FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.07.17, 20:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  AI liikenne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 15 16 [17] Reply Print
Author Topic: AI liikenne  (Read 48932 times)
Hannu Koiste

Date Registered: 14.02.03

Re: AI liikenne
« Reply #320 on: 24.10.11, 14:34 »

WOAI plaanit poistetaan samalla ohjelmallla kuin ne asennetaan.

Hannu

Vista 64bit, Abit IX38 QUAD GT, Intel E8400 3.00 GHz, Kingston 800 DDR2 8 GB, MSI(ATI) Radeon HD4850 1GB, BenQ T221W, FSX Sp2 ja FS9
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #321 on: 24.10.11, 15:07 »

...tai sitten "hard way" kuten Toni tuossa kertoi.

Jos sen trafficxxxx.bgl-tiedoston poistaa scenery-kansiosta (oletuskansio on ...\scenery\world\scenery), lakkaa kyseiseen plaaniin liittyvä liikenne näkymästä, vaikka koneet vielä ovatkin konekansiossa.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Joni Rantala

Date Registered: 04.05.04

« Reply #322 on: 06.04.15, 14:18 »

Hei
Onkos täällä ketään enään kuka päivittelee AI liikennttä?Itse olen vuoden verran tehnyt puhtaalta pöydältä kaikki ja koossa on jo 900 yhtiötä.Olisi kiva tietää jos koku tätä tekee ja miten.

Mikko J Köykkä
Moderator

Date Registered: 01.01.05

« Reply #323 on: 08.04.15, 04:36 »

Käsin naksuttelussa AIG:n foorumi on aikalailla ehdoton. Sitä seuraamalla pysyy kartalla tuoreimmista julkaisuista. Vaatii rekisteröitymisen.
http://www.alpha-india.net/forums/index.php#1

Suunnitelmat ja halutessaan maalauksetkin asentuvat kätevästi AIFP:llä. Etenkin AIG:n lentosuunnitelmat tukevat suoraan AIFP:tä. Maalaukset saa halutessaan ladattua ja asennettua muutamalla klikkauksella.
http://stuff4fs.com/open.asp?Folder=AIFP&JS=TRUE

ACA 2013 on ehdoton AI-asennuksen huoltamisessa, löytää monenlaisia virheitä:
http://aifs2.pvdveen.net/

Ja loput löytää tällä, FS AI aircraft texture checker (vaatii rekisteröitymisen):
http://www.alpha-india.net/forums/index.php?topic=12616.0

"Ilmatorjuntaan menevät ne jotka eivät läpäisseet hävittäjälentäjäin pääsykoetta eivätkä halua antaa muidenkaan lentää"
Juhani Pelli

Date Registered: 10.02.09

« Reply #324 on: 03.04.16, 19:46 »

Ongelma taas...
Latasin Steamiin muutaman lentoyhtiön WOAI-installerilla...konvertoin  vielä kaiken varmuuden välttämiseksi tiedostoihin fsx päätteet.
Nyt kun käynnistän koneen alkaa Simun latautuessa esiintyä vaatimuksia, joissa kerrotaan, että.... There are multiple objects with the same title name. They must have unique title names.

Eli heikolla lontoolla olen tulkitsevani, että lisäämilläni koneilla on sama nimi ja ne pitäis muuttaa uniikeiksi...tätä se vaatii jokaisen 50 koneen kohdalla.
Kertokaa joku viisas vanhalle pökijölle miten se tehdään...mikä nimi muutetaan ja missä?

yst. Jussi
Pekka Holopainen

« Reply #325 on: 04.04.16, 07:35 »

Ongelma taas...
Latasin Steamiin muutaman lentoyhtiön WOAI-installerilla...konvertoin  vielä kaiken varmuuden välttämiseksi tiedostoihin fsx päätteet.
Nyt kun käynnistän koneen alkaa Simun latautuessa esiintyä vaatimuksia, joissa kerrotaan, että.... There are multiple objects with the same title name. They must have unique title names.
...

Sinulla on lentokoneita, joissa on sama title-nimi. Se aiheuttaa kyseisen virheilmoituksen.

