Lentolupakirja

(1/3) > >>

Tatu:
Tuli tällainen idea mitä olen miettinyt aina välillä.

Voiko tuohon käyttäjänimen viereen, siihen missä näkyy linkit kotisivuille, messengerihin jne. laittaa jonkun lätkän joka kertoo että kyseisellä postaajalla on lentolupakirja? Minusta ainakin joissakin tapauksissa olisi ihan mukava tietää kun joskus tuntuu että keskustelut paisuvat käsistä ja mutu-tietoakin heitellään kehiin.

Siinä ei välttämättä tarvitse olla mainintaa millaisen lupakirjan omistaa.

Esa:
Desmondilla on sinänsä ihan hyvä ajatus tuossa, mutta luokkajaossa tuppaa olemaan niitä huonojakin puolia. Näen tuossa vaaran, että syntyy ylä- ja alaluokka. Ja onko luokittelu edes pätevä? 40 vuotta lennonjohtajana toiminut tietänee joistain asioista enemmän kuin juuri purjelentokurssin läpäissyt 16-vuotias. Ehkä se on parempi muodostaa mielipide puhujan uskottavuudesta vaan niiden puheiden perusteella.

Tatu:

Desmondilla on sinänsä ihan hyvä ajatus tuossa, mutta luokkajaossa tuppaa olemaan niitä huonojakin puolia. Näen tuossa vaaran, että syntyy ylä- ja alaluokka. Ja onko luokittelu edes pätevä? 40 vuotta lennonjohtajana toiminut tietänee joistain asioista enemmän kuin juuri purjelentokurssin läpäissyt 16-vuotias. Ehkä se on parempi muodostaa mielipide puhujan uskottavuudesta vaan niiden puheiden perusteella.

Olet oikeassa tuon luokkajaon kanssa Ramses, mietin sitä tuota tekstiä kirjoittaessani, mutta ajattelin nyt kuitenkin laittaa tänne muidenkin mietittäväksi. Ja tulin myös ajatelleeksi sitä niin että itselläni ei ole lupakirjaa vaikka olenkin lentänyt n. 30 tuntia ja tein PPL teoriat. Mutta ehkä on parasta antaa ihmisten luokitella itse itsensä.

Oli toinenkin juttu, nimittäin sen iän laittaminen sinne profiiliin. Vaan tämän kyllä näkee yleensä kirjoittajien teksteistä mihin "ryhmään" he kuuluvat, minusta näyttää nimittäin siltä että 12-17 vuotiaat eivät laita ikäänsä niin näkyville ja toinen ryhmä on sitten 35+. Mutta joo, kuten todettua, postauksen lukemalla yleensä kyllä selviää mihin ikäryhmään kukin kuuluu. Tämä on monesti ollut mielessä kun olen yrittänyt auttaa hädässä olevia simuilijoita maisema-ongelmien tai muiden simu-ongelmien kanssa. Vaan on niistä selvitty, ei siinä mitään.

Esa:

ja toinen ryhmä on sitten 35+.

On se siellä näkyvissä, mutta en kyllä itse hirviä katsoa

Mutta siellä profiilissa on se "Tietoja/Personal Information" paikka ja siellä toivoisin näkevän enemmän faktaa, kuten esim. onko lupakirjoja, kokemus ilmailussa jne.

Tuo voisi olla se toimiva vaihtoehto ainakin minun mielestäni. Uskoisin, että osa haluaa tunnustaa sen, että omistaa lupakirjan tai on jollain muulla ilmailun alalla, joka tuo asiantuntemusta teksteihin.

Uskoisin myös, että on henkilöitä jotka haluavat pitää ammatin ja vapaa-ajan erillään. Tuovat siis automaattisesti tietysti teksteihinsä faktaa, mutta eivät halua kuitenkaan mainostaa olevansa mitään normaalia kaduntallaajaa suurempaa. Toisinsanoen eivät kirjoita, että olen Finnairin MD11 pilotti tai EFHK:lla lennonjohtaja...

Navigation

Up one level

Next page