FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.07.17, 16:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  AI liikenne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 Reply Print
Author Topic: AI liikenne  (Read 48931 times)
Mighela
Former member
Re: AI liikenne
« Reply #100 on: 05.09.07, 14:36 »

kannattaa olla varovainen näitten torrenttien ja piratebay linkkien kanssa ettei tule kickbannia  Wink

Jani
Joo, kiitos tiedosta.  Embarrassed
Kasimir Torri

Date Registered: 28.05.07

« Reply #101 on: 05.09.07, 14:37 »

Kertokaapas mikä tämmöinen "kickban"-on? Wink
Mighela
Former member
« Reply #102 on: 05.09.07, 14:57 »

Kertokaapas mikä tämmöinen "kickban"-on? Wink
Varmaankin "poistetaan" käyttäjä sivuilta?
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #103 on: 05.09.07, 16:12 »

Vielä yksi tyhmä kysymys tosta skAI:sta, että pitääkö tuolta missä on noita latauslinkkejä, missä siis lukee, että SkAI.Traffic.v1.0.part01.rar jne. pitääkö ne kaikki ladata vai vain yksi niistä? Embarrassed
Lauri Väyrynen

Date Registered: 20.09.04

« Reply #104 on: 05.09.07, 17:39 »

Ehhehehee! Kyllä kannattaa käsin alusta asti asentaa, niin hyvää tulee varmasti. thmbup

Ainakin Finnairin tapauksessa kannattaa asentaa käsin. Kaikki kohtaamani valmispaketit (myös maksulliset) sisältävät vielä mädärit ja yhdessä oli vielä käytössä siniristiväritys joissain koneissa ja paketti kantoi lukua 2006.
Matti Averio
WALL-E

Date Registered: 05.10.06

« Reply #105 on: 05.09.07, 18:21 »

Ainakin Finnairin tapauksessa kannattaa asentaa käsin. Kaikki kohtaamani valmispaketit (myös maksulliset) sisältävät vielä mädärit ja yhdessä oli vielä käytössä siniristiväritys joissain koneissa ja paketti kantoi lukua 2006.
Jep. Kannattaa päivitellä isoimmat yhtiöt ja esim. Helsinkiin lentävät (tai vaihtoehtoisesti kentälle x, jonne itse lentää usein), jolloin siellä saattaa esim. olla jotain random yhtiöitä pimeimmästä afrikasta ja finski kunnon laitteilla  thmbup.

Kasimir Torri

Date Registered: 28.05.07

« Reply #106 on: 05.09.07, 18:25 »

Jep. Kannattaa päivitellä isoimmat yhtiöt ja esim. Helsinkiin lentävät (tai vaihtoehtoisesti kentälle x, jonne itse lentää usein), jolloin siellä saattaa esim. olla jotain random yhtiöitä pimeimmästä afrikasta ja finski kunnon laitteilla  thmbup.
Eikä taida paljon löytyä foorumilaisia jotka tietäisivät että Air Bombasa  ei enää lennäkkään Zsurupin kentälle. Grin
bemari
Former member
« Reply #107 on: 05.09.07, 18:35 »

Eikä taida paljon löytyä foorumilaisia jotka tietäisivät että Air Bombasa  ei enää lennäkkään Zsurupin kentälle. Grin
Eikö!? Minä olen aina elänyt siinä uskossa että sitten hamassa tulevaisuudessa kun teen Afrikan kiertomatkan viidessä päivässä, niin pääsen sitten kätevästi Air Bombasan lennolla Zsurupiin. Mutta ei sitten, nyt kyllä menee reissu suunnitelmat ihan uusiksi. Grin
Matti Averio
WALL-E

Date Registered: 05.10.06

« Reply #108 on: 05.09.07, 19:47 »

Äh. Meinasin, että päivittää tunnetut yhtiöt, jolloin kentillä pyörii myös näitä pikkuyhtiöitäkin, jolloin ei tarvitse vaivata päätä niiden asentamisella. Valmiiden korvaaminen vie luonnollisesti myös aikaa..  Undecided

Lauri Väyrynen

Date Registered: 20.09.04

« Reply #109 on: 05.09.07, 20:42 »

