Purjelentokurssi

<< < (5/5)

Bumerangi:
Onnittelut! Eilen lensin 2 lentoa Iisalmessa purjelennon tutustumiskurssista ja piti lopettaa kesken kun tuli paha olo.

Tänään odotin innolla että pääsen lentämään loput 3 lentoa, huono sää mutta hyvä mieli.

Kyllä se rauno helpottaa simu tuota lentämistä, kun sanoivatkin että sen huomasi että nyt jo osasi ohjata konetta itsenäisesti jopa 2 lennon jälkeen... Nyt osataan tarkastukset ja muut!

Kovasti toivovat kurssille ensi kesänä.

Jos isä lopettaisi tupakan polton (luvannu jo 3 vuotta ) säästyisi 10000e jos polttaa askin päivässä teoriassa ja 4 euroa aski.

Joskus koulussa laskettiin.

CH:lle ja fps parempi ja kyllä itse condoria kokeilevana helpompi lentää oikeata konetta ja pers tuntumalla.

Myös muut simut jäävät varjoon.

Itse en lentänyt tiukkoja kaartoja vaikka ope kysyikin 2:desti mutta sanoin että eilen tuli paha olo niistä.

Sakkauksia 4-6 kappaletta joista 1 itse ja 2 mukana ohjaimissia ennen itse kokeilevana.

Ei paha! Ei tuntunu missään!

Pahemmalta tuntuu kun auto ajaa mäellä ja mahasta ottaa.

Pelkään purjelennossa eniten vintturin hinaus köyden kopsahusta... Sanoin opettajalle ja hän sanoi että siihen tottuu ja sanoi että jos lopuksi vintturi hidastaa silloin menee oikein.

Sanoin että eilen meni 2 lentoa että kopsahti joka kerta, hän sanoi että ei oo osannu joku käyttää vintturia.

2 lennon aikana kopsahti kun köysi meni poikki noin. 400m mutta eipä termiikkejäkään ollut vaikka pilvessä oli. Jotain pienta kasautuvaa 1m/s.

3 lennon aikana hän sanoi vintturille että hidasta jolloin homma meni kevyemmin niinkuin päivän ekalla keikalla.

Minä olen tähän asti pitänyt ainaa silmiä sirellä tasaus vaiheessa nostossa että milloin kloksahtaa.

ekat lennot eilen eli ne 2 lentoa puolessa välin silmiä kiinni ja auki pidin kiinni noin 2-4 sekunttia.

Mutta tänään en koska oli mukavaa 

Hieno harrastus ja jatkossa myös!

Huomenna kirjastoon etsimään purjelento kirjoja ja ilmailu fysiikasta.

Onnea vielä kerran! 

rtuomo:
Antti. Itsekin lensin purjelennon c-tutkinnon joskus 60-luvun alkupuolella vintturihinauksessa. Jännitti toisinaan pianolangan katkeaminen hinauksessa, varsinkin alhaalla. Koskaan sellaista ei kuitenkaan minun kohdalleni sattunut, joillekin kurssilaisille kyllä. Joten jäi kokeilematta, miten nopeat refleksini olisivat olleet sauvan työntämiseen ko tilanteessa.

Bumerangi:
Mites CH saitko muuten kasteen, no tottakai? 

ckur:
Torstaina oli sopiva keli ja tuli lennettyä HC, eli hopea C- merkin 50 kilometrin matka- ja 1000m nousu- osuudet samalla. Viime kesänä tuli jo suoritettua 5 tunnin aikalento joka vaaditaan jotta tuota matkaa pääsee yrittämään.

koneena kerhon SZD-51-1 Junior.

[ attachment removed ]

Ja barokäyrä, tuo 1000 metrin oma nousu tuli helposti kun keliä oli 2200 metriin asti ja irroitus oli alle 500 metrissä.

[ attachment removed ]

Navigation

Up one level

Previous page