FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.07.17, 00:43

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Miten on foorumilaisten kestävyyskunnon puoli?
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Elikkä paljon on menny parhaimmillaan cooperin testissä?
Yli 3100m - 72 (14.9%)
2800m-3100m - 155 (32.1%)
2500m-2800m - 108 (22.4%)
2000m-2500m - 103 (21.3%)
alle 2000m - 45 (9.3%)
Total Votes: 483

Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 Reply Print
Author Topic: Miten on foorumilaisten kestävyyskunnon puoli?  (Read 42878 times)
Jukka Takamaa

Date Registered: 12.06.07

Re: Miten on foorumilaisten kestävyyskunnon puoli?
« Reply #180 on: 10.06.09, 18:55 »

50 kilometria rullien sauvojen kanssa. Jotenkin raskasta tuli rakko käteen.

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
Joona Nurmi

Date Registered: 25.05.07

« Reply #181 on: 10.06.09, 23:37 »

Taisi tossa keväällä mennä 2300m
Ihan liian huonosti Undecided
Mikko Kartano

Date Registered: 05.07.01

« Reply #182 on: 18.04.10, 15:50 »

Tänään oli historiallinen päivä. Kävin lenkillä! Shocked

Jos ei nyt mitään bussipysäkille juoksemista lasketa, niin edellisen kerran otin juoksuaskelia 9. heinäkuuta 2003. Että tollanen pienehkö seittemän vuoden tauko on tästä puuhasta. Siinä mielessä oon tyytyväinen, että jaksoin kuitenkin juosta pysähtymättä tunnin. Sports Tracker sanoo, että 8.8km tuli taivallettua. Jos jalat tai muut paikat ei nyt ihan paskaksi tosta menneet, niin käyn kyllä piruuttani koittamassa sitä cooperia ens viikolla. Edellisestä 12-minuuttisesta onkin sitten vähän enemmän aikaa kulunut, se oli just ennen intin päättymistä 30. tammikuuta 1992. Grin

Update: Nonni, nyt on kokeiltu. 2710m meni Cooperissa. Oon erittäin tyytyväinen tohon, kun tosiaan on viime vuodet tehty vain salitreenejä ja työpaikkapyöräilyä. Mä oon vain kerran aiemmin juossut enemmän ja se oli intissä saapumiserälle tehty Cooper. Silloin meni 2850m, mutta olin kuitenkin 20v nuorempi ja 15kg kevyempi. Smiley

Tavoitteena tietysti yli 3500m yli kolmevitosena.

Noh, miltäs näyttää tavotteen suhteen nyt kolmevitosena. Wink

-m
« Last Edit: 20.04.10, 10:52 by Mikko Kartano »

PIC: EFAL EFEU EFFO EFHA EFHF EFHJ EFHK EFHM EFHN EFHV EFII EFIK EFIM EFIT EFJM EFJO EFJY EFKA EFKG EFKJ EFKK EFKN EFKO EFKU EFKV EFKW EFKY EFLA EFLN EFLP EFMA EFME EFMI Mänttä EFNS EFNU EFOP EFPI EFPK EFPN EFPO EFPY EFRA EFRN EFRV EFRY EFSA EFSE EFSI EFTP EFTS EFTU EFUT EFVA EFWB EFVP EFVR EFVT EFYL
PAX: FlightMemory
Manu Skyttä

Date Registered: 22.12.03

« Reply #183 on: 20.04.10, 17:31 »

Siitä se Mikko lähtee. Varo vaan, helposti jää koukkuun  Wink

Noh, miltäs näyttää tavotteen suhteen nyt kolmevitosena. Wink

-m

Aika huonolta valitettavasti näyttää...  Undecided

Tavoite oli alkuvuodesta debytoida M35 halli-SM:ssä lyhyillä ratamatkoilla, mutta nyt on tavoite saada oikean jalan reisiluu sorvattua kesän aikana siihen kuosiin, että lonkka liikkuïsi normaalisti eikä rikkoisi lonkkamaljaa. Eli lonkkaleikkausta odotellessa tällä hetkellä. Tämän vuoden juoksukilometrit on huikeat kaksi kertaa 6,8km - huonolla menestyksellä. Onneksi tennis onnistuu vielä. "Liika" urheilu kasvuiässä saattaa näemmä aiheuttaa ikäviä yllätyksiä myöhemmällä iällä. Mulla yllätyksen nimi oli "hip inpingement". Leikkauksella tuosta onneksi pitäisi päästä eroon, mutta 3-4kk toipumisaika vaan voi olla tuskaista olla liikkumatta.
Manu Skyttä

« Reply #184 on: 15.05.11, 13:03 »

Foorumilaisten kovin tässä sarjassa nappasi hienon hopeamitalin SM-maastoista. Onneksi olkoon Arttu, hieno loppukiri  thmbup
Tarmo Lindroos

Date Registered: 17.11.06

« Reply #185 on: 15.05.11, 15:59 »