Hiljaa todellisuus tulee, ainakin maksullisten liikennepakettejen kohdalla. Tämän vuoden Ultimate Traffic aikataulupäivityksen myötä Finskikin palaa nykykalustoon.
Kalle Heinonen

Date Registered: 04.09.05

« Reply #110 on: 06.09.07, 12:07 »

Vielä yksi tyhmä kysymys tosta skAI:sta, että pitääkö tuolta missä on noita latauslinkkejä, missä siis lukee, että SkAI.Traffic.v1.0.part01.rar jne. pitääkö ne kaikki ladata vai vain yksi niistä? Embarrassed

Ensin lataat osat 1-12, purat niistä installerin, asennat ja päälle vielä tuo update 1.1 paketti.

Äh. Meinasin, että päivittää tunnetut yhtiöt, jolloin kentillä pyörii myös näitä pikkuyhtiöitäkin, jolloin ei tarvitse vaivata päätä niiden asentamisella.

No eipä niitäkään välttämättä tarvitse kauheasti päivittää, kun tuo sisältää kaikki WOAI:n paketit viimeisiä lukuunottamatta. Lisäksi nyt syksyllä tuohon julkaistaan taas uusi update, eli päivitettyjä plaaneja ja uusia yhtiöitä luvassa. Kelpaa minulle, melko pitkälti tuollaisenaankin, pääasia, että sai PAI:n modelit pois. Venäläinen liikenne kyllä tulee omasta takaa ja varmaan uusimmat WOAI:t voisi kanssa asentaa. Wink

Myös Thai Airways + Etihad jne. kannattaa päivittää jos haluaa suvarnabhumille liikennettä.

Nythän se koneiden siirtäminen VTBD:ltä VTBS:lle onnistuu vasta älyttömän helposti kun on vain muutama Traffic.bgl. Flightplaanit vaan auki ja korvaa VTBD:t VTBS:llä ja lisää koordinaatit Airports filuun. Wink

Hiljaa todellisuus tulee, ainakin maksullisten liikennepakettejen kohdalla. Tämän vuoden Ultimate Traffic aikataulupäivityksen myötä Finskikin palaa nykykalustoon.

Niin ja modelitkin ovat silmiä hiveleviä. Tongue

Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #111 on: 06.09.07, 14:52 »

Ensin lataat osat 1-12, purat niistä installerin, asennat ja päälle vielä tuo update 1.1 paketti.

Jah, tuossa meneekin sitten tovi ainakin ilman mitään torrentteja. Kiitos, Kalle...
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #112 on: 12.09.07, 16:26 »

Toimiikos to WOAI liikenne jos ne modelit siirtää jorpakkoon sieltä aircraft kansioon kun ne tekee sen kansion erittän epäselväksi? Tekisi vaikka uuden kansion (esim WOAI) ja siirtäis ne modelit sinne

Jouko Manninen

Date Registered: 22.03.06

« Reply #113 on: 12.09.07, 18:01 »

Toimiikos to WOAI liikenne jos ne modelit siirtää jorpakkoon sieltä aircraft kansioon kun ne tekee sen kansion erittän epäselväksi? Tekisi vaikka uuden kansion (esim WOAI) ja siirtäis ne modelit sinne

Ei toimi (kai), koska AI -koneethan toimii kai periaatteessa samalla tavalla kuin muutkin lennettävät koneet eli niiden täytyy olla siellä Aircraft -kansiossa.

EFKU
Teemu Eerola

Date Registered: 10.02.07

« Reply #114 on: 12.09.07, 18:02 »

Missä olis semonen helppo AI liikenteen asennus ohje?

Teemu

:: Intel Core 2 Quad 6600 @3,0GHz :: MSI GeForce nx8800GT 512mb GDDR3 :: Asus Maximus II Formula :: 4gt DDR2 800MHz :: Corsair VX550W :: Creative  SupremeFX X-Fi :: Apevia X-Telstar Jr. G Type Case-Black  ::
FSX Deluxe
Mighela
Former member
« Reply #115 on: 12.09.07, 18:03 »

Tiedostokirjastossa semmoinen Jani Salon tekemä todella hyvä ohje.  Smiley
Teemu Eerola

Date Registered: 10.02.07

« Reply #116 on: 12.09.07, 18:10 »

Mutta wikin ohjeessa lukee:
HUOM! Tässä ohjeessa käsitellään monimutkaisten AI-liikenteiden asennus. Tämä tapa voi olla aloittelijoille erittäin vaikea!

