FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.19, 03:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSX demo
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 4 5 [6] Reply Print
Author Topic: FSX demo  (Read 13190 times)
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

Re: FSX demo
« Reply #100 on: 16.08.06, 22:17 »

No kaikki nupit on jo kaakossa miinus yksi. Eli siis lähes kaikki herkut on käytössä. Ilman pilviä? Älkää nyt ihan amatöörinä minua pitäkö. Kannattaisi teidän ehkä tutkia omia virityksiänne, miksi suorituskyky ei ole tuon parempi. Menen kuitenkin takuuseen, että minä saan juuri tuollaisia tuloksia tällä kokoonpanolla. Smiley

En puutu teidän tappaeluun mutta mielenkiinnolla haluaisin nähdä Karilta pari kuvan kaappausta missä näkyy fps:t. Tietysti sullahan on ne nupit kaakossa sieltä Options -> settings -> Display valikosta eikä sieltä aloitusvalikosta ne kun ei ole oikeasti "kaikki täysillä" -nupit.
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #101 on: 17.08.06, 02:59 »

No kaikki nupit on jo kaakossa miinus yksi. Eli siis lähes kaikki herkut on käytössä. Ilman pilviä? Älkää nyt ihan amatöörinä minua pitäkö. Kannattaisi teidän ehkä tutkia omia virityksiänne, miksi suorituskyky ei ole tuon parempi. Menen kuitenkin takuuseen, että minä saan juuri tuollaisia tuloksia tällä kokoonpanolla. Smiley

Olisi ihan kiva ettei hirveästi johdeta harhaan väkeä, joku saattaa jopa uskoa. Vaikka itse olet tyytyväinen, se johtunee siitä, ettet ole parempaa kokenut?

Radeon 9250 on DirectX 8.1 ohjain, jossa on ensimmäinen versio SmartShader tekniikasta käytössä, eli "lähes kaikki herkut käytössä" ei ole edes teknisesti mahdollista Tongue Linkistä löytyy screenshotti jossa Radeon 9250 pistää parastaan "kaikilla herkuilla" http://flyiva.flightsimfly-in.com/images/FSXwater.png

FSX:n Windows XP versio julkaistaan tänä vuonna, ja se on varma, että tällä hetkellä kaupasta saatava "paras rauta" ei vielä riitä kaikkeen, se mistä joutuu luopumaan on täysin kiinni koneen tehokkuudesta ja omasta mielipiteestä siitä mitä tarkoittaa "pyörii hyvin".

Kannattaako tekniikkaan sitten tänä vuonna satsata FSX:n takia, riippuu paljon siitä, kuinka nopeasti on ensi vuonna valmis siirtymään Windows Vistaan, ja kuinka paljon on valmis käyttämään rahaa koneen päivitykseen ja kuinka usein on halukas tuon tekemään. Tehokkain tällä hetkellä kasattu kone ei sisällä rautatukea DirectX10:lle, ja tuo rautatuki tarvitaan, jotta Vista-versiosta olisi jotain hyötyä.

Jos on syksyn aikana kasaamassa tehokonetta, tässä vähän vinkkiä...

1. Prosessori: Unohda AMD, Intelin uusi Core 2 hakkaa mennen tullen kaikki AMD:n prossut. Tehokkain on Core 2 Extreme X6800, hinta tosin lienee yli 1000 euroa Huh. Hinta/teho suhteeltaan paras lienee Core 2 Duo E6600 tai E6700, näitä hitaammat on riisuttuja malleja, eli ei enää parasta tehoa hakeville.

2. Emolevy: Ei kannata säästellä, tämän hetken parhaimmalta vaikuttaisi ASUS P5W DH Deluxe, syksyn mittaan tuo saanee kilpailijoita muilta valmistajilta.

3. Muisti: 2GT eli kaksi yhden gigan kampaa, nopeimmat jotka sopivat emolevylle. Vähempi ei riitä ja enemmästä on vaan haittaa XP:llä.

