tallinn - frankfurt med bmi 737-300
marcusnyberg:
hej!
första inlägget, hoppas ni gillar bilderna!
från tallinn till frankfurt med feelthere 737-300. första gången med planet också och aldrig använt FMC förut så blev ingen ILS, men fick ner planet ändå efter många om och men hehe..
någon som kan svara på det föresten? jag kör med FMC på direct mellan, i det här fallet, EETN - EDDF. när jag närmade mig och fick landningstillstån på bana 25R tryckte jag på DEP/ARR och valde arrival på bana 25R och tryckte EXEC, fick då upp en inflygning i fönstret men gick inte att trycka LNAV och APP reagerade den inte på, någon som vet vad jag ska göra på ett enkelt sätt?
hur som helst hoppas ni gillar bilderna!
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
passar på att fråga en till grej, någon som vet varför det blir så där flimrigt när jag ser flygplatsen? ni ser på bilden hur det ser rörigt ut vid vägarna som går förbi. har stängt av AA i spelet och satt på det i grafikkortsinställningarna istället. har inte problem på någon annan flygplats så vitt jag vet.
[ attachment removed ]
tack för mig!
AlexFlygare:
Anygga bilder. Ser mkt bra ut. En sak bara. Försök att göra bilderna lite större. Dom är lite för små. Annars är det toppen!
/Elix
Kallis:
Det första du skrev, prova att ladda ner AIRAC och sen sid/star på feeltheres hemsida.
Sen ta ut rutten mellan ställena istället för att flyga direkt, det blir lite roligare.
En sida som är bra är http://rfinder.asalink.net/free/
Från den så kan jag ta den här vägen: EETN SID LONSA UQ11 PIMEX UP739 KOLJA UN746 GORPI UL87 TADUV T173 WEMAR UZ94 PIGMI UL984 LOHRE UL610 ESAMA T880 ROLIS STAR EDDF
Det är hela rutten. Som du ser står det namn på fixar som tex LONSA och sen UQ11 som är en airway som används istället. Mellan LONSA och PIMEX kan det finnas fler fixar som man inte skriver in för att man redan vet att man åker via UQ11 till PIMEX, de extra ev fixarna kan du se när du tittar på LEGS-page i FMC.
För att förstå hur man skriver in rutten lite lättare så kan man visa den på ett annat sätt:
En FMC(till en 767 iof men det är samma princip.)
Vilken sida på RTE-page man ska skriva in de olika sakerna från färdplanen:
AIRWAYS FIXAR
[ attachment removed ]
För att beskriva det då så ser den ut såhär:
Börjar med LONSA
LONSA
UQ11 PIMEX
UP739 KOLJA
Osv...
När det gäller det med approachen så måste du vara på intercept heading till en kurs du vill flyga, precis som med ILS. Du måste ställa in frekvensen och kursen till banans ILS om du vill landa innan du trycker på APP.
Jag vet inte hur mycket du kan o jag vill inte skriva till dig som om du vore 5 år men du får säga om jag lägger ribban för lågt, men det är bara kul att hjälpa till! Fråga på bara!
airbus380:
Snygga bilder .
Passar på och frågar hur man överför rutter från http://rfinder.asalink.net/free/ till FS .
/Serdar
AlexFlygare:
Varför ska du överföra en route från Routefinder till FS?
/Elix
Navigation