Esimerkki eräästä WOAI:n koneen aircraft.cfg-tiedostosta:

[fltsim.34]
title=WoA_AIA_B737_CCA-Air China <-- Jos tämä teksti on tasan sama kahdessa tai useammassa koneessa, tulee kyseinen virheilmoitus.
model=no_refl
texture=CCA-Air China
sim=aia_737_NG
atc_airline=AIR CHINA
atc_id=
atc_heavy=0
ui_manufacturer=Aardvark
ui_type=Boeing 737-700
ui_variation=Air China
description=AI Boeing B737 by AI Aardvark :: repaint by Carlo Priori ::
atc_parking_types=GATE
atc_parking_codes=CCA

Noista jokaisesta "tuplakoneesta" pitäisi tulla erikseen ilmoitus, jossa voi päätellä mikä kone on kyseessä. Sen perusteella voi etsiä Aircraft-kansiosta mikä kone on kyseessä ja poistaa sen koneen, jota ei tarvita tai muuttaa tuplakoneen title-nimen hieman toiseksi. Ihmettelen kyllä miten WOAI-koneita voisi olla tuplana aircraft.cfg-tiedostoissa? WOAI:n asennusohjelma nimenomaan tarkistaa ennen asennusta aircraft-cfg-kansion onko siellä jo asennettuna kyseinen maalaus (kone).

Minulla on tuhansia AI-koneita (siis niiden maalauksia) ja toisinaan käy niin, että tuo ilmoitus tulee esimerkiksi sen takia, että juuri asennetussa AI-liikenteessä on kone, jolla on sama title kuin vaikkapa jollain lennettävällä koneella (joskus käy myös toisinpäin). Tällöin käyn muuttamassa sen lennettävän koneen title-nimen hieman toiseksi. Niissä lennettävissähän ei loppujen lopuksi ole niin suurta väliä mikä se title-nimi on toisin kuin AI-koneissa, joiden näkyminen riippuu siitä, että se nimi on tasan sama kuin liikenteen lähdetiedostossa aircraftXXX.txt.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Juhani Pelli

« Reply #326 on: 04.04.16, 08:48 »

Sepä se tässä hassua onkin. Poistin kaikki koneet  kansiosta ja niihin liittyneet traffic.bgl:t.
Latasin WOAI-installerilla vain yhden yhtiön, eli Finnairin....ja taas sama ilmiö...eli väittää, että koneita on tuplana.  Yhdessäkään aircraft.cgf tiedostossa ei ollut saman nimistä flightsim.xxxx.
eli alla esimerkki....vai jääkö multa jokin huomaamatta?

[fltsim.0]
title=WoA_AIA_EMB_170_FIN-Finnair opb Finncomm
sim=aia_emb_170
model=no_refl
texture=FIN-Finnair opb Finncomm
ui_manufacturer=Aardvark
ui_type=Embraer EMB-170
atc_parking_codes=FIN
atc_parking_types=GATE
atc_heavy=0
description=Painted by Juergen Baumbusch
ATC_airline=FINNAIR
ui_variation=Finnair

[fltsim.1]
title=WoA_AIA_EMB_170_FIN-Finnair
sim=aia_emb_170
model=no_refl
texture=FIN-Finnair
ui_variation=Finnair
ui_manufacturer=Aardvark
ui_type=Embraer EMB-170
atc_airline=FINNAIR
atc_parking_codes=FIN
atc_parking_types=GATE
atc_heavy=0
description=Painted by Federico Permutti

yst. Jussi
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #327 on: 04.04.16, 11:52 »

World of ai installerissa on toiminto jolla voi poistaa kaiken woa liikenteen tai sitten vain halutun yhtiön tai yhtiöt, itse ei tarvitse poistella kansioita.
Juhani Pelli

« Reply #328 on: 04.04.16, 13:03 »

World of ai installerissa on toiminto jolla voi poistaa kaiken woa liikenteen tai sitten vain halutun yhtiön tai yhtiöt, itse ei tarvitse poistella kansioita.

Joo tiedän...kitos vaan, mutta ajattelin, että josko tässä tapauksessa olisi ollu varminta hakea kaikki AI-liikenteeseen viittaava koneelta ja poistaa ne.....sen jälkeen ajelin vielä C-Cleanerilla rekisterijäämät huutin tuuttiin. Kokeilin sitten uudelleen Finskiä....mikään ei muuttunut..herjaa edellen tuplikaatteja joka koneesta...ärsyttää kun ei älli riitä.

yst. Jussi
Pekka Holopainen

« Reply #329 on: 04.04.16, 13:33 »

Jos herjaa, niin siellä pitää jossain olla kaksi (tai useampia) samanlaista title-nimeä.