4. Näytönohjain: Atin tulossa oleva Radeon X1950XTX vaikuttaisi tämän syksyn tehokkaimmalta, jos rahaa riittää niin sitten kaksin kappalein Crossfire käyttöön.

5. Kiintolevyt: Kaksi nopeaa SATA2 levyä, RAID0 käyttöön jotta saadaan levyn luku/kirjoitusnopeus lähes tuplattua, kolmas kiintolevy varmuuskopioita varten.

6. Virtalähde: Vaatii laadukkaan, yksi hyvä vaihtoehto on Antec TruePower2 550W.

7. Kotelo: Hyvä kotelo, jotta saa kaiken mahtumaan ja vielä jäähdytyksenkin pelaamaan ilman hirveää meteliä. Antec P180 on erinomainen kotelo.
« Last Edit: 17.08.06, 12:39 by Kari Virtanen »
Kari Kyheröinen

Date Registered: 04.02.02

« Reply #102 on: 17.08.06, 08:16 »

En puutu teidän tappaeluun mutta mielenkiinnolla haluaisin nähdä Karilta pari kuvan kaappausta missä näkyy fps:t. Tietysti sullahan on ne nupit kaakossa sieltä Options -> settings -> Display valikosta eikä sieltä aloitusvalikosta ne kun ei ole oikeasti "kaikki täysillä" -nupit.

No jopas. Kerroin, että asetukset on kohdassa High. Eikö se ole toiseksi korkein porras niissä vakioasetuksissa. Juu juu kyllä ohjelmassa riittää säätövaraa ylöspäin mutta niin myöskin alaspäin. Tarkoitus oli huomauttaa, että Microsoftin ilmoittamat minimilaitteistovaatimukset pitävät hyvinkin kutinsa. Käytännössä ohjelman saa toimimaan jopa vielä vaatimattomammalla kalustolla, jos oikein jaksaa viritellä. Se, minkälaisen elämyksen ohjelma silloin tarjoaa, on jo toinen juttu. Siitäkään ei auta napista, koska kokemus on jokaiselle erilainen, hyvin henkilökohtainen.

On taas lähipäivinä ihan muut asiat mielessä, kuin FSX joten ehdin testikoneen ääreen vasta ensiviikolla. Sitten tulee kuva tai kaksi, jos haluatte. Toisaalta kuvankaappaustouhuilu ei kuulu minun ajanvietehuveihin. En saa minkäänlaisia kiksejä kuvasarjojen/videoiden seuraamisesta. Kiinnostus ohjelmaan johtuu ihan muista asioista. Jos foorumin moderointi toimisi täydellisesti Wink ja kaikki FSX kysymykset löytyisivät oikeasta paikasta, en edes seuraisi aihealuetta...

Kaimalle viittaus tänne, jossa jo laitteistokysymystä sivuttiin. Mutta saivartelut sikseen.  Smiley
Tero Partanen

Date Registered: 14.11.01

« Reply #103 on: 17.08.06, 09:58 »

Kari V,

Vesi herahti kielelle kun luin tuota "tehokoneen" speksiä. Osaatko yhtään sanoa, mitä tuommonen tulisi kokonaispakettina kustantamaan? Meinaan tässä on nyt 2v päästelty samalla rutkulla, niin voisi syksylle tai keväälle budjetoida TehoMyllyn (Tm).

