Keskustelua ja aktiivisuutta kaivataan...

(1/4) > >>

zetair:
Olen usein ollut "äänessä" kun uudet lentäjät ovat aloittaneet koulutuksensa, ja sen jälkeen siirtyneet yhtiön palvelukseen.

Kerran muistaakseni peräänkuulutin teitä, koska tuntui että meidän ihka oma foorumimme kärsii "köyhyydestä"!

Tämän johdosta, ja sen takia että taas samalta tuntuu kerron hieman ajoista jolloin itse aloitin Virtual Finnairin palveluksessa.

Oli Vuosi 2001, ja hommasin itselleni ensimmäisen nettiyhteyden ollessani eräällä mikrotukihenkilö -kurssilla. Aiemmin olin lukenut Orange Airin virtuaalisesta toiminnasta kavereitteni luona etsiessäni maisemia silloiseen Flight Simulator 5.1:seen. Jos oikein muistan oli kyseisen VA:n puuhamiehenä Sami Puro (anteeksipyyntöni, jos muistan väärin)? Tämä yhtiö oli kuitenkin jo lopetettu, ja jostain sain linkin ,  sitten tänne (ikävä kyllä en tarkemmin muista). Välissä taisi olla joku muu (FS Finland tms...). Simulaattorikärpänen puraisi minua jo kauan ennenkuin mitään simulaattoreita oli edes olemassakaan! nähtyäni legendaarisen tähtien sodan, aloin rakentaa kotiini (asuin vielä vanhempieni luona) avaruus -aluksen ohjaamoa (heh). Elektroniikkaa jo aiemmin pitkään harrastaneena osasin tehdä tarvittavat "vilkkuvalo kytkennät" ja moottorin äänistä huolehti veljeni omistama (ja minun aina tarpeentullen) sisäänmenevän signaalin oikosulkema kitaravahvistin "tremololla"! Paneelini rakensin romuttamoilta löytämistäni paneelin osista, jotka koostuivat teollisuudessa ja autoissa käytetyistä oikeista paneeleista! Homma siis oli hoidossa, mutta haaveena oli "pelikone" jossa lennetään siten että maisema piirtyy kuin eteenpäin lennettäessä.

Sitten iski teenage, ja keskityn enemmänkin tyttöjen valloittamiseen kuin pelikoneiden kehittymiseen! Tätä sitten seurasi myös uusi tuttavuus, eli alkomaholi! Vuodet vierivät, ja kaippa hauskaakin tuli pidettyä?

T: Mika

Jatkuu...

jr:
Samoilla linjoilla Mikan kanssa, aktiivisuutta kehiin! Tähän sitten vielä lyhyesti oma tieni VF:ään:

Kiinnostus lentämiseen iski voimakkaasti vuonna 2002, siihen vaiheeseen kuului kiertelyä Malmin ja Helsinki-Vantaan ympäristössä koneita katselemassa. Sen jälkeen kamera tuli kuvaan mukaan ja koneiden kuvaaminen jatkuu harrastuksena yhä. Ei tosin yhtä laajassa mittakaavassa, kuin monen muun forumilaisen, mutta kentällä ollessa on kamera takuulla mukana. Sitten näin sattumalta Akateemisen kirjakaupan tietokoneosaston hyllyllä Flight Simulator 2002:n ja tein äkkinäisen ostopäätöksen. Eipähän ole tarvinut katua... Kun simu oli asennettu koneelle, rupesin etsimään lisätietoa lentämisestä ja eksyin muistaakseni Finnairin laivastosivun kautta FSnordiciin. Täällä sitten seurailin pitkään keskustelua, latailin koneita jne. Lopulta tuli rekisteröidyttyäkin. Tiedostin Virtual Finnairin olemassaolon, mutta lopulta juuri Mika sai minut liittymään mukaan.

