"vieraan" huoltajan mukana Espanjaan?
kiikaroija:
Elikä työkaveri kyseli että tiedänkö onko siinä perää että jos/kun hänen poikansa(noin 11-13v) on lähdössä tuttavaperheen kanssa Espanjaan niin joku oli tietävinään että siinä tarvitsisi olla jokin vanhempien kirjallinen todistus siitä että saa matkustaa "vieraiden mukana? Kaveri ei osannut enempää kertoa tarkempia tietoja, kun muijansa(taas) on asiaa enemmän junaillut. Jotain Hispaniaa se jutteli, sellainen matkatoimisto ainakin on, mutta onko sellaista lentoyhtiötä enää? Tiedän kyllä että netistä voisi löytää mutta ei nyt oikein töissä ehdi katsoon, joten luotan teihin.
Tatu:
Eikös tällaisia kannata kysellä sieltä mistä passiakin, eli poliisilta? Yksin lentävä lapsi tarvitsee sellaisen lapun mukaansa missä on vanhempien ja vastaanottajien nimet, mutta tällaisesta matkasta "vieraiden mukana" en kyllä uskalla sanoa mitään.
Minusta on parempi kysyä sieltä missä osataan antaa yksiselitteinen vastaus.
kiikaroija:
Quote from: Tatu Kantomaa on 22.05.06, 09:41
Eikös tällaisia kannata kysellä sieltä mistä passiakin, eli poliisilta? Yksin lentävä lapsi tarvitsee sellaisen lapun mukaansa missä on vanhempien ja vastaanottajien nimet, mutta tällaisesta matkasta "vieraiden mukana" en kyllä uskalla sanoa mitään.
Minusta on parempi kysyä sieltä missä osataan antaa yksiselitteinen vastaus.
Kyllähän minä tuon tiedän mutta ajattelin vain kysäistä, kun täällä yleensä saa nopesti oikeita vastauksia näihin "tyhmiinkin" kysymyksiin, päinvastoin kuin jossain Suomi24-palstalla.
mikawesa:
Ilmailulaitoksen sivuilta:
Yksinmatkustavista lapsista huolehtii lentoyhtiö. Mainitse avun tarpeesta jo matkavarauksen yhteydessä.
Yhtiökohtaiset kuljetusehdot: Toiset yhtiöt kuljettavat, toiset eivät.
Mie1:
Ainakin minä menin Tätini ja Setäni kanssa Turkkiin kun olin 11 vuotias, ja silloin minun ei pitäny mitään kysyä, ainoastaan oma passi piti olla. Ja sitäpaitsi Turkki ei ole schengen maa mut espanja on.
Navigation