Tero

PPL(A)
Fixeri
Former member
« Reply #104 on: 17.08.06, 10:49 »

6. Virtalähde: Vaatii laadukkaan, yksi hyvä vaihtoehto on Antac TruePower2 550W.

Sanat "laatu" ja "Antec" eivät kohtaa, ikävä kyllä. Voin työni puolesta todeta. Pärjäävät kyllä
testeissä mutta eivät vain kestä.
TuominenJere
Former member
« Reply #105 on: 17.08.06, 10:53 »

Tulipahan itsekkin ladattua ja testattua. Erittäin hyvältä vaikuttaa  thmbup Pikku fiilistelypätkä --> http://ilkar.1g.fi/fsx.wmv
Ompa kiva viritellä videoita, kunhan pääsee sitten äxään käsiks, lentämisestä puhumattakaan Wink

Pirun upealta näyttää. Smiley Toivottavasti saan toimimaan tuon.  Smiley
Kari Virtanen
Jari Pozz

« Reply #106 on: 17.08.06, 12:48 »

Vesi herahti kielelle kun luin tuota "tehokoneen" speksiä. Osaatko yhtään sanoa, mitä tuommonen tulisi kokonaispakettina kustantamaan? Meinaan tässä on nyt 2v päästelty samalla rutkulla, niin voisi syksylle tai keväälle budjetoida TehoMyllyn (Tm).

Pari tonttua taitaa mennä jos lähtee E6600:n ympärille kasaamaan, jonninverran päälle kolme jos X6800 + Crossfire lähtökohtana.

Sanat "laatu" ja "Antec" eivät kohtaa, ikävä kyllä. Voin työni puolesta todeta. Pärjäävät kyllä testeissä mutta eivät vain kestä.

No joo, täällä neljästä virtalähteestä yksi on hajonnut.....
Sami Kaikkonen

Date Registered: 24.11.02

« Reply #107 on: 17.08.06, 13:18 »

No kun minä olen tuota (FSX) myös koittanut ja testaillut, voin antaa kaikille vinkin, jotka "vollottavat" sitä kun X ei pyöri. Tässä minun mielestäni kolme pahinta tehojenviejää joita voi koittaa vähentää: Vesi, Autogen ja Pilvet. Omalla koneellani X pyörii "nolla"-asetuksissa 40-50fps:n liepeillä vaikka kaiken muun pistää täysille, niin framet laskevat vain noin 30fps:ään. Mutta sitten kun pistää "kunnon" pilvet, "kunnon" vedet, sekä autogenin. FPS:ät laskevat alle viiteen..(!)

Eli siis kun laskette asetuksia. Kannattaa aluksi nimenomaan laskea nuo kolme nollille, ja sitten vain pikkuhiljaa lisätä niitä. Muilla asetuksilla ei ole juuri mitään väliä. Wink
Mun mielestä autogen on noista kolmesta se pahin???
Kari Virtanen
Jari Pozz

« Reply #108 on: 17.08.06, 14:36 »

Mun mielestä vesi... en oo ihan varma Undecided Voiko tuo riippua tietsikasta? veden "liike" vs. suuri määrä objecteja?

Vesi-efektit on näytönohjaimen heiniä, autogen romujen sijoittelu puolestaan vaatii laskentatehoa prossulta.
Kari Kyheröinen

Date Registered: 04.02.02

« Reply #109 on: 21.08.06, 19:33 »

...haluaisin nähdä Karilta pari kuvan kaappausta

Nyt olisi kuvia, parikymmentä täysin satunnaista otosta satunnaisista sessioista satunnaisessa järjestyksessä. Niin minun testikoneessa demo pyörii vain 30 min kerrallaan. Lennot on lennetty näppisohjauksella joka bugitta ikävästi. Kun ATC-ikkuna ponnahtaa näkyviin, koneen kontrollit lakkaavat toimimasta. Sangen kiusallista varsinkin finaalissa...

Niin ja sanavalinta "kaikki herkut" oli huono. Ainakin epätarkka. Tarkoitin ilmaisulla toiminnallisia ominaisuuksia. Meikä kun ei näistä silmäkarkkijutuista paljoa perusta. Onkos ohjelmassa joku sellainen merkittävä ominaisuus joka ei toimisi ollenkaan vanhemmilla/ hitaammilla koneilla? Ei niitä ainakaan monta ole.
Pages: 1 ... 4 5 [6] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1