FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 08:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Yleistä palautetta foorumin toiminnasta
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Anna arvosana foorumille (1-huono, 5-paras)
1
2
3
4
5

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Reply Print
Author Topic: Yleistä palautetta foorumin toiminnasta  (Read 97427 times)
Johannes Kaikkonen

Date Registered: 08.03.03

Re: Yleistä palautetta foorumin toiminnasta
« Reply #100 on: 03.02.08, 00:33 »

Koska silloin jää muistiin, että mitä ketjuja olet lukenut ja mihin aikaan. Ja kun luet viestejä uudestaan niin painamalla viestilistauksessa jokaisen uuden otsikon perässä olevaa (new)-kuvaketta pääset suoraan ensimmäiseen lukemattomaan viestiin ko.ketjussa.. Äärest kätevää.

Olisiko tätä mahdollista toteuttaa tuohon sivun alalaidan edellisen ja seuraavan ketjun linkkeihin? Eli siis niitä klikkaamalla pääsisin suoraan kyseisistä linkeistä avautuvissa ketjuissa viimeisimpään lukemattomaan viestiin. Tällä hetkellä nuo linkit heittävät vain kyseisten ketjujen sivulle, jolla viimeisin lukematon on, mutteivät suoraan siihen viestiin, vaan se pitää kaivaa itse. Vai onko tämä ominaisuus jo olemassa, jolloin siis vika olisi selaimessani (Firefox 2.0.0.11)? 

Toni Pääkkönen

Date Registered: 10.10.07

« Reply #101 on: 03.02.08, 10:15 »

Ilmailusta olen ollut kiinnostunut jo vuosia, mutta tänne tieni löysin ihan sattumalta tossa viime vuoden lokakuussa. Itte olen kanssa melko samoilla linjoilla muitten kanssa, eli moderaattorit ovat mukavaa porukkaa, kaikkeen löytyy aina vastaus, jne.
Miinuksia on paha mennä sanomaan, nooh nuo etusivun valokuvat alkavat jo hieman kyllästyttää, mutta ei sen väliä.  Wink
Jussi Näri

Date Registered: 29.05.06

« Reply #102 on: 24.04.08, 09:02 »

+ Informatiivisuus
- Moderointilinja: Itse pidän vapaammasta keskustelusta jossa välillä tulee ylilyöntejä eikä aikuisten ihmisten pitäisi sellaisesta hermostua (eihän?). Ymmärrän, että forumilla ikähaitarissa ja ilmailukokemuksessa ja harrastuksessa on hyvin paljon varianssia ja välillä nämäkin erot tulevat esiin. Luonnollista eikä tuomittavaa.  Toisekseen ns. epäasialliset viestiketjut saattavat ennen pitkää muodostua hyvinkin asiallisiksi joten malttia sen delete-napin kanssa...
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #103 on: 24.04.08, 09:07 »

- Moderointilinja: Itse pidän vapaammasta keskustelusta jossa välillä tulee ylilyöntejä eikä aikuisten ihmisten pitäisi sellaisesta hermostua (eihän?). Ymmärrän, että forumilla ikähaitarissa ja ilmailukokemuksessa ja harrastuksessa on hyvin paljon varianssia ja välillä nämäkin erot tulevat esiin. Luonnollista eikä tuomittavaa.  Toisekseen ns. epäasialliset viestiketjut saattavat ennen pitkää muodostua hyvinkin asiallisiksi joten malttia sen delete-napin kanssa...

Moderointilinja on kuitenkin vuosien saatossa hyväksi havaittu ja sen suhteen tullaan varmastikin jatkossakin noudattamaan samaa suuntaa. Syyt osasitkin tuossa jo itse listata Wink Kaikkia ei tietenkään voi miellyttää, mutta pääosin moderoinnista tuleva palaute on ollut positiivista ja kannustavaa. Ja negatiivinenkin palaute on koskenut lähes yksinomaan tilanteita, joissa moderointi ei ole ollut välttämättä kaikkein tehokkainta, tai totuttua linjaa ei ole aivan yhtä tiukasti toteutettu...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #104 on: 24.04.08, 12:13 »

Tuon suhteen olisi hyvä jos pystyy laittamaan ihan konkreettista esimerkkiä, koska noin yleistäen asiaan on vaikea tarttua miltään kantilta. Sikäli jos parannettavaa on Wink

Mutta yleensä kyllä jos joku ketju on jo lähtenyt epäasiallisille urille niin ei se siitä itsestään aina tuppaa korjaantumaan. Ja silloin se itse asiakin jää sen muun turhan kohinan alle peittoon.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Kiwipilot
Former member
« Reply #105 on: 24.04.08, 13:35 »

Muuten ei valitettavaa, mutta se ignore-toiminto olisi poikaa. Team Moderators toimii erittäin hyvin, itseasiassa parasta moderointia mihin itse olen törmännyt.
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

« Reply #106 on: 24.04.08, 17:15 »

Keskustelun vapaus riippuu myös sen sijainnista. Jos joku kysyy vaikka simulaattorifoorumilla neuvoa simulaattorin käyttöön, siitä ketjusta aiheen ulkopuoliset viestit poistetaan varsin helposti. Mutta Vapaassa keskustelussa on väljempi linja. Pyrkimyksenä on, että viestiketjut pysyvät mielenkiintoisina. Joitain kahden henkilön keskinäisiä riitelyjä ei ketään huvita lukea, eikä niitä ole siksi syytä säästää.

Jaro Myllynen

Date Registered: 09.10.07

« Reply #107 on: 24.04.08, 18:04 »

Neljä puokki. Grin Syyt onkin jo listattu aikoja sitten. Ulkoasukaan ei mielestäni ole tylsä vaan pikemminkin asiallinen ja selkeä.

