AI liikenne

<< < (33/67) > >>

Hake:
Jos sinulla on XP niin Ohjauspaneeli ja siellä Lisää poista sovellus ikkunasta näet onko sinulla asennettuna mikä/mitkä NET.frame versio/t sinulla on asennettuna.

Hannu

puijo:
Tuli tuossa mieleeni että tällä foorumilla taisi joskus olla aihetta jostain ohjelmasta jolla saa tehtyä ai-plaaneja simuun ja joka ottaa aikataulutiedot muistaakseni netistä jne...
Yritin etsiä tuota juttua mutta ei osunut vielä silmään. Muistaako joku muu tuosta enemmän?

ilkkapo:

Tuli tuossa mieleeni että tällä foorumilla taisi joskus olla aihetta jostain ohjelmasta jolla saa tehtyä ai-plaaneja simuun ja joka ottaa aikataulutiedot muistaakseni netistä jne...
Yritin etsiä tuota juttua mutta ei osunut vielä silmään. Muistaako joku muu tuosta enemmän?

Tuossa: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,69968.0.html

pho201:

Jos sinulla on XP niin Ohjauspaneeli ja siellä Lisää poista sovellus ikkunasta näet onko sinulla asennettuna mikä/mitkä NET.frame versio/t sinulla on asennettuna.

Hannu

Sieltä pitää etsiä kohtia:  Microsoft .NET framework x.xx...

pho201:
Itse asiassa AI-liikenteen aikataulujen tekeminen ei ole edes kovin vaikeaa, kun opettelee muutamat perusasiat esimerkiksi oppaista, joista minäkin olen monta kertaa tällä areenalla maininnut. Minusta paljon turhauttavampaa ja aikaa vievämpää on etsiä kaikkia niitä koneita ympäri nettiä, joita valmiit aikataulut (tai miksei omatkin) edellyttävät. Monesti olen joutunut käyttämään jotain korviketta, joka on lähellä sitä mikä pitäisi löytää. Oikeaa kun ei millään ole mistään löytynyt. (Nykyään kyllä tarvittava kone usein löytyy omalta levyltäni, kun noita vuosien varrella sinne on kertynyt satoja ;-).

Minusta AI-liikenteen aikatauluissa saisi olla enemmänkin optioita, koska nykyisellään niillä ei voi tehdä kovin kummoisia asioita. Puhun FS2004:stä, mutta tilanne taitaa olla edelleen pitkälti sama myös FSX:n suhteen. Esimerkiksi taannoin tuli eteen ongelma, jossa piti saada liikennettä vuoriston keskellä olevalle kentälle, joka on laaksossa. Koneet lähestyivät vuorten yli ja niiden olisi muutaman sadan metrin matkalla pitänyt pudottaa korkeutta kilometrikaupalla.

Tämä ei onnistu edes simussa, joten keneet eivät pääse laskeutumaan kentälle (ne ilmestyvät kyllä sinne yllä kuin tyhjästä, kun "varoaika" on kulunut umpeen). Oikeassa elämässä tuolle kentälle (Lukla Nepalissa) lennetään pitkin laaksoa, mutta AI:ssa ei ole keinoa saada AI-koneita tekemään sitä. Ainakaan minä en ole sellaista mistään löytänyt. Hieman kepulikonsti olisi laittaa laakson päähän "välilaskukenttä", mutta ei sekään pitkälle auttaisi, koska laaksotkin mutkittelevat. Lentokorkeuden alentaminen taas saa koneet toisinaan lentämään "vuorten läpi".

Pekka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page