En liten spottnings tur på ESGG!

(1/5) > >>

AlexFlygare:
Hej

Jag och Axel (en kille som är ny här och med FS ) var ute på Landvetter igår för att kolla lite plan. vi hade hoppats väldigt mycket på att vindarna skulle vänfa från söndagens bana 03 till bana 21. Med hopp om att bana 21 skulle användas nästa dag vaknade vi och som vi hade hoppats så var det bana 21 i användning på Landvetter. Så det var bara att förbereda sig och ta sig ut för att ta lite bilder där tillsammans.

Vi samlades kl 07:50 på Borås busstorg och 2 minuter senare var flygbussen där för att ta oss till flygplatsen. Brum brum sa bussen och så var vi iväg. ut på motorvägen och så hörde vi:

"Välkommna ombord på flygbussen från Borås till Landvetter airport, resan kommer härifrån att ta ca 25-30 minuter"

Efter ca 30 minuter var vi framme. Vi klev av bussen i det strålande vädret och begav oss in i terminalen. efter att ha kollat efter lite avgångar och tittat ut från utsiktsplatsen var det dags att ta vårat pick och pack och gå ut till inflygningen till bana 21. Den mer än 2 km långa promenaden var inte så jobbig som vi trodde.

Vägen tog slut efter en stund och nu var det bara att följa staketen genom höga gräs, en massa ljung och olika växter. Axel gick först och jag tätt därefter skrikande av alla getingar/hummlor och flugor Stakars axel säger jag bara.

Väl framme hittade vi våran sten som vi alltid stod på och så var det bara att ta upp kamerorna och njuta av dom underbara planen. Så här är mina och axels bilder som är tagana av oss båda med axel's kamera. OBS att vi inte hade proffs kameror med oss. Axel hade med sig sin vanliga digital kamera som vi fotade bilder med och en digital video kamera med 24x optiskt zoom som han filmade med. Jag hade med min digitala video kamera jag cokså som jag cokså filmade med. det var våran utrustning. bra videokameror men inte lika bra kamera. Men vem bryr sig det är ju kul att titta liksom även om man itne får så värst bra bilder.  

Här är vad vi fick ihop:

Flyme 737 på ingång. Första planet som kom in
[ Attachment not found - or removed ]

Dash från Oslo påväg in.

Air France från CDG kom kort där efter. trewvlig liten maskin  

Runt kl 11:25 skriker Axel: Elix en 747:a på ingång. Jag trodde honom inte förän jag tittade. Där var den. En stor fet 742 Air Iran från theran på ingång med registreringen EP-IAM. Vi blev lite förvånade över att denna jumbo var här på besök. Knakse inte är så märkvärdigt men för oss var det det.

Efter en massa, massa plan och en 747:a så blev vi hungriga så vi gick tillbaka till terminalerna och satte oss ner för att äta lite.

Axel var väldigt törstig efter att ha varit i den stekande solen i flera timmar.

Och Elix bara flummade framför kameran hela tiden, lol  

Efter lite mat och flumm var det dags att ge sig ut igen.

På vägen tog i denna bild vid grinden bredvid Cargo huset.

Väl ute på banan kom denna lilla krabat invinglandes

En 737:a var läskig på nära håll för Elix  

CRJ

Inflygningen till bana 21, är det inte snyggt

SAS grisen

17:15 var det dags för MD-11 att komma in från hamburg

Malmö i solen

Flyme taxar till holding bana 21

Efter några timmar var det dags att gå tillbaka för att ta bussen hem till Borås igen. Påvägen tillbaka stannade vi vid grinden och tog dessa kvällsbilder:

Sen tog vi bussen hem igen, jag lovar vi var trötta...

Det var en grymt roliga dag, hoppas ni tyckte bilderna var lite fina iallafall.

Ha det bra!

/Elix

Axelflygare:
Hej! mitt namn är Axel och jag är ny medlem här på Fsnordic är även ny med FS. Jag har alltid varit flygintresserad, men då av krigsflygplan tills min kompis Elixander Chamoun öppnade upp ögononen på mig Ah det började faktiskt med att Elix började berätta väldigt intressant om flygplan och om FS, så jag testade det och sen var jag fast vid det! Som sagt håller jag på med FS och ska snart börja köra online! :D

Ah dagen på ESGG igår var verkligen en upplevelse. Man såg riktigt mycket! Till och med en 747!! :O det var toppen! Är det något mer ni vill veta så fråga bara hare gött! Hej då!

Flygkapten:
Meningen är att försöka ha solen i ryggen och inte i ansiktet när man spottar, annars får man ju motljus i bilderna.  Men trevligt ändå!

AlexFlygare:
Quote from: Fredrik Andersson on 08.08.06, 18:01

Meningen är att försöka ha solen i ryggen och inte i ansiktet när man spottar, annars får man ju motljus i bilderna.  Men trevligt ändå!

Jupp det försökte vi också. Problemet var att vi kunde bara vara där i 5 minuter innan två vaktbilar var på plats och sa:

Vakten: "Kan ni inte läsa? detta är privat område här får ni inte vara"
Vi: "Men vi är ju inte i närheten av staketet vi är ju utanför, där är väl bara privat mark därinne?"
Vakten: "nej här får ni inte vara, gå 200 meter åt det där hållet"

typ...

Så det var väl inte så mkt att göra åt saken, orka hålla på och prata emot liksom.  Får man verkligen inte vara där? På andra sidan av inflygningsljusen till bana 21?

thx Fredrik! 

/Elix

AndreasEriksson:
Det gäller tvåhundrameter i djupled uner inflygningsljuset, sedan detta är en räddningsväg. Det är det enda dom kan eventuellt ta er på.

Navigation

Up one level

Next page