Resan till Nice
Erik Sandegård:
Hallå!
I torsdags bar det iväg till Nice, för en golfresa med min mor och far.
Vi började våran resa med första SAS flighten på morgonen (SK075), jag frågade i vanlig ordning om jag fick sitta i cockpit, denna gången gick det tyvärr inte pga tekniska problem. :-
Väl nere på Arlanda så fortsatte resan till Nice via Zurich med LX1249 med en Airbus A319, den här gången nappade det. Inga problem med att sitta i cockpit sa kaptenen.
Eftersom att man flyger på Vatsim så tänkte jag att man kan ju alltid fråga om man får ta radion, så jag frågade styrman som i sin tur frågade kapten och otroligt nog fick jag sköta radion hela vägen ner till Zurich.
När vi kom till Zurich så ökade stressen väldigt mycket eftersom att vi blev sena från Arlanda, vilket resulterade i att vi sprintade från den ena gaten till den andra och in i en RJ100.
Nu följer då bilderna...enjoy
[ attachment removed ]
Taxar iväg mot bana 12 på Frösö Flygplats (ESPC), Flymes leasade MD-80 står redo.
[ attachment removed ]
Just efter start så passerar vi över parkeringen och Flyme ligger fortfarande steget efter.
[ attachment removed ]
Ja vilket otroligt trevligt Stockholms väder, soligt trodde man ju att det skulle kunna vara när man kommer med ett gott humör.
[ attachment removed ]
Så var det cockpiten i Airbusen, otroligt sköna säten var det hur som hellst.
[ attachment removed ]
Kapten Jean-Luis steker på FL390 över Växsjö.
[ attachment removed ]
Samtidigt som Styrman Berne försöker lokalisera sig i Sverige, jag hade en diskussion med honom att Stockholm INTE ligger mitt i Sverige...tillslut gav han upp.
[ attachment removed ]
Overheadpanelen på Airbus, väldigt enkel och ren.
[ attachment removed ]
Väl framme i Zurich efter 1 timme och 55 minuters flygning. Kunde tyvärr inte ta under landning, man hade fullt upp att läsa taxi chartsen.
[ attachment removed ]
Så hamnade man rakt under vingen och motorn på en RJ100, ja jag vet inte vad man ska säga men...den lät väldigt mycket hur som hellst.
[ attachment removed ]
Över de Italienska alperna, får mig att längta till en skidsäsong igen.
[ attachment removed ]
Glad och lättad stiger man ut i Nice, som bjöd på strålande sol och 22 grader.
[ attachment removed ]
Så var man på väg hem igen den 24 April, alltså i söndags. Här ser vi alla RJ100 uppradade.
[ attachment removed ]
Då lämnar vi Zurich för kallare breddgrader, "borta bra, men hemma bäst"
[ attachment removed ]
Inte riktigt så kallt bad jag om..
[ attachment removed ]
Denna dag bjöd Stockholm på ett fint väder och dessutom ett bra fototiillfälle i och med en landning på 19L.
[ attachment removed ]
Tillslut anländer vi till gate F39, med en SAS 737 i bakgrunden.
Ja det var allt jag ville bjuda på, hoppas att det ska smaka och törsta.
Over and out.
FlyScandinavian:
Snygga bilder! Sitta i cockpit och sköta radion, häftigt värre!
soderfjarden:
Fina bilder! Ser ut att ha varit en intressant flygning. Alltid roligt att få prata med piloterna.
Marcuzzz:
Snygga bilder! ser som sagt ut att varit en intressant/rolig flygning
vicce:
Jag trodde det var kört att få sitta i cockpit under flygning nu efter 11 september. Men jag ska börja fråga med nu
Navigation