Lucid unet
Osku:
Lentäminen on kyllä tosin paljon hauskempaa ja helpompaa ilman mitään apuvälineitä. Ihan mielettömän hyvä fiilis tulee kun herää kunnon lentelyjen jälkeen. Toi taitaa ollakin suosituin juttu mitä lucid-unissa tehdään housut jalassa.
Esa:
Joo, olen minäkin lennellyt etenkin nuorempana silleen että alkuun pystyin ohjaamaan. Useimmiten ei tarvittu mitän apuvälineitä, mutta ainakin kerran oli alla laudanpätkistä kyhätty "lentokone". Korkeuden kerääminen vaati aina tahdonvoiman pinnistämistä äärimmilleen, ja oli huikea tunne kun täpärästi pääsi puhelinlankojen yli taivaalle. Jonkun ajan päästä sitten ohjaaminen kävi vaikeammaksi ja lopulta unet kääntyivät johonkin aivan muuhun, vähemmän hauskaan. Ei ole koskaan kiinnostanut yrittää mitään tekniikoita.
yeeman:
Nosto! ...kun nyt näistä kerran oli juttua toisessa yhteydessä
Olen huomannut, että tietyissä tilanteissa aamusella, jolloin REM-univaiheet ovat pisimillään, voi hivuttautua torkkumaisesta valvetilasta selkouneen (WILD= wake initiated lucid dream). Usein näihin on liittynyt iiihana olotila, jota kuvaisin sanonnalla "sunnuntaiaamu". Tällöin tuntee olevansa unelias, kiireetön ja kyseisessä nukkuma-asennossaan niin painottoman rento, että siinä voisi kellua määrättömiin
Selkounissa olen myös usein kokenut "lentämistä maavaikutuksessa" Tämä on tyypillisesti ollut hyyyyvin hiiidasta juoksua tai hypähtelyä, joissa jokainen loikka on jaksanut leijua tosi pitkään.
Juhowee:
Khyllä ja mukava uni olikin kun pääsin vielä itse sitä kontrolloimaan. Unen tapahtumapaikkana oli strippiklubi
Mr.Widowmaker^:
Heh, joskus luin aiheestaa tuolta höyhensaari sivulta ja siitä asti koittanut onnistua näkemään lucid-unta, mutta vielä ei onnannu. Muutama päivä sitten pääsin semmoseen unitilaan, että tajusin näkeväni unta ja ehein jo innostua, mutta jotenkin herätin itteni No meenpä tästä nukkumaan --->
Navigation