Kesällä '03 satuttiin samaan aikaan Lemminkäisen kalliolle ja näin Mikalla mielenkiintoisen laitteen, jolla pystyi kuuntelemaan lennonjohdon ja lentokoneiden välistä radiokeskustelua. Menin kyselemään Mikalta laitteesta (jos en nyt ihan väärin muista, se ei ollut ihan puhdas skanneri, vaan vähän vanhempi radiovekotin), josta keskustelunaihe kääntyi pian virtuaalilentämiseen ja Virtual Finnairiin. Mika kertoi VF:n toiminnasta ja virtuaaliyhtiön palveluksessa lentämisestä erittäin positiiviseen sävyyn. Viimeistään istuessani autossa kotimatkalla päätös oli selvä, haluan päästä sisään Virtual Finnairille. Osallistuinkin sitten seuraavaan lentäjähakuun, ja paksun teoriaosuuden luettuani, harjoituslennot lennettyäni sekä kokeet läpäistyäni (innostus oli sen verran vahva, että meni kummatkin ensimmäisellä kerralla läpi ja vieläpä huonompaankin suoritukseen olisi ollut varaa) pääsin vihdoin ja viimein MD-80:n puikkoihin. Sitä tuli lennettyä noin vuosi, nyt alla on Airbus.

zetair:
Jippii! Kirjoittelin tuossa jatkoa edelliseeni ja lähetin myös! Katosivat bittiavaruuteen!

Edit: Turha kai on tietokoneasentajan mukista, kun ei tajunnut tehdä tarvittavia backuppeja......

zetair:
Sitten tuli eteen Commodore 64. Laite jonka jo kaikki olivat omistaneet, mutta minä en. Ensimmäinen kiinnostava ohjelma oli Fighter pilot. Kävin läpi lukemattomat ilmataistelut, mutta totesin ettei ne ole omaa alaani. Otin käyttöön harjoittelu -moden jossa oli käytettävissä 3 lentokenttää joita sitten käytin läpilaskupaikkoina. Alkoi hahmottumaan että oli tultava laskuun tietyssä kulmassa kiitorataan, jotta sinne myös pystyi laskeutumaan.

Sitten vihdoin törmäsin ohjelmaan joka mullisti kaiken: Sublogic flight simulator, jonka Microsoft myöhemmin osti ja kehitti nykyiselle tasolleen (on nyt FS9). Ohjelmassa pystyi muuttelemaan numerosarjoja, ja kun niitä muutti ei mitään tuntunut tapahtuvan? (liityivät radiotaajuuksiin ja suunnistukseen). Kuitenkin ohjelma oli erittäin mielenkiintoinen, ja opinkin sen avulla erottamaan Bostonin New Yorkista.

Amiga tuli ja opetti:

Sama simulaattori, mutta kehitetty versio sai ymmärtämään ADF / NDB:n toimintaperiaatteen. Selväksi tuli myös olettamukseni että RWY25 on myös suuntaan 250 astetta. Euroopassa ei ollut kenttiä lukuunottamatta Pariisia ja Munchenia, jos oli edes niitä (en tarkemmin muista).

Jatkuu...

Edit: muutettu 3 kenttää Fighter pilotissa (muistin juuri).

Mikk0:
Taidan itekki laittaa kertomusta alottavaani uraani nytten Vfinnairissa.

Oliko se nyt vuonna 52 ennen nakki sotaa  . No ei nyt tietenkää vaan vuosi oli 2005, kun olin simuillut jo 2002 lähtien. Huomasin Finnairin sivujen kautta, että täällä on tällänen yhtiö (en tiennyt vielä virtuaali yhtiöistä mitää) no katoin sivuja ja huomasin,  että hae lentäjäski linkkiä  no rämpytin ja rämpytin mutta tuli että haku oli suljettu  . No sitten huomasin, että täällä on oikein keskustelualue painoin sisään ja aloin keskustella. Sitten kun kesällä 2005 aukesi haku menin sinne, mutta teoria koe ei mennyt läpi vatutti aika paljo no olin kärsivällinen ja odotin ja sitten tuli uusi ja menin sinne. Luin kaikki teoriat kunnolla suoritin lentokokeet ja kokeet hyvillä tuloksilla ja menin atikan puikkoihin ja tässä sitä ollaan    .
Juu minustakin täällä on aika hiljaista  .
EDIT:Muokkailtu ja lisäilty.

Navigation

Up one level

Next page