Bakom kameran med flightspotters på Frösön

(1/4) > >>

simonbrygg:
Hallå, Simon Brygg här. Tänkte visa er vad vi gör på fritiden här uppe i norr när vi inte raggar damer eller spakar FS, då är det spotting som gäller och vi har ett riktigt "seriöst" team av pojkar. Erik Sandegård, jag och Niklas kull är ganska ofta ute på Frösön, även Philip Nordlander är ute i bland.

Det är inte bara glamor att spotta på Frösön och det gör det inte bättre utav at man inte har bil, att gå från bana 30 till 12 kan ta sin tid och ibland blir det bara att pöllsa genom snön eller kuta längst vägen med alla blickar på oss bara för att hinna till andra sidan innan planet gör det

men jag tänkte visa lite bilder bakom kameran från när jag och grabbarna varit ute. Vissa bilder är från i vintras när ingen av oss hade så bra kamera (ha hänsyn) men ni ser vilka. 

Niklas kull
[ attachment removed ]

Simon Brygg
[ attachment removed ]

Och Erik Sandegård
[ attachment removed ]

Här kommer lite bilder sedan en riktigt kall vintereftermidda med cirka 20 - ute.

Jag pratar med Kurre på mobilen och Niklas tar fram sin (gamla) kamera i väntan på flyme:s 737:a 
[ attachment removed ]

Erik kommer trallande med stativet som vi la på vägen en bit bort, Notera även björnvantarna han bär på, dom råkar vara mina.
[ attachment removed ]

Inflygningen bana12 på Frösön, rena drömen att se på även utan flygplan.
[ attachment removed ]

Niklas är redo (med sin gamla kamera) för flyme:s 737:a som för tillfället liger ute över flaket.
[ attachment removed ]

Efter lite bilder här tog vi och tralla bort i djupsnönn in till flygplatsen i väntan på NRD:s SE-DMT från Köpenhamn. Vi snika in oss på luftis också så vi fick komma ut till maskinen, vilket alldrig är fel.

Där stod hon i sin fulla prakt, SE-DMT på plattan i Östersund.
[ attachment removed ]

Här sitter jag och glassar i co:n på DMT och knyter nya kontaker under de 2 timmarna den stod där.
[ attachment removed ]

Sen kom våren till våran stora glädje och slippa alla snö som är jobbig att gå i på vintern. Alla med nya kameror och gått humör.

Erik: Nikon D50 18-55 55-200 Sigma
Niklas: Canon ESOS 350D 18-55 55-300
Jag: Nikon D50 18-55 55-200 Nikkor

Och i söndags bar det ut på Frösön igen, Niklas var redan där när jag och Erik kom ut, och vi får snart ett samtal av Niklas att en 737-200 står på frösön och vi gasar lite extra. När vi kommer fram står Niklas redan uppe på höbalarna, Ja just det höbalarna! Det bäst stället att fota på för bana 30 är höbalarna som ägs av den lokala bonden vid flyget. Det är ända stället du komemr högt nog för att få hela synfältet fritt. 

Ganka vanlig bild från höbalarna.
[ attachment removed ]

Och visst hade han rätt. En 737-200 på Frösön som flög för Flyme den dagen. den flög med UK reg och crew. Tyvärr så starta han bana 12 och vi stod vi 30 så ingen fick så bra bilder på den men det finns lite fler bilder på den på www.g-kraft.com. Tror Niklas fick bild på honom från bana 12 när han landa innan vi kom ut 
[ attachment removed ]

Vi undrar ännu hur han lyckades med den minen 
[ attachment removed ]

Men efter ett tag får han annat att tänka på då 737:an är på väg ut.
[ attachment removed ]

Niklas står som ni kan se i högsta hugg på höbalarna.
[ attachment removed ]

Sen efter att några plan hade paserat gick vi bort mot bana 12 för att kolla när SAS2065 och NRD401 skulle landa och där fick Niklas en bild utan dess lite. När två "seriösa" flightspotters (Jag och Erik) försöker att värma sig när solen gått i moln. varför Erik har sina byxor som han har är en för lång historia för att berätta den men jag låter bilden tala för sig själv!
[ attachment removed ]

Hoppas detta gav lite inblick hur det är att flightspotta med oss på Frösön och mer bilder kommer det, det kan vi lova!

Simon Brygg 917569

regalboss:
Haha! Härligt att få se vilka som ligger bakom de bra spoot bilderna Fast ännu trevligare att få se bilder från Frösön! Kommer nämligen därifrån, jag får ta och hälsa på er grabbar när jag drar upp!

FlyScandinavian:
Det ser riktigt skoj ut det där

simonbrygg:
Quote from: Lasse Jönsson on 19.04.06, 03:04

Haha! Härligt att få se vilka som ligger bakom de bra spoot bilderna Fast ännu trevligare att få se bilder från Frösön! Kommer nämligen därifrån, jag får ta och hälsa på er grabbar när jag drar upp!

Frösön är riktigt trevlig att spotta på men som sagt lite mycket snö på vintern om man inte har bil Klart du ska komma ut när vi är ute, bara at höra av dig!
/Simon 9175669

Gud:
Saftigt goa bilder Simon! Bra jobbat!

Navigation

Up one level

Next page