Blue1 mädärillä EFHK-EFKU (Vatsim)

(1/3) > >>

Stumppi:
Terveeksi!

Eli tuli tänään lennettyä JCAn MD-90:llä normaali Blue1 lento, eli Helsingistä kuopioon.
Teknisiä tietoja lennosta:
Lento: Blue1 KF243
Kone: Blue1 MD-90 SE-DMF
Reitti: ANT Y75 DIPAR T81 OTLAT
Polttoainetta tankattiin yhteensä 5403kg
T.O.W: 56965Kg

Ja itse kuviin:

Kapteeni tikkaiden kanssa suorittamassa Walk aroundia ennen matkustajien lastausta..
[ attachment removed ]

Matkustajat saatiin lastattua, ja lähdimme rullaamaan itse päätettyä kiitotietä 22R, lähtöreittinä ANT1A. Simun uudelleenasennuksen yhteydessä unohtui päivittää navdata.  :-
[ attachment removed ]

Holdissa kiitotie 22R, ja rullataan suoraan kiitotielle, ja tehdään viimeiset tarkitukset checklistan avulla.
[ attachment removed ]

Ja sitten legendaarinen Rotate, mutta ohjaamosta käsin.
[ attachment removed ]

"Gear up selected.."
[ attachment removed ]

Kaarretaan kohti Antton VORia. Takana ollut 757 myös Kuopioon menossa, tekee lähtö kentällä.
[ attachment removed ]

Juuri päästy reitille. Otetaan suunta kohti TILDOa.
[ attachment removed ]

Lentopinnoilla FL240, ja pian pudotellaan FL100.
[ attachment removed ]

Mädärin uusi siipikamera.
[ attachment removed ]

EFKU_APP antoi selvitystä kiitotielle 15, ja vektoreita, joissa olikin kivaa häslinkiä. Tässä lähestytään kiiotietä 15, joka todellisuudessaan onkin 33. Ihmettelin itsekseni, että lyhyeen finaaliin täytyy mennä...
[ attachment removed ]

Tilanne huomattiin liian myöhään, ja Go-Around siitä tuli. Noh.. Kerta sen ensimmäinenkin.
[ attachment removed ]

Ja kokeillaan uudestaan. Perästä lähtenyt Finnairi olikin jo laskeutunut.
[ attachment removed ]

Ja nyt rullaammekin jo asematasolle.
[ attachment removed ]

Parkissa turvallisesti. Mukana tuodut catering autot tyhjentävät vanhat roinat koneesta, ja uutta tuodaan tilalle paluumatkaa varten.
[ attachment removed ]

Ja taas kerran kapteeni suorittaa tarkastusta ennen takaisinpäin lähtöä...
[ attachment removed ]

Sellainen lento tänään sellaisilla kujeilla. Kommentit ovat taas tervetulleita. 

flysammi:
Huoh.. tulee ihan kateelliseksi, kun katselee näin mahtavia kuvia. Näissä oli mielestäni kaikki kohdallaan.

Täytyy kyllä ottaa nyt itseäni niskasta kiinni ja aloittaa opettelemaan tuota Vatsim lentelyä.

ALind:
Oli hienoja kuvia!

Ja vielä VATSIM.... huhhuh 

Paitsi että taitaapi tuolla reitillä tuo BAe 146 lennellä....

Stumppi:
Quote from: Aleksi Lindén on 18.05.06, 16:27

Paitsi että taitaapi tuolla reitillä tuo BAe 146 lennellä....

Niin lentääkin, mutta pakko oli mädärillä lentää, ja Kuopio oli miehitettynä. Sanotaan vaikka, että Avro oli rikki. "As real as it gets!"
Kiitoksia näistä kommenteista...

DjAS:
Quote from: Sami Wik on 18.05.06, 16:20

Huoh.. tulee ihan kateelliseksi, kun katselee näin mahtavia kuvia. Näissä oli mielestäni kaikki kohdallaan.

Täytyy kyllä ottaa nyt itseäni niskasta kiinni ja aloittaa opettelemaan tuota Vatsim lentelyä.

Moi Sami! Itse olin tuossa tilanteessa viimevuoden joulun alla. Nyt kuitenkin lennän jo IFR lentoja ja VFR:ää sujuvasti. (Sujuvasti ja sujuvasti  ) Itse pääsin Vatsim-taivaalle seuraavien linkkien avulla.

1. http://tigert.gimp.org/aviation/vatsim/docs/index.html - Aloitin tästä lentämään Vatsim VFR -laskukierroksia kunnes puhe alkoi olla jo minun osaltani sujuvaa
2. http://hero.fi/services/fly_in/training/ - Tuosta sitten IFR fraaseja, tulostin matskut ja lähdin kokeilemaan Vatsim IFR lentelyä! Tässä sitä nyt ollaan, mukavaa on aina ollut ja fiilis on uskomaton!

Peeäs, mukava nähdä Blue1 mädärikuviakin

// Aleksi

Navigation

Up one level

Next page