Cessna 172 OH-CKU Simulaattori ( päivitetty 18.11.2014 )

<< < (9/127) > >>

kenkku:

Alkuperäisen otsikon aihe alkaa rönsyilemään. Jos modet sattuu lukemaan tätä keskustelua, niin voisitte pistää tämän keskustelun tästä topicista jatkumaan muualle. täyttä 180" astetta tuolla triplella ei siis saa? Vain etukuva ja etuviistot..

Kyllähän sillä voisi kai periaatteessa saada, mutta miten sitten FS:ssä se näkökenttä ei ole sitä 180 astetta.. Eli kuten tuosta edellisen vastaukseni linkistä näkee, siitä ei näe suoraan sivulle, vain etuviistoon. En tiedä voiko tuota muuttaa.

tigert:
Joo siis, sillä saa leveän yhden ikkunan. Tai no, saathan ikkunamoodissa toki sitten montakin view:iä mutta kone kyykähtää aika pahasti kyllä.

Jos haluat "täysin" 180 astetta, tarvitset varmaan wideview:in.

Mutta itse ainakin kokeilisin ensin kolmella projektorilla (tai isolla lcd:llä! halvempi ja vie vähemmän tilaa..?) ja esim. TrackIR:llä.

Vaikka se ei olekaan "aito" näkymä, voisin kuvitella että aivot mukautuvana härvelinä auttaisivat ja leveä visuaali jossa voi "kääntää päätä" saattaisi olla loppujen lopuksi melkoisen huima kokemus. TrackIR (tai esim. potentiometri yoken kahvassa!) mahdollistaisi pilotille laskukierroksessa asteittaisen sivuille kurkkimisen, muussa tilanteessahan tuollainen leveä etunäkymä riittää ihan mainiosti.

Se wideview sisältää muita ongelmia taas - AI-liikenne menee ajan mittaan synkasta, pilvet saattavat olla eri kohdissa eri näytöillä jne juttuja.. ja jo pelkästään se säätämisen määrä antaa mahdollisuuden liian monelle asialle mitkä eivät toimi..

Ja visuaaliahan voi aina päivittää myöhemmin jos siltä tuntuu, itse simun rakentamisen ajaksi tuo varmaan olisi ihan fiksu idea saada toimiva visuaali ilman sitä kolmea peeceetä jotka vanhentuvat KUITENKIN siihen mennessä kun se teidän projektinne on kokonaan valmis.

//Tuomas

owenjr:

Alkuperäisen otsikon aihe alkaa rönsyilemään. Jos modet sattuu lukemaan tätä keskustelua, niin voisitte pistää tämän keskustelun tästä topicista jatkumaan muualle. täyttä 180" astetta tuolla triplella ei siis saa? Vain etukuva ja etuviistot..

Turha vielä splitata, koskee projektianne kuitenkin. Jos tästä kehkeytyy kunnon visuaali-turina mietitään uudestaan.

// Joni

Juhak:
En juuri tykeistä ymmärrä, minun kotiteatterini muodostavat vhs-videot ja yli 10 vuotta vanha Finluxi
Niin mikä mahtaa olla lyhin mahdollinen etäisyys tykin ja kankaan välillä? Ajatuksissa on ratkaisu missä tykki ja visuaali olisivat kumpikin kiinni simussa.
Juha.

tigert:

En juuri tykeistä ymmärrä, minun kotiteatterini muodostavat vhs-videot ja yli 10 vuotta vanha Finluxi
Niin mikä mahtaa olla lyhin mahdollinen etäisyys tykin ja kankaan välillä? Ajatuksissa on ratkaisu missä tykki ja visuaali olisivat kumpikin kiinni simussa.
Juha.

Pistä mielummin sitten triplehead2go ja esim. kolme 19-tuumaista TFT:tä "ikkunaksi" kaaren muotoon siihen simun rungon eteen ja huppu reunojen yli.

//Tuomas

Navigation

Up one level

Next page

Previous page