Cessna 172 OH-CKU Simulaattori ( päivitetty 18.11.2014 )

<< < (113/127) > >>

tigert:
Jep. Meillä on OH-SIMin kanssa myös tarkoitus keväällä pistää elektroniikan kytkentöjä vähän uusiksi. Meillähän on siellä mm. FSBUS-rautaa ajossa avioniikassa ja kytkimissä. Kuka vielä muistaa moisen? Siihen konffisoftaan ei taida olla koskettu ainakaan 8 vuoteen, mitä nyt 2006 laitettiin navcom-radion osuus pois käytöstä kun laitettiin siihen se Garmin GNS530 tilalle. Sen napit on IOCardsin kautta taas.

Sehän on kanssa aika ja työmääräkysymys miten montaa simua pystyy pitämään ajossa ja kehittämään. Tilaakin tarvitaan, tosin sitähän Porissa taitaa olla ihan hyvin tarjolla..?

Simkitsin suhteenhan ongelma on se muovisuus, mutta kyllähän ne hämmentävän paljon ajoa ovat kestäneet 10 vuoden aikana, toki joitain mittareita on korjattu ja uusia osia tilattu ja nyt esim. qnh-ruuvi on rikki (encoderin johto poikki tai itse osa rikki). Mutta käyttömäärään nähden aika hyvin ne rimpulat ovat kestäneet Mekaanisissa viisareissa on oma kiehtovuutensa, jos loputtomiin olisi aikaa ja energiaa, tekisin varmasti kaikki mittarit jollain askel/servomoottoreilla aidoista instrumenteista värkäten. Siinä on oma mielenkiintonsa siinä väkertämisessä..

//T

Transisto:
MIK:n ja PIK:n siivoustalkoissa mittareita oli 2000-luvun alussa myynnissä ison hallin puolella aina teemapäivien yhteydessä paljonkin. Harmittaa jälkikäteen, kun en tajunnut ostaa koko pöydällistä kerralla, kun hinnat pyörivät silloin 10-20€ paikkeilla per mittari.

Juhak:
Quote

Meillähän on siellä mm. FSBUS-rautaa ajossa avioniikassa ja kytkimissä. Kuka vielä muistaa moisen?

Uuuh! FSBUS oli se taikasana joka sai minut kiinnostumaan tästä touhusta. Omistinkin hetken aikaa FSBUS-radiopanelihässäkän, mutta myin sen taas eteenpäin. Toisaalta OH-SIM todistaa hyvin sen, että kun jutut saa kerran toimimaan luotettavasti, ne myös toimivat. If it's not broke, don't fix it!

Quote

jos loputtomiin olisi aikaa ja energiaa, tekisin varmasti kaikki mittarit jollain askel/servomoottoreilla aidoista instrumenteista värkäten. Siinä on oma mielenkiintonsa siinä väkertämisessä..


Täysin samaa mieltä. Aito lentokonemittari olisi fiilikseltään huippu. Mutta se duunimäärä olisi GA-koneessakin mieletön.

Ja Jarille on todettava lohdutukseksi, että ainakin Ilmailumuseon Aztec-simussa pysytään pyöreissä "peltimittareissa" jatkossakin, sopivat museomaailmaan lasiohjaamoa paremmin. Jos käyt pääkaupunkiseudulla, tervetuloa tyyppilennolle 
Juha

Makoy:
Jokin noissa höyrymittareissa kieltämättä kiehtoo, kun katellu höyrybojoprojekteja. Nythän noiden oikeiden höyrymittareiden käyttöön simuprojekteissa on tulossa helpotusta. Sen enempää asiasta tietämättömänä tässä linkkiä:

http://www.kickstarter.com/projects/1753938984/flight-simulator-interface-to-real-avionics-instru

juttua simusivuilta ja linkkejä youtubeen:

http://www.cockpitbuilders.com/community/index.php?topic=3005.msg23318;topicseen#new
t-Marco

Wanhis:
Quote

Ja Jarille on todettava lohdutukseksi, että ainakin Ilmailumuseon Aztec-simussa pysytään pyöreissä "peltimittareissa" jatkossakin, sopivat museomaailmaan lasiohjaamoa paremmin. Jos käyt pääkaupunkiseudulla, tervetuloa tyyppilennolle 
Juha


Kiitos kutsusta, tulen mielelläni mikäli sielläpäin liikun. Kunhan vain oppisin pitämään vapaata ja yleensäkin jossainpäin matkustelemaan. Käynti Vantaan lentoasemalla olisi jo meikäläiselle elämysmatka. Ilmailumuseo olisi sitten jo jotain uskomatonta luksusta.
 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page