Koeta hakea jollain sopivalla ohjelmalla kaikista Simobjects-kansion alla olevista kansioista aircraft.cfg-tiedostojen sisältöä hakusanana jokin niistä virheilmoituksen antavista title-nimistä.

Windowsin Explorer ei taida osata hakea tiedostojen sisältä tekstiä. Minulla on ilmaisohjelma nimeltä Free Commander, jolla tuo onnistuu. Varmaan noita ohjelmia löytyy netistä useampiakin. Mikäli tutkittavia koneita ei ole kovin paljon, onnistunee tuo manuaalisestikin. Kun löydät ne tuplat, selviää samalla myös niiden paikka ja todennäköisesti mistä homma kiikastaa.

Rekisterijäämät eivät vaikuta tähän ongelmaan, joka on simun sisäinen. Tosin ongelmaan on voitu joutua ihan ulkoisista syistä.

Pekka
« Last Edit: 04.04.16, 13:43 by Pekka Holopainen »

Pekka Holopainen

« Reply #330 on: 04.04.16, 13:42 »

...
Latasin WOAI-installerilla vain yhden yhtiön, eli Finnairin....ja taas sama ilmiö...eli väittää, että koneita on tuplana.  Yhdessäkään aircraft.cgf tiedostossa ei ollut saman nimistä flightsim.xxxx.
eli alla esimerkki....vai jääkö multa jokin huomaamatta?
...

Ne tuplat ovat eri koneiden aircraft.cfg-tiedostoissa eivät saman koneen. Ainakaan WOAI-installeri ei ole niin tyhmä, että asentaa saman paintin kahteen kertaan samaan aircraft.cfg-tiedostoon. Jos paintti on jo olemassa, se kysyy asennetaanko päälle/päivitetäänkö... tms. En muista tarkkaan, sillä ohjelman käytöstäni on jo vuosia. Pitkän tauon jälkeen WOAI on tosin taas alkanut tuottaa uusia paketteja. Ehkä pitäisi asentaa lisää? Toisaalta minulla on jo älyttömästi AI-liikennettä ennestäänkin.

Pekka

« Last Edit: 04.04.16, 13:47 by Pekka Holopainen »

Pekka Holopainen

« Reply #331 on: 04.04.16, 13:57 »

...jonkin ajan kuluttua.

Tulipa mieleeni, että lataa täältä: http://aifs2.pvdveen.net/?page_id=5 

ACA-2013-softa tai sen kevyempi "vanhempi veli" ACA2007 light.

ACA-2013 etsii koneiden asetustiedostoista miltei kaikki mahdolliset virheet. ACA2007 light on hieman vaatimattomampi vastaava versio. Se on tehty FS2004:lle, mutta toimii myös FSX:ssä.

Noilla pitäisi paljastua myös missä tuplatittelit luuraavat (Kohta "Find Errors" -> "Title entry errors" ACA-2013:ssa).

Pekka
« Last Edit: 04.04.16, 14:02 by Pekka Holopainen »

Juhani Pelli

« Reply #332 on: 04.04.16, 20:39 »

Rekisterijäämät eivät vaikuta tähän ongelmaan, joka on simun sisäinen. Tosin ongelmaan on voitu joutua ihan ulkoisista syistä.

Pekka

Taisi olla jokin ulkoinen syy, sillä rustasin vielä kerran AI-kansion ja traffic.bgl:t sileeks...latasin WOAI:llä Finskin uudelleen....ja jostain minulle käsittämättömästä syystä alko toimia. Siitäpä riemastuneena latasin varovasti vielä muutamia yhtiöitä ja ja nekin toimivat. Ihmeellistä on tietokoneen " ajatuksen juoksu"

kiitos avusta t. Jussi
Pekka Holopainen

« Reply #333 on: 05.04.16, 07:44 »

Tuo softa ACA-2013 (nimenomaan se uudempi) kannattaa silti ladata. Sillä selviää moni muukin virhetila tai ongelma uskomattoman helposti. Minulla on tuhansia AI-koneita ja kymmeniä tuhansia painteja niihin - lisäksi koko joukko lennettäviä koneita. Ilman tuota ohjelmaa olisin ihan hukassa, sillä vian etsiminen manuaalisesti olisi toivoton tehtävä tuosta konejoukosta.

Pekka

Pages: 1 ... 15 16 [17] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1