Juho Vastapuu

Date Registered: 23.03.06

« Reply #108 on: 25.04.08, 18:41 »

Foorumi moitteeton ja porukka tuntuu mukavalta, mutta backstagella meininki onkin vähän erilaista  Wink Kaikki saavat itse päätellä mitä tuolla backstagella tarkoitan...
arttula
Former member
« Reply #109 on: 26.04.08, 12:39 »

Muuten ei valitettavaa, mutta se ignore-toiminto olisi poikaa. Team Moderators toimii erittäin hyvin, itseasiassa parasta moderointia mihin itse olen törmännyt.

En tiedä, mitä tarkoitat tuolla "ignore" -toiminnolla, mutta minusta sellainen "Ignore" olisi hyvä, jolla voisi blokata tietyt keskustelunaiheet. Esim. formula ja jääkiekko eivät kiinnosta minua tippaakaan, ja niihin tulee aika paljon uusia viestejä. Olisi näppärää, jos nuo voisi blokata siten, etteivät ne näkyisi lainkaan viestilistassa. Ehkä tarkoitit samaa ?
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #110 on: 02.05.08, 09:40 »

En tiedä, mitä tarkoitat tuolla "ignore" -toiminnolla, mutta minusta sellainen "Ignore" olisi hyvä, jolla voisi blokata tietyt keskustelunaiheet. Esim. formula ja jääkiekko eivät kiinnosta minua tippaakaan, ja niihin tulee aika paljon uusia viestejä. Olisi näppärää, jos nuo voisi blokata siten, etteivät ne näkyisi lainkaan viestilistassa. Ehkä tarkoitit samaa ?

Luetaanko autokeskustelut formuloiksi?  Grin Itse taas heivaisin "Minun iskän autossa on isompi pakoputki kuin sun isin" sekä "Uskotko jumalaan" -keskustelut huitsin vttuun.

Aika vähän noita viestejä on f1 ja jääkiekkokeskusteluissa ja ne vähäisetkin riippuvaisia kisoista.

Foorumi moitteeton ja porukka tuntuu mukavalta, mutta backstagella meininki onkin vähän erilaista Wink Kaikki saavat itse päätellä mitä tuolla backstagella tarkoitan...

No kerro nyt kun aloitit.
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

« Reply #111 on: 02.05.08, 09:59 »

Eipä tota keskustelujen näkyvyysvalintaa mieleisekseen ole tulossa http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,67262.0.html Tongue

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
ozone
Former member
« Reply #112 on: 04.01.09, 10:01 »

+ Keskusteluista saa hyvin vihiä ajankohtaisista asioista.
+ Pysynyt aika hyvin asialinjalla.
+ Mainoksia ei ole liikaa, eivätkä ne häiritse käyttöä
- Jotkut viestiketjut/aiheet liian pitkiä. Esim. voisiko vanhoja uutisia paketoida vuosittain omaksi ryhmäksi?
- Bannerimainokset eivät juuri liity aiheeseen
- Muuttuva leveys. Tekstiriveistä tulee liian pitkiä, jolloin lukeminen on työlästä. Sopiva leveys voisi olla luokkaa 700px tms.
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #113 on: 04.01.09, 10:15 »

- Muuttuva leveys. Tekstiriveistä tulee liian pitkiä, jolloin lukeminen on työlästä. Sopiva leveys voisi olla luokkaa 700px tms.
Ei voisi, koska kuvien maksimikoko on 800px, joten ne leventäisi jo foorumia...

"When we left earth it changed our world"
Matti Averio
WALL-E

Date Registered: 05.10.06

« Reply #114 on: 04.01.09, 11:03 »

Pakkoko sitä selainta on pitää koko ruudun levyisenä? Sitä saa helposti kavennettua omille silmille sopivaksi.

Timo Poikela

Date Registered: 08.10.07

« Reply #115 on: 04.01.09, 11:07 »

Ehkä etusivun uutisia voisi olla enemmän

Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #116 on: 04.01.09, 13:28 »

Ehkä etusivun uutisia voisi olla enemmän

Englannin kielellä niitä kyllä on, mutta suomeksi niitä ei aina ehdi kääntämään samaa tahtia, kuin niitä ilmestyy käännösjonoon.

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
ozone
Former member
« Reply #117 on: 04.01.09, 20:28 »

Pakkoko sitä selainta on pitää koko ruudun levyisenä? Sitä saa helposti kavennettua omille silmille sopivaksi.

Pakkohan ei ole kuin syntyä ja kuolla. Leveydessä kyse on tottumuksesta/makuasiasta, johon vain ilmaisin oman mielipiteeni.

Kuvia taas pystyy kätevästi näyttämään niinkin, että ne suurenevat klikattaessa, riippumatta foorumin tai minkään muunkaan leveydestä.
dcthree
Former member
« Reply #118 on: 05.01.09, 14:11 »

Moderoinnista kiitos. En taida tietää toista suomenkielistä palstaa, jossa moderointi olisi näin hyvää ja sen myötä keskustelun taso ja luettavuus näin(kin) hyvällä tasolla! thmbup

Simupuolella nuo kuvakaappaukset toimivat joskus lentojen ideapankkina, mutta voisi olla kiva ihan sellainen oma osasto/threadi hyville lentovinkeille. Me, jotka emme kuulu mihinkäänm va:han, voisimme sieltä hakea inspiraatiota ja ideaa sekä jakaa hyviä löytöjä toisille.
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #119 on: 05.01.09, 22:05 »

Siitä vaan triidiä pystyyn. Ei ne tekemättä synny. Wink

"When we left earth it changed our world"
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1