lennonjohtamassa. Tais hiukan iäkkäämmällä KLM pilotilla olla vähän ajatukset muualla.

Aluksi tuli kanavalle, painoi vahingossa tangenttia ja yski huvittavaan tapaan Grin

Seuraavaksi hän painoi tangenttia, ja ilmoitti "Cabin crew prepare fo take-off"

Kun hän oikeasti tuli "jaksolleni" ääneen, hän aloitti "Amsterdam tower, sorry Tower KLMXXX"

Grin Kyllä vähän piristi iltaa! Hyvää illan jatkoa muillekkin  thmbup

Alex Kontio

Date Registered: 12.01.08

« Reply #211 on: 27.12.10, 00:19 »

Jeps nostellaas tätäki vähäse!  Smiley

Kai tämänki voi jonkinnäköseksi huumoriksi luokitella:

Ja anteeks prkl:n huono muokkaus..  Grin

As the wings say, you can't fly without them.
Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #212 on: 27.12.10, 08:35 »

Tossa on kyllä päivän tunnit lähteneet  Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joonas Mustonen

Date Registered: 31.07.09

« Reply #213 on: 27.12.10, 09:41 »

Paint?  Grin

Alex Kontio

Date Registered: 12.01.08

« Reply #214 on: 27.12.10, 10:01 »

Tossa on kyllä päivän tunnit lähteneet  Grin

Jep, ja kyseinen kaveriha sielä vielä kolmen aikaa porskutteli boardingia..  Grin

Ja Joonas jep Paint se on.. Cheesy + klo 2:19 yöllä..

As the wings say, you can't fly without them.
Geoff Cooper

Date Registered: 25.08.04

« Reply #215 on: 27.12.10, 12:10 »

Jeps nostellaas tätäki vähäse!  Smiley

Kai tämänki voi jonkinnäköseksi huumoriksi luokitella:

Ehkä oli jo saapunut jostain ja meinasi lähtee seuraavalle legille samalla tunnuksella (siis FP jo uudistettu)?

Geoff

My FS9 and FSX run on... i7 2600K @4.8GHz, 1kW PSU, ASUS Sabertooth P67, 16Gb G.skill PC3-17000, XFX Black HD 7970, 2x512Gb OCZ Vertex4 SSD (Win 7 x64 & FS) & 2x1Tb WD Caviar, ASUS Xonar Essence, 2xCrossover 30" LCD in EyeFinity 5120x1600, CH Hardware...and a big smile!
Sami Puro
Administrator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #216 on: 27.12.10, 15:10 »

Joo täytyy olla koska jos idlaisi paikallaan 4 tuntia niin systeemi potkii kyllä jo kauan sitä ennen pihalle minun käsittääkseni, ja tunnit ei todellakaan loggautuisi.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #217 on: 27.12.10, 15:36 »

Ehkä oli jo saapunut jostain ja meinasi lähtee seuraavalle legille samalla tunnuksella (siis FP jo uudistettu)?

Geoff

Tohon aikahaarukkaan menee juuri sopivasti menolegi, LOWW-LTAI  Smiley

Teemu Kokkonen

Date Registered: 25.10.08

« Reply #218 on: 15.01.11, 12:16 »

[ attachment removed ]
Huumoriahan tämäkin on Grin  Roll Eyes

Edit: Supille on ilmoitettu
« Last Edit: 15.01.11, 12:22 by Teemu Kokkonen »

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Joonas Nukarinen