32 vuotta sitten 18 vuotiaana 3430 m tuli juostua ja sen jälkeen en ole cooperia juossut enkä juokse. ( Juokseminen pitää jättää muille lääkärin suosituksesta )
Uitua sen sijaan tulee 6-9 km kerralla ja pyöräiltyä kuten tänään 90 km lenkki aikaan 3 h 55 m.
Pyöräilykausi alkoi minulla talvitauon jälkeen ( Pyöräilin Joulukuun loppuun asti ) Huhtikuun 8 päivä ja tämän päivän lenkki mukaan luettuna kilometrejä on kertynyt yhteensä 1509 km
« Last Edit: 15.05.11, 16:38 by Tarmo Lindroos »

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Boris Grahn

Date Registered: 14.03.08

« Reply #186 on: 15.05.11, 16:35 »

Kun meikäläinen joskus 60-luvulla oli parhaassa kunnossa, ei muistaakseni edes puhuttu Cooperin testistä. Vaikka lähinnä lyhyen (200 m) matkan juoksija olinkin, niin silloin kestävyyden mittana pidettiin kolmea kilometriä alle kymmenessä minuutissa. Se meni kyllä kirkkaasti, vaikka sen tarkempaa aikaa en muistakaan.

"Kestävyydestä" voi tosin toisaalta todeta, että näin vanhempana kestää huomattavasti pidempään kuin nuorena...  Saattaa kylläkin olla niin, että nuorempana pääsi "testikuntoon" huomattavasti nopeammin...  Embarrassed Wink

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
AD
Former member
« Reply #187 on: 15.05.11, 16:48 »

Mhh Cooper ei juuri suju enään. Molemmat polvet leikattu ja juokseminen niinkin kovaa ja pitkään tekee hallaa. Mutta kävelen noin 6.5km tunnissa. Vuonna 2008 yli 30 Maratonin pituista tai pidempää lenkkiä ja kymmeniä lyhyempiä, varmaan noin 1500km. Pari vuotta meni vähemmällä mutta nyt olen kävellyt 2 Maratonia tälle kesälle ja lisää tulee, tavoitteena 10.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #188 on: 16.05.11, 12:54 »

Mhh Cooper ei juuri suju enään. Molemmat polvet leikattu ja juokseminen niinkin kovaa ja pitkään tekee hallaa. Mutta kävelen noin 6.5km tunnissa. Vuonna 2008 yli 30 Maratonin
...

Samantapainen juttu täällä. Molemmissa polvissa on kulumavika ja entinen "himolenkkeilijä" ei pysty juoksemaan enää. Onneksi pyöräily, hiihto ja uinti sujuu vielä ja kuntosalillakin voi kuntoa pitää yllä.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Samuli Hämäläinen

Date Registered: 10.05.08

« Reply #189 on: 16.05.11, 12:59 »

Tuli 7. luokan alussa juostua 2100m. Pitäskö olla huolissaan huonosta kunnosta vai..?  Tongue
Lauri Korhonen

Date Registered: 04.07.09

« Reply #190 on: 16.05.11, 15:49 »

^pitäis

Ainoa kerta kun olen juossut cooperia oli intissä, sillon meni 3075 m. Olin käynyt tuota ennen elämäni aikana kaksi kertaa juoksulenkillä, joten ihan ok tulos siihen nähden.
Johannes Pietilä

Date Registered: 01.10.05

« Reply #191 on: 17.05.11, 16:31 »

Viime coopperista on aikaa yli vuosi, mutta silloin meni 3333m. (3330 merkittiin kirjoihin, mutta olen itse antanut itselleni 3 metriä lisää. Ei noita katsottu kuitenkaan kuin sadanmetrin päälle)
Manu Skyttä

« Reply #192 on: 31.07.15, 15:47 »

Laitetaanpa tämmönen kysely pystyyn. Elikkä paljonko on menny parhaimmillaan/viime kerralla tässä iki-ihanassa Cooperin testissä. Viime vuosina kun on puhuttanut tämä nuorison kunnon heikkeneminen..

Elikkä itellä  paras on 3250m jonka juoksin viime syksynä, mutta luulisin, että nyt menee about 3500m.  Wink (Päälimmäinen syy tähän on se, että harrastan kestävyysjuoksua, jonka aloitin viikkoa ennen tota testiä.) kaikkeen hulluun sitä tuleekin lähdettyä Ja mulla on ikää vasta 15  Smiley

Muistin syövereistä kaivoin vanhan ketjun, kun tuli ajankohtaiseksi. Nyt menee Artulta hienosti jo yli neljä tonnia ja jaksaa vielä 6km lisää samaa vauhtia. Kymmennessä vuodessa kympillä Suomen mestaruuteen. Onnittelut Artulle!
Juha Stenberg

Date Registered: 07.01.02

« Reply #193 on: 16.08.15, 20:25 »

Viimeksi olen juossut Cooperin peruskoulussa 80-luvulla. Tulos taisi olla jotakuinkin 2000 m, ei kuitenkaan missään nimessä yli 2500 metriä.  Roll Eyes