Teemu

:: Intel Core 2 Quad 6600 @3,0GHz :: MSI GeForce nx8800GT 512mb GDDR3 :: Asus Maximus II Formula :: 4gt DDR2 800MHz :: Corsair VX550W :: Creative  SupremeFX X-Fi :: Apevia X-Telstar Jr. G Type Case-Black  ::
FSX Deluxe
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

AI liikenne
« Reply #117 on: 12.09.07, 18:11 »

Edit: Vastaus Osku Leskisen kysymykseen:

Eivätpä taida toimia. Vain maisemat voi asetella minne lystää, sillä niiden paikka määritellään itse simun asetuksista.

Selkeyttä Aircraft-kansioon saat lisää esimerkiksi nimeämällä konekansiot jollain yhtenäisellä tavalla. World of AI nimeää ne WOAI-alkuisiksi jo oletuksena, jolloin ne asettuvat peräkkäin, kun laitat resurssienhallinnasta nimen mukaan lajittelun päälle.  Project AI:n oletusnimet taas alkavat PAI-sanalla. Itse olen tämän lisäksi nimennyt kaikki muut AI-konekansiot AI-alkuisiksi. Minusta se on ihan riittävän selkeää.

Pekka

P.S. Valitettavasti jotkut asennusohjelmat haluavat nimetä konekansiot aivan omalla nimellään. En pidä lainkaan automaattisista asennuksista (kaikki tavara yhden exe-tiedoston sisällä) ja teenkin ne aina tilapäiskansioon ja kopioin sieltä tiedostot manuaalisesti Aircraft-kansioon. Muutama ohjelma ei ole antanut edes tätä mahdollisuutta, vaan on väkisin halunnut kopioida kaiken itse. Näitä koneita en ole asentanut lainkaan, vaan olen heittänyt ne mäkeen.

Tuollaiset automaagiset ohjelmat, joista ei tarkkaan tiedä mitä ne oikein tekevät voivat paimmassa tapauksessa sotkea koko simun (etenkin jos ne ovat jotain tuntematonta freeware kamaa). Yleensäkin tuntemattomien ohjelmatiedostojen (exe-pääte) ajaminen on aina riskin ottamista.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #118 on: 12.09.07, 18:17 »

Mutta wikin ohjeessa lukee:

"HUOM! Tässä ohjeessa käsitellään monimutkaisten AI-liikenteiden asennus. Tämä tapa voi olla aloittelijoille erittäin vaikea!"

Se on manuaalisen asennuksen ohje, eikä sitä (manuaalista) juuri sen helpommaksi saa. Perusasiat AI:sta pitää tuntea. WOAI:lla ja PAI:lla molemmilla on asennusohjelma, joka ei edellytä tätä.

Seuraavassa on muutamia sivuja, joista löytyy oppaita kolmannella kotimaisella:

http://www.flightsimulatorguide.com/aitraffic.htm

http://users.skynet.be/robflsim/RFWAI2en.html

http://www.surclaro.com/AI_Tutorial/#part1

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Niklas Kivinen

Date Registered: 12.10.06

« Reply #119 on: 12.09.07, 18:20 »

Tuollaiset automaagiset ohjelmat, joista ei tarkkaan tiedä mitä ne oikein tekevät voivat paimmassa tapauksessa sotkea koko simun (etenkin jos ne ovat jotain tuntematonta freeware kamaa). Yleensäkin tuntemattomien ohjelmatiedostojen (exe-pääte) ajaminen on aina riskin ottamista.

Joo tuo on totta. Muutaman kerran olen saanut näillä exe-jutuilla saanut simun siihen kuntoon että ei käynnisty enää ollenkaa.
Viimeksi eilen sekin taas tuli todettua kun oli simun modules kansiosta hävinnyt yksi tärkeä dll päätteinen filu.

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1