Finnairin erikoislentoja - virtuaalisesti?

(1/2) > >>

Lauri:
lltapäivää kaikki VFinskiläiset!

Uutisia seuratessani sain ajatuksen. Pääuutinen koski tietenkin Libanonin tilannetta, ja ohessa mainittiin myös Finnairin osallistumisesta evakuointiin. Onkohan koskaan ajateltu toteuttaa näitä aikataulun ulkopuolella tapahtuvia tilauslentoja myös Virtual Finnairissa? Minun mielestäni voisi olla aika hyväkin idea!

Eli jos nimettäisiin joku henkilö seuraamaan maailman tapahtumia (tsunameista,Libanonista ja vastaavista evakuoinnit ym), ja Finnairin osallistumista niihin. Sama henkilö saisi myös lisätä jollekin kys. konetyypin (yleensä vissiin 757..) lentäjälle ylimääräisinä lentoina nuo evakuointi/erikoislennot. Tietenkin idea vaatii miettimistä koska usein näissä tapahtumissa/katastrofeissa tulee myös uhreja, ja se järkyttää heidän läheisiään & tuttaviaan.

Muuta eroa ei ehkä normaaliin lentoon olisi, kuin aikataulun joustavuus, menomatka ilman matkustajia, paikotukset lentoasemilla eri alueille ja tapauskohtaisesti jotain muuta.

Näitä lentoja ei välttämättä tarvitsisi lisätä mitenkään lentolistaan, vaan ilmoittaa esim sähköpostin yhteydessä aikataulut (noin) ja muuta lentoon liittyvää. Kuvakaappauksia voisi sitten näistä spesiaalilennoista laittaa tänne VF:n palstalle.

VF johto - miltä kuulostaisi? 

ToniT:

Näitä lentoja ei välttämättä tarvitsisi lisätä mitenkään lentolistaan

No eihän niitä voi edes lisätä. Vai tiedätkö milloin missäkin iskee tsunami? 

Lauri:

No eihän niitä voi edes lisätä. Vai tiedätkö milloin missäkin iskee tsunami? 

No eei, mutta tiedettiinhän tuo Kyprokseen suuntautuva evakuointilentokin etukäteen.. Samoin kuin tsunaminkin. Vaatii nopeaa reagointia, ehkä 1-2 päivän varotusajalla.

svirkkul:

Eli jos nimettäisiin joku henkilö seuraamaan maailman tapahtumia (tsunameista,Libanonista ja vastaavista evakuoinnit ym), ja Finnairin osallistumista niihin. Sama henkilö saisi myös lisätä jollekin kys. konetyypin (yleensä vissiin 757..) lentäjälle ylimääräisinä lentoina nuo evakuointi/erikoislennot. Tietenkin idea vaatii miettimistä koska usein näissä tapahtumissa/katastrofeissa tulee myös uhreja, ja se järkyttää heidän läheisiään & tuttaviaan.

Miksi tähän(kin) pitäisi nakittaa joku? Sitten joku odottelee turhaan kuumeisesti erikoislentoa kun kyseinen henkilö on mummolassa juomassa maitoa ja syömässä pullaa. 

Itse ehdottaisin sitä että tänne tehtäis ketju johon jokainen itse voi ilmoittaa erikoislennoista. Jos itse ei ehdi hoitamaan niin ekana varannut saa hoitaa. Osastopäälliköt sitten hyväksyy lentoselvitykset. Näin ei tarvi kehittää vaikeaa systeemiä ja sitoa henkilöitä "uutisten" kyttäilyyn.

Lauri:

Miksi tähän(kin) pitäisi nakittaa joku? Sitten joku odottelee turhaan kuumeisesti erikoislentoa kun kyseinen henkilö on mummolassa juomassa maitoa ja syömässä pullaa. 

Itse ehdottaisin sitä että tänne tehtäis ketju johon jokainen itse voi ilmoittaa erikoislennoista. Jos itse ei ehdi hoitamaan niin ekana varannut saa hoitaa. Osastopäälliköt sitten hyväksyy lentoselvitykset. Näin ei tarvi kehittää vaikeaa systeemiä ja sitoa henkilöitä "uutisten" kyttäilyyn.

Nojoo, kieltämättä vähän hankala se noin olisi. Toteutusta voi miettiä ihan uusiksi, laitoin tuohon vaan luonnoksen havainnollistamaan ideaa.

Mutta ei vissiin kukaan oikeen lämpene tälle ajatukselle?

Navigation

Up one level

Next page