FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 23:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuksesta
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuksesta  (Read 1823 times)
juhasaastamoinen
Former member
Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuksesta
« on: 30.06.06, 20:17 »

Moro!

Olen tässä etsiskellyt materiaalia itselle vielä niin uudesta konetyypistä, eli ihan Airbus 319/320/321:stä. Kaikenlaista hyödyllistä on käsiini joutunut, mutta vielä kaipailen sellaista nopeustaulukkoa, josta näkyisi nuo V1, Vr, V2 jne. nopeudet. Vanha ystävämme Google ei osannut auttaa minua oikealla tavalla, foorumin hakukonekaan ei ratkaisun avaimia löytänyt, eikä Avsim.com ole myöskään auttanut eteenpäin. Ilmeisesti en vain sitten osaa käyttää oikeita hakusanoja.  Smiley

Voisiko joku siis antaa vinkkiä, jos tietää hyvän taulukon olevan olemassa?

Kiitos!

Junnu
« Last Edit: 30.06.06, 20:53 by Juha-Pekka Saastamoinen »
Jouni Turunen

Date Registered: 15.07.04

Re: Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita?
« Reply #1 on: 30.06.06, 20:30 »

Moro!

Olen tässä etsiskellyt materiaalia itselle vielä niin uudesta konetyypistä, eli ihan Airbus 319/320/321:stä. Kaikenlaista hyödyllistä on käsiini joutunut, mutta vielä kaipailen sellaista nopeustaulukkoa, josta näkyisi nuo V1, Vr, V2 jne. nopeudet. Vanha ystävämme Google ei osannut auttaa minua oikealla tavalla, foorumin hakukonekaan ei ratkaisun avaimia löytänyt, eikä Avsim.com ole myöskään auttanut eteenpäin. Ilmeisesti en vain sitten osaa käyttää oikeita hakusanoja.  Smiley

Voisiko joku siis antaa vinkkiä, jos tietää hyvän taulukon olevan olemassa?

Kiitos!

Junnu

Täällä on jotain: http://www.speedbirdonline.co.uk/airbus.html
Olli Keijonen

Date Registered: 08.03.02

« Reply #2 on: 30.06.06, 20:44 »

Tomaflex ilmaisversiossa on PSS A320:lle tiedot. Erittäin hyvä ohjelma mielestäni, jopa ostamisen arvoinen. Kannattaa kokeilla.
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #3 on: 30.06.06, 20:52 »

Moro!

Suuret kiitokset näistä! Olen yrittänyt etsiä tällaisia jo ihan urakalla!

Mutta sitten tuli kysymys koskien tuota tyyppikoulutusta Airbusille. Kun tuo tyyppimateriaalissa oleva reitti EFHK-EDDF ei kelpaa ainakaan vasFMC:lle, voiko uuden reitin hakea tuolla VFinskin lennonsuunnittelusivuilta löytyvällä hakukoneella?

Ajattelin vain kysyä, ennen kuin menen tekemään mitään.

Kiittäen

Junnu
Toni Tihleman
Toni13

Date Registered: 02.06.03

Re: Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuks
« Reply #4 on: 30.06.06, 21:08 »

Voi, ja varmaan kannattaakin. Ne reitit on moneen kertaan vanhentunut.
Alvar Martti

Date Registered: 12.04.06

Re: Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuksesta
« Reply #5 on: 02.07.06, 18:37 »

Eikös PSS:n bussissa nopeudet tule automaattisesti, jos painat sitä linjaa, mihin nopeus laitetaan hiiren oikealla painikkeella?
Aleksi Palojärvi

Date Registered: 15.03.04

Re: Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuksesta
« Reply #6 on: 02.07.06, 18:48 »

Tulee kyllä, mutta taitavat olla PSS:n lentomalleille ja kuka niillä  nyt lentää..? Wink
Toni Tihleman
Toni13

Date Registered: 02.06.03

Re: Onko Airbusille olemassa nopeustaulukoita? +kysymys Airbusin tyyppikoulutuks
« Reply #7 on: 03.07.06, 09:09 »

Mitä paneeleja te A32S-pilotit käytätte A320-sarjan koneissa? Itse vasta siirtymässä A32S-tyyppiin MD8X:n poistuessa..  Wink

PSS
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #8 on: 03.07.06, 20:02 »

Kiitän kaikkia auttavan kätensä ojentaneita!

Junnu
Aleksi Palojärvi

Date Registered: 15.03.04

« Reply #9 on: 04.07.06, 14:23 »

Jospa käytän tätä aihetta hieman?

Elikkä mitä tarkastuslistaa herrat käyttävät bussille? Itse olen väsäillyt oman kolmen muun listan perusteella.
Superfinnair
Former member
« Reply #10 on: 04.07.06, 14:47 »

Elikkä mitä tarkastuslistaa herrat käyttävät bussille? Itse olen väsäillyt oman kolmen muun listan perusteella.

Sillonkun bussilla satun joskus tiskaamaan, niin käytän tätä suurimmaksi osaksi: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,45499.0.html
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #11 on: 04.07.06, 17:21 »

Moro!

Jos käytät tuota lentäjien alueelta löytyvää kone-ja paneelipakettia, niin ainakin itse olen tykästynyt siinä mukana tulevan paneelin tekijän tark.listaan/ohjeisiin. Eli itse löysin sen paneelin manuualin sieltä simulaattorin hakemistosta Flight Simulator 9\Aircraft\VFinn\A320\Panel\Docs\Airbus A320-330 Panel Documentation. Siinä PDF-tiedostossa on ohjeistusta tuohon Marcianon paneeliin ja sitten sen lopussa on vielä siihen soveltuva Checklist.

Eli ainakin minä olen tykännyt kyseisestä manuskasta. Tuo dokumentti kun opasti muutenkin tuon Airbusin käyttöä. 

Junnu
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1