Pidän nykyisin kestävyyskunnosta huolta pyöräilemällä 6-8 tuntia viikossa (parhaimmillaan menee 10 tuntia/viikko, mutta siitä seuraa aina ylirasitus ja kolmen-neljän päivän lepo perään). Viime vuonna tunteja kerääntyi hieman yli 200. Aika koville otti. VO2max:ia en ole mittauttanut, mutta polkupyörän harjoitusvastuksella (Tacx Flow) kovin keskituntiteho on ollut 150 wattia. Oma arvio on, että aerobisen kynnyksen raja olisi 110-120 wattia. Painoa on 72 kg ja BMI on 22. Näillä tiedoilla olen päätellyt, että VO2max ei olisi kaksinen, arviolta 37ml/kg/min (=ikäiselleni "keskimääräinen"). Toisaalta, seuraavan linkin mukaan VO2max olisi niinkin alhainen kuin 29ml/kg/min (huono/välttävä): http://www.trainingandracingwithapowermeter.com/2010/06/how-to-estimate-vo2max-using-power.html

Voiko aerobinen kunto jäädä näillä ajomäärillä noinkin huonoksi vai onko kyse siitä, että olen liikunnallisesti ns. lahjaton?
« Last Edit: 17.08.15, 06:48 by Juha Stenberg »

Canon S3 IS
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #194 on: 17.08.15, 06:44 »

Pyöräily on hieno harrastus muutenkin kuin kunnon puolesta. Ajan myös kuntolenkkiä (nykyään tosin vain kesäisin - ikää on jo 68 vee eikä varaa kaatumisiin). Koko ajan aerobisella puolella josta palaudun hyvin jo seuraavaksi päiväksi. Lenkkien pituudet vaihtelevat kunnon ja sen hetkisen tuntemuksen mukaan 40-80 km kerrallaan. Tämä kesä vain on ollut täällä P-Karjalassa (ainakin Joensuun seudulla) todella kehno. Ei ainuttakaan hellepäivää ja miltei joka päivä on satanut. Sateella en aja. Se ei ole hauskaa, ja sen jälkeen olisi aina pestävä, kuivattava ja rasvattava pyörä. Vähiin on siis jäänyt tänä kesänä ja pyörälenkit ovat korvaantuneet jalan tehtävillä.

Pekka

P.S. En välitä mistään teoreettisista kunnon mittareista. Teen tätä ihan "kehotuntumalla" ja sen mukaan miten hyvältä tuntuu. Mielestäni olen ikäisekseni hyvässä kunnossa.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Luoto

Date Registered: 02.08.11

« Reply #195 on: 18.08.15, 09:05 »

Enemmän minäkin uskon tunnetta kuin mittareita. Juoksen keskipitkiä ja pitkiä matkoja (10-30 km), ja mittaan pelkästään matkan ja nopeuden (juoksukellosta puuttuu sykeominaisuus). Lisäksi fillaroin minimissään 2 tunnin lenkkejä (noin 57-60 km juoksijan lihaksistolla ja tekniikalla per kerta). Niin mitenkä tuota liikunnallista lahjakkuutta sitten mittaisi? Vanhin veljeni on 59-vuotias, ja kahden tunnin pyörälenkillä jäisin hänestä noin 8 km. Toisaalta juosten menisin heittämällä ohi Smiley

Ai niin Cooper? Armeijassa meni 3 050 metriä, nykykuntoa en ole testannut (enkä keksi yhtään syytä miksi pitäisi, ei oo mun päämatka).

Hiihtämisessä vaikeinta on pystyssä pysyminen, siksi valokuvaus.
Patrick Ojanen

Date Registered: 13.04.09

« Reply #196 on: 06.01.16, 19:52 »

Nyt tuli kesällä intissä juostua Cooperissa 2420m polvi sökönä. Saas nähä nyt loppupalveluksen aikana että paljonko menee toivottavasti ehjällä polvella.
Tumi Hämäläinen

Date Registered: 28.07.06

« Reply #197 on: 06.01.16, 20:02 »

Mikä on nykyisin intissä cooperintesti? 12 minuuttia ilman somea. Siinä on tekemistä monelle!  Grin

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Arto Karjalainen

Date Registered: 18.03.09

« Reply #198 on: 12.03.16, 08:53 »

Mikä on nykyisin intissä cooperintesti? 12 minuuttia ilman somea. Siinä on tekemistä monelle!  Grin

Varmasti on. Se vain tuo juoksutesti ei kerro täyttä totuutta kunnosta.
Tarmo Kallio

Date Registered: 29.07.09

« Reply #199 on: 12.03.16, 13:07 »

Varmasti on. Se vain tuo juoksutesti ei kerro täyttä totuutta kunnosta.

Ei varmasti, mutta kertoo jotain. Olen itse nyt rupukunnossa, mutta pienellä harjoittelulla olisin jossain kunnossa. Lapsena ja nuorena tehty aktiivinen liikunta voi vaikuttaa. Harrastin ennen juoksua, hiihtoa ja korkeushyppäämistä.

Veikkaan, että nyt 53 vuotiaana saisin cooperin testissä 2600. Ja helposti.

Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1