FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.09.17, 09:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  VF:n B757:n tallennetun lennon jatkaminen ei onnistu
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: VF:n B757:n tallennetun lennon jatkaminen ei onnistu  (Read 1390 times)
oskari
Former member
VF:n B757:n tallennetun lennon jatkaminen ei onnistu
« on: 06.04.06, 18:01 »

Latasin lentäjien alueelta B757:n ja tein koelennon, jonka tallensin 10 minuutin lentelyn jälkeen. Kun yritin jatkaa tallennettua lentoa myöhemmin, simulaattori kaatuu heti alkuunsa yrittäessään ladata maisema osia (käynnistyspalkissa näkyy teksti "Loading scenery objacts"). Onko kukaan törmännyt vastaavaan tilanteeseen ja miten sen saa korjattua?
Riku Ranta

Date Registered: 26.02.06

Re: VF:n B757:n tallennetun lennon jatkaminen ei onnistu
« Reply #1 on: 07.04.06, 11:19 »

Minulla tulee sellain että kun olen tallentanut lennon ja jatkan sitä niin lentokone alkaa mennä ihan sekaisin Sad
Jouko Manninen

Date Registered: 22.03.06

« Reply #2 on: 07.04.06, 16:48 »

Minulla tulee sellain että kun olen tallentanut lennon ja jatkan sitä niin lentokone alkaa mennä ihan sekaisin Sad

Sama juttu mulla. Mulla menee autopilotti sekaisin niin, ettei se enää tottele komentojani ja kun siinä on sitten hetki yritetty konetta suoristaa niin simu kaatuu Angry.

EFKU
oskari
Former member
« Reply #3 on: 08.04.06, 21:10 »

Ongelmani on, että tallennettu B757-lento ei käynnisty lainkaan. Muilla koneilla ei kyseistä ongelmaa ole. Kun esittämääni ongelmaan ei näytä apuja löytyvän, niin onko tilanne se, että kukaan B757 pilotti ei käytä VF:n konetta, tai jos käyttää, niin ei milloinkaan tallentanut lentoa ja yrittänyt jatkaa sitä?!
juhake
Former member
« Reply #4 on: 09.04.06, 11:48 »

Ongelmani on, että tallennettu B757-lento ei käynnisty lainkaan.

En tiedä saisiko tänne foorumille tulla hyppimään "ulkopuoliset", mutta jos koneessa on Lonny Paynen vai olikohan Ken Mitchellin paneeli, niin sen ongelmana on että se ei jostain syystä tue tallennusta.
oskari
Former member
« Reply #5 on: 09.04.06, 14:39 »

Oli ihan kiva, että tulit ulkopuolisena hyppimään tänne foorumille, kun näköjään omilta porukoilta ei vastauksia löydy. VF:n B757:ssa on Lonny Paynen paneeli, joten vastauksesi selvitti ongelmani. Kiitos paljon Juha.
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #6 on: 10.04.06, 13:42 »

Kiitokset Juhalle myös minulta. En lennä 757:aa, ja jos lentäisin olisi kone kaupallinen. Koitin miettiä ongelmaa, mutten löytänyt vastausta mieleni syövereistä!

T: Mika

PS: Miksi lento pitäisi tallentaa silloin kun on jo ilmassa? Itse tallennan ainoastaan silloin kun en lennä enään kohteesta takaisinpäin, jolloin laitan koneen "kylmäksi" tallennan, ja jatkan esim. seuraavana päivänä. Luulisi ainakin että kun on valmistellut lentoa säitä ym. tutkimalla ja uhrannut siihen paljon aikaa, niin olisi myös varannut aikaa itse lennon lentämiseen siten ettei mikään enään keskeytä?

juhasaastamoinen
Former member
« Reply #7 on: 11.04.06, 19:20 »

PS: Miksi lento pitäisi tallentaa silloin kun on jo ilmassa? Itse tallennan ainoastaan silloin kun en lennä enään kohteesta takaisinpäin, jolloin laitan koneen "kylmäksi" tallennan, ja jatkan esim. seuraavana päivänä. Luulisi ainakin että kun on valmistellut lentoa säitä ym. tutkimalla ja uhrannut siihen paljon aikaa, niin olisi myös varannut aikaa itse lennon lentämiseen siten ettei mikään enään keskeytä?

Eikö sinulle sitten ikinä satu simulaattorin kaatumisia ym. ennakoimattomia ongelmia?   Wink

Junnu
oskari
Former member
« Reply #8 on: 11.04.06, 19:52 »

Kuten Junnu totesi, joskus on aina hyvä ottaa varmistuksia lennon kuluessa. Itse olen usein tallentanut lähestymisen, sillä laskeutumiset eivät aina ole 100 % onnistuneita ja niitä on sitten hyvä harjoiteella IAF:sta alkaen.
Lauri Lahtinen

Date Registered: 19.04.04

« Reply #9 on: 12.04.06, 05:22 »

Kuten Junnu totesi, joskus on aina hyvä ottaa varmistuksia lennon kuluessa. Itse olen usein tallentanut lähestymisen, sillä laskeutumiset eivät aina ole 100 % onnistuneita ja niitä on sitten hyvä harjoiteella IAF:sta alkaen.

Autosave voisi olla myös ihan hyvä ratkaisu. Se tallentaa tietyin väliajoin automaattisesti tilanteen. Kokeile kirjastosta, jos sinulla ei vielä ole.
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #10 on: 12.04.06, 10:59 »

Eikö sinulle sitten ikinä satu simulaattorin kaatumisia ym. ennakoimattomia ongelmia?   Wink
Junnu

Joskus sattuu, mutta autosave palauttaa. Tämän jälkeen on sitten ongelmia FMC:n kanssa joka ei palaudu (PSS A32S) läheskään aina.

T: Mika

oskari
Former member
« Reply #11 on: 12.04.06, 20:06 »

Kiitos Lauri vinkistä!
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1