Merimiestarinoita

<< < (9/45) > >>

Karvinen:
SHERIFFI SELVIYTYMISKOULUTTAJANA

S/S Gracia oli New Yorkissa. Laiturimme oli Hudsonjoen toisella puolella Hobokenissa New Jerseyssä.

Minä olin seikkailemassa Manhattanin yössä. Oli aamuyö, kun lähdin suunnistamaan Chinatownista laivalle. Tarkoituksenani oli ensin ajaa maanalaisella muutama asemanväli. Menin vahingossa pikajunaan, joka ohitti pysähtymättä monta asemaa. Poistuin junasta heti kun se oli mahdollista ja päätin käydä kurkistamassa millaisella seudulla olen. Tulin yöllä kadulle keskellä pimeintä ja mustinta Harlemia. Paikalliset tuijottivat hämmästyneinä joukkoonsa yhtäkkiä ilmestynyttä kalpeanaamaa. Aloin jo vähän huolestua, kun eteeni pysähtyi valot vilkkuen poliisiauto. Sheriffi käski minut autoonsa ja lähti heti liikkeelle sekä kutsui minua hulluksi. Hän huomasi minut ulkomaalaiseksi ja kysyi mistä olen. Kerroin olevani suomalainen. Poliisi mietti hetken ja totesi, että Suomessa ei varmaankaan ole kovin monia mustaihoisia (hän käytti toista sanaa). Vahvistin näin olevan. Ajaessaan sheriffi opetti minulle tosiasioita New Yorkissa selviytymisestä. Sitten hän päästi minut autostaan Times Squarella ja toivotti hyvää onnea jatkossakin.

Laivatoverini tuijottivat minua hämmästyksestä mykkinä, kun ylpeänä kerroin heille yöllisestä seikkailustani.

FIN1979:
Terve Esa !

Tuli ihan vahingossa klikattua tähän threadiin ja luettua kaikki jutut putkeen   

Olet seilannut aika lailla Intian Valtamerellä, tuli vaan mieleen että oletko käynyt Mosambikissa Nacala nimisessä satamakaupungissa ? Itse asustin tuolla vuosina 1989-1990 jolloin satamaa pyörittivät suomalaiset. Isäni tosin oli Nacalassa Ympäristöministeriön hommissa, mutta pääosa suomalaisista oli satama tai tie&vesi projektissa. Nacalan satamahan taitaa olla vieläkin yksi itäisen Afrikan tärkeimmistä satamista.

Jani

Karvinen:

oletko käynyt Mosambikissa Nacala nimisessä satamakaupungissa ?

Heippa Jani,

En ole käynyt Nacalassa. Minä kävin Mosambikissa, kun sitä vielä hallitsi Portugali. Pääkaupunki Lourenco Marques oli svengaava paikka ja radio LM:n rock and roll kuului lyhytalloilla koko Intian valtamerellä. Vuonna 1975 tapahtuneen itsenäistymisen ja sisällissodan jälkeen monien paikkojen nimet ovat saattaneet muuttua. Esimerkiksi pääkaupungista tuli Maputo.

Minä kävin laivalla seuraavissa Mosambikin satamissa: Lourenco Marques (Maputo), Beira, Porto Amelia ja Antonio Enes.

:-)   Esa

teppo hilden:
Taidan tietää yhden paatin minkä kyytiin ei edes Esa suostuisi  nousemaan
pahamaineinen SELIPAATTI

kartano:

Taidan tietää yhden paatin minkä kyytiin ei edes Esa suostuisi  nousemaan
pahamaineinen SELIPAATTI

Tässä sen sijaan joitain kyytiin nousseita, bongattu keskiviikkona Porvoonjoella.

[ Attachment not found - or removed ]

-m

Navigation

Up one level

Next page

Previous page