Resan till Nice

<< < (5/6) > >>

AlexFlygare:
Ja precis det undrar jag med! När ska man fråga finns det någon bra tidpunkt då man kan fråga?

/Elix

Erik Sandegård:
Quote from: Elixander Chamoun on 26.05.06, 22:50

Ja precis det undrar jag med! När ska man fråga finns det någon bra tidpunkt då man kan fråga?

/Elix

Jag brukar göra så att jag går in bland som sista så att jag inte drar ut på tiden för kabinpersonalen, sen frågar jag helt enkelt bara´om jag får byta nått ord med kaptenen. Sen säger man bara som det är, tillexempelt att man är intresserad eller att man ska börja på en utbildning, så får man bara hoppas på det bästa.

heffa:
Fråga aldrig CabinCrewn om du får sitta där!

Gjorde det på FlyNordic ner till CPH! Crewn sa surt nej men att jag kunde kolla in snabbt efter, så är jag kom dit efter så sa Piloten att det hade varit helt okej om jag suttit med där framme! 

så försök alltid fråga Kaptenen personligen!

Erik Sandegård:
Att fråga kapten är egentligen det bästa, för det första så kan inte Cabin Crew svara på om du inte får sitta eller inte det är kapten som har sista ordet, för det andra så kanske kapten se att man vågar ta eget initiativ och för det sista så har Flynordic en policy som säger att INGEN får sitta md i cockpit, inte ens deras egna piloter.

Martin Loxbo:
Jag tycker det är svårt att säga något generellt (efter många nej och en handfull ja... på diverse bolag ). Ett nej från kabin verkar kunna innebära alltifrån "jag orkar inte fråga kapten just nu så jag säger nej" till "kapten är tjurig och vill inte bli störd" till "bolagets policy är blankt nej så det är ändå ingen idé".

Navigation

Up one level

Next page

Previous page