Timebuilding
BAW851:
Då vart det dags för lite bilder från sommarens tur. Kommer inte ens ihåg alla ställen vi va på men här är några iaf:
ESGP, ESOW, ESKB, ESNN, ESNU, ESPA, ESUP, ESNQ, ESNX, EETN, ESSV, ESDF
REG: SE-IZG/SE-KMI
Type: P28A
Crew: John Kangas & Daniel Edvardsson
Det var lite småkrångligt att välja ut nåra bilder av de 178 som togs under resan men jag fick fram nåra sevärda.
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
Får väl smått erkänna att jag inte var så engagerad i flygningen längst norrut utan mest försökte få täckning på min mobil så jag kunde ha någon som helst kontakt med nära å kära och klaga på myggen i norraste norrland.
Tallinn var nog höjdpunkten på resan, mycket fin stad och billiga flaskor.
Sen blev det en liten tur ESGP-ESGG-ESGP för att någon viss Young Sir Sandegård inte hade tid och ork att ta vanlig taxi till sin avgång från Landvetter *hrm host* Men det var en väldigt trevligt tur och jag passade på att hämta upp vår idol och förebild Herr. Mattsson. Lätt en av de roligaste flygningarna i sommar.
REG: SE-LYD
Type: DA-40 TDi
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
Och ni som trodde att det var slut där... ja ni
Stack upp igen till Västerås för att hämta IZG och denna gången med Henke tätt vid min sida.
REG: SE-IZG
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
Flyga Hawaii Pilot den dagen, mycket skönt att flyga i flipflops som omväxling men dom stirra lite snett efter att vi vart tvugna att diva till ESGG istället för ESGP *g
Och slutligen för er som orkar med alla bilder så kommer några fler...
Lite dricka ville man ju ha så det blev en tur med Putte å Henke till Flensburg ock.
REG: SE-IZG
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
[ attachment removed ]
Det var dom ja... sen för eder som vill se mer kan ni ta en titt på video.skyfilmproductions.com där dom precis har lagt ut ett videoclip där jag flyger DA-40.
/Daniel
Svanholm:
fina och inspirerande bilder.
Men flyga i flippflopps? hmm..nåja. nog för att Ben Aflek gjorde det i Pearl Habor.
Har hört att det inte är så bra att flyga med såna. Hellre barfota än flippflopp.
BAW851:
Inte så svårt att gå från flipflops till barfota om d skulle trassla till sig, right
AlexFlygare:
Underbara bilder Daniel...
/Elix
HenrikAbrahamsson:
Va kung jag ser ut!
Jag kan LOVA att det va MINST 36grader varmt i planet innan vi lyfte från Flensburg efter ha stått där i solen.
Jag håller på att klippa ihop cockpit filmerna som jag filmade när vi flög ESSX-ESGP och ESGP-EDXF-ESGP.
Navigation