Maddog v1.51 Enhanced SAS mod preview!
FSsweden:
Nu när v1.51E uppdateringen är släppt så kan jag visa bilder på min kommande uppdaterade version av min SAS mod som är anpassad för v1.51E.
Sedan första SAS mod versionen så har jag nu passat på att ändra en massa fel som jag hade missat eller inte gjort.
Bland annat så har FMA, Fuel QTY fått svart färg som orginalen i SAS (även andra bolag) cockpit. Eftersom v1.51E har gjort om radio panelen så den ser lika ut som jag hade gjort på min första mod så är det inget mer att säga om där inte förutom att jag la dit min autobrake gauge (A/B har INTE ändrats något sedan första versionen, i framtida versioner kommer en helt ny).
Målade till ite grönt på landnings lamp brytarna när jag ändå var i farten, annars så har jag förbättrat en hel del både i texturerna och panel uppbyggnaden lite. v1.51E har fortfarande kvar en del standard textur fel med sig, ex: natt/mörker texturer på overheaden och ALT och diverse gauges som jag även nu rättat till så klart! Jag tänker på alla små detaljer
I "T Panel" popup fönstret så la jag till FMA i större format då det har kommit in önskemål om det (plus att v1.51E har uppdaterat så T-Panel ser ut som min gjorde med mer än bara ND och PFD som den hade då.. plus en FMA i normal storlek) men jag gjorde min något större och placerade om allt en aning för bättre look och behov!
En annan ny uppdatering på min SAS mod är motorinstrumenten.. har bytt ut till mer äkta färger på den och siffrorna (som även fått en annan look så dem ser korniga ut som äkta varan har). har även ändrat orginal texturern för instrumenten då den hade lite fel som alla andra maddog versioner.. plus bytte lite färg en aning på bakgrunden.
Natt texturer och belysning har fått sig även en uppdatering hos mig.. kanske inget som syns men jag som gjort det ser direkt alla detaljer
Nu kommer bilderna! Eftersom FSN förminskar bilder till 800pix som max så fick jag spara bilderna i två format, så klicka på bilderna för att visa dem i större format.
Main panel, här syns det mesta som är ändrat bland annat landnings lamp brytarna som gröna mm.
Den nya Overhead panelen som visar den övre delen. Detta är en ny funktion i v1.51E och bara en försmak på vad deras kommande Maddog2006 har att erbjuda!
Overhead panel, lite fixat här och där.
Den nya Radio panelen i v1.51E inkl min autobrake etc..
Throttle panel, samma bra placering som förra modden min.
FMC panel, även denna samma placering som förut.
Den nya T-Panel med större FMA mm.
Engine instrument, större format.. ser ni den nya färgen lite här och där
En liten animering som visar den nya test-lamp funktionen i v1.51E.. den den roterar runt hela tiden du håller test-knappen intryckt.. även här syns modden på instrumentet. även text funktions texturerna är ändrade för min mod.
Autobrake panel, som sagt inget är ändrat i hur den fungerar i denna uppdatering.. men en helt ny kommer i framtiden!
Mörker med inget tänt!
Mörker med instrument belysningen tänd!
Mörker med panel belysningen tänd!
Mörker med flood belysningen tänd!
Det jag skall göra nu är att jag håller på göra en replika av popup panel menyn (egen gauge alltså) så jag kan lägga till egna knappar som öppnar bland annat min autobrake popup som inte går just nu, blev tvungen att göra så då i denna v1.51E uppdatering så har dem lagt till en ny OH mm så fick jag inte plats med min helt enkelt
Sedan så vet jag inte när denna modd blir klar, men jobbar på att få släppa den helt öppet och offentligt så det är inte helt omöjligt! när jag fixat ihop menyn så skall jag göra installern också.. och den görs på lite olika sätt beroende på om modden får släppas offentligt eller inte så håll ut!
Dags för sängen! hoppas ni gillar mitt arbete..
/Philip Nordlander,
HenrikAbrahamsson:
MYCKET MYCKET UNDERBAAAAAAAAART!
Längtar!
Maax:
Quote from: Philip Nordlander on 08.06.06, 23:51
Sedan så vet jag inte när denna modd blir klar, men jobbar på att få släppa den helt öppet och offentligt så det är inte helt omöjligt! när jag fixat ihop menyn så skall jag göra installern också.. och den görs på lite olika sätt beroende på om modden får släppas offentligt eller inte så håll ut!
Dags för sängen! hoppas ni gillar mitt arbete..
/Philip Nordlander,
Riktigt Riktigt snyggt! Hoppas verkligen att du får ut den offientligt!
Drysen:
Riktigt snyggt!!
AnteK:
Jag har pratat med dig på MSN, och du vet att jag dreglar över denna mod. Så himla snygg!!!
Navigation