Yleistä palautetta foorumin toiminnasta

<< < (5/37) > >>

ilkkapo:
Mielestäni FS Nordicin foorumi on laadullisesti ja sisällöllisesti ensiluokkaista. "Porukkahenkki" on mainiota, vaikka väliin tulee pientä kränää joidenkin tahojen kesken. Ajanhermolla olevien moderaatoreiden toimesta nämä kärhämät kuitenkin lopetetaan ennenkuin ne ehtivät tosissaa leimahtaa liekkiin.

Vastauksia kysymyksiin täällä ei tarvitse kovin kauaa odottaa, sillä aina löytyy joku, jolla on tietoa asiasta. On pelkästään foorumille eduksi, että joukosta löytyy niin ammatti- kuin harrastelentäjiä, joilla on kertynyt kokemusta ilmailun saralta monien vuosien takaa.

Ainoa napinan aihe (joka tulee mieleen) on ainainen anteeksipyytely ja nöyristely, jos kuvat on otettu pokkarikameralla. Kyllä osaavissa käsissä pokkarilla saa lähes yhtä hyvää jälkeä kuin järkkärilläkin (joskus jopa parempaakin). Joten turha nöyristely ja alemmuudentunne pokkaria kohtaan pois!

Ulkoasusta sen verran, että tähän nykyiseen on tottunut jo hyvin, joten paluuta edelliseen en osaa edes kuvitella. Toiminnassa ei ole mitään vikaa, paitsi edelleen peräänkulutan sellaista ominaisuutta, että "edellinen ketju" ja "seuraava ketju" -linkit veisivät ensimmäiseen lukemattomaan viestiin, ei viestiketjun alkuun.

motojuzzi:

Vai että tämä juttu johtuukin tästä asiasta. Nythän on niin, että että joudun esittämään voimakkaasti eriävän mielipiteeni! Siis miten kukaan voi edes olettaa että back-nappulalla on mahdollista saada edellinen sivu päivitettynä näkyville? Itse käytän threadin yläpuolella olevaa "puuta" surffaillessani foorumilla takaisinpäin, jolloin sivu luonnollisesti päivittyy. Mutta joskus kun haluan katsoa jonkun käyttäjän proffilin, ja haluan palata takaisin lukemaani threadiin, olisi mukavaa jos palaisin takaisin lukemani postin kohdalle, enkä päivitetyn sivun yläpäähän.

Itse nousen barrikaadeille ja äänestäisin tämän "back-nappi päivittää sivun" toiminnon POISTAMISEN PUOLESTA! Saanko taakseni kannatusta?

-tuomo

Olen hyvin pitkälle samaa mieltä, mutta täytyy vielä mainita, että kun haluaa jostain ketjusta takaisin ööö... aihehakemistoon (kuitenkin tuohon kanavan pääsivulle  ) niin kätevä keino on painaa sitä oikeassa alanurkassa olevaa mene-nappia. Yleensä ketjut tulee kuitenkin luettua loppuun, jolloin siinä alhaalla oleva nappi on mukavampi kuin scrollata sivun ylälaitaan.

tomppa:
4,5

Samoilla linjoilla olen monen kirjoittajan kanssa.

Moderointilinja ja -toiminta on kiitettävää.
Tänne kirjoittelevat ihmiset ovat pääsääntöisesti erittäin asiallisia, avuliaita, ystävällisiä ym. Omalla nimellä kirjoittaminen on hyvä asia, pitänee moderaattorien hommat kohtuullisempana ja Forumin viihtyisämpänä.

Ulkoasua itse pidän erittäin hyvänä. Värimaailma on rauhallinen, eikä sivuilla juurikaan ole mitään ylimääräistä häiritsevää "härpäkettä". Fontti ja pistekoko ovat myös erittäin luettavia.

Itselleni tämä paikka merkitsee paljon. Vaikka en tänne usein kirjoitakaan, luen sitäkin enemmän. Forumin kautta kiinnostukseni ilmailuun on noussut uudelleen esiin ja olen saanut tätä kautta paljon uutta tietoa ja uusia kokemuksia. Olen myös päässyt tutustumaan uusiin ihmisiin, toivottavasti näin tulee käymään myös jatkossa. Osasta aktiivisista kirjoittajista minulle tulee sellainen tunne, että tuntisin heidät, vaikka en ole koskaan tavannutkaan. Se kertoo mielestäni sen, että porukka uskaltaa kirjoittaa tänne aidosti omana itsenään. Ehkä senkin takia täällä on niin hyvä fiilis.

Olen oppinut valokuvauksesta myös paljon (sekä löytänyt uuden rahareiän  ) ja sitä kautta saanut itselleni uuden harrastuksen lisää.

Forumia luen FSNordicin kautta, koska myös simulaattoripuoli kiinnostaa.

Muutama pienenpieni detalji Forumin toiminnassa joskus askarruttaa.
Kun painan viestiketjussa, joka ei ole viestiketjujen otsikoiden ensimmäisellä sivulla, alhaalla oikealla olevaa -mene- nappulaa, palaudun kuitenkin viestiketjujen otsikoiden ensimmäiselle sivulle. Tämä toiminto häiritsee, jos lukee monisivuista ketjua (yksi- tai kaksisivuisissa käytän selaimen back-toimintoa) ja haluaa palata samalle viestiketjujen otsikoiden sivulle mistä aloitti kyseisen ketjun lukemisen.

Toinen asia mikä lisäisi käyttömukavuutta olisi -seuraava- painike, sekä äsken mainitsemissani viestiketjujen otsikoiden sivuissa, että monisivuisen ketjun sisällä.

Loppuun vielä ISO kiitos kaikille ylläpitäjille ja luonnollisesti etenkin Samille, sekä tietenkin kaikille tänne kirjoittaville.
Pidetään tämä paikka edelleen voimissaan ja vähintään yhtä laadukkaana kuin tähänkin asti.

tomppa

OttoPOI:
4½. Vaikka varsin uusi olenkin täällä foorumilla, niin sanoisin tuttuun pilkuviilaajaan tapaani, että nuo kuvat voisivat olla ylä-rajaltaan vaikkapa 250 kt. Muuten tämä föörymi lähentelee perfketiä 

ilkkapo:

4½. Vaikka varsin uusi olenkin täällä foorumilla, niin sanoisin tuttuun pilkuviilaajaan tapaani, että nuo kuvat voisivat olla ylä-rajaltaan vaikkapa 250 kt. Muuten tämä föörymi lähentelee perfketiä 

Eipä tuo 50kt:n lisämäärä kuvassa tee siitä juuri yhtään sen parempaa. Parempi uudistus tuon sijaan olisi nostaa maksimi kuvien resoluutio 800 pix-leveästä kuvasta 1024 pix-leveään kuvaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page