Planet försvinner??

(1/1)

Swesim:
Hej! Ni kanske vet svaret på min fråga ! Jag gjorde en färdplan för en Ai piper cherokee mellan ESKM-ESVM (Gjort ESVM själv med AFCAD). När planet kom från ESKM och landade på banan (ESVM) försvann det bara! Sen när det ska åka därifrån taxar planet inte ut på banan utan det bara försvinner! Varför?? Det fanns ju taxiväg och parkeringar! Eller har det att göra med att man flygplatsen inte fanns på fs2004 från början efter som att jag gjorde den på AFCAD för fs2004?? Vet någon? Jag blev väldigt besviken när det bara försvann!     //Navid

bpahe:
Hej Navid!

AI-planen gör så när det är något fel på AFCAD-filen. Det kan vara problem med att parkeringsplatserna inte är tillräckligt stora (då landar planen men försvinner sedan), eller att kopplingen mellan landningsbanan, taxibanan och parkeringsplatserna är felaktig på något sätt. Det finns en felsökningsfunktion i AFCAD, börja med att se vad den säger, oftast är det något "enkelt" som man har missat.

Lycka till!

/hans

Swesim:
Kollade med fault finder. Det var ett litet fel. Men det rättade jag till men ändå så stannar planet! Jag har ställt samma fråga på G-kraft.com och behöver jag bara vänta på ett bra svar.  //Navid

Navigation

Up one level