Miten on foorumilaisten kestävyyskunnon puoli?

<< < (29/42) > >>

kopukka:

Vai että tämäkin aihe on taas nostettu ylös...
Nooh, ei ole tullut cooperia juostua tässä välissä, mutta 3000m aikaan 9.27. Siitäpä sitten juoksemaan vuan. 

Aika haipakkaa - perässä pysyisin ja välimatkaa tulisi.
Jos saisi juosta 19 cooperia perätysten, niin matkaa kertyisi nykykunnossa kenties 42,190 km.

jukkapalander:
2500 meni intin alku cooperissa. Saa nähdä miten käy sitten intin loppuvaiheessa.

_Samuli:
3000 on kyllä ylitetty, mutta viimeinein cooper 2850m intissä nuhan vaikutuksen alaisena

Ihmisten rakenne ja taipumukset ovat niin erilaisia että coopper testiä ei saisi edes käyttää kestävyyskunnon mittaamiseen yleistäen.

Olen käsittänyt, että kävely/juoksu on ihmiselle aika luonnollista hommaa? Luulisi olevan lihasmuistissa.. Voisitko mainita jotain tiettyjä kestävyyttä vaativia suoritteita, joita huonosti Cooperin testissä suoriutuneet suorittavat paremmin kuin suuri osa hyvin suoriutuneista? Melkoinen lause.

Tähän poikien keskusteluun sen verran, että kyllähän cooper aika paljon kertoo, mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että juoksukin on taitolaji. Itse juoksutekniikka ja se miten juoksun rytmittää, vaikuttaa todella paljon tulokseen. Ehkä jokin ergometri olisi paljon parempi. Eli kuntopyörällä polkemaan. Vaikka sitäkin voi ns. harjoitella, mutta ehkä kuitenkin kertoo paremmin totuuden.

Mäkkäri:

Ihmisten rakenne  ja taipumukset ovat niin erilaisia että coopper testiä ei saisi edes käyttää kestävyyskunnon mittaamiseen

Ei saisikaan käyttää kun se on tarkoitettu mittaamaan maksimikestävyyttä, joka on hyvin suppea alue fyysistä kestävyyttä 
Unohtakaa jo koko cööpperin testi 

omprom:
Päivitellääs, nyt kevään coopperissa meni 2900. 300m paremmin kuin viime vuonna. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page