Flygfestande i Dala Järna
JoakimE:
Dags för lite bilder, förutsätter att det finns fler som fyller i här senare, trots allt en hel dag kvar av festen
[ Attachment not found - or removed ]
NTD Air Cargos Caravan lyfter från bana 03 lastat med flygvapnets Team Svea
Holländska flygvapnet var på plats med en häftig SAR-helikopter, tyvärr enbart som stillastående display, i alla fall idag..
Lite Cub-action, snyggt och prydligt med en klart gullig liten maskin
Gammal kråka taxar in efter avslutad display, v12 á 27 liter låter klart mysigt
Ännu äldre stridsmaskiner fanns på plats, tre gånger Tiger Moth!
Istället för de inställda F15 från US Air Force, fick vi se en rote av dessa Hawker Hunter istället, känns som ett klart godkänt substitut!
[ attachment removed ]
Wingwalking, med allas vår Holläder bakom spaken, Holländer den yngre då såklart..
[ attachment removed ]
Flygvapnet ställde även upp med två Hkp9 som utförde en klart imponerande show, och som dessutom fläktade rätt bra vid landningen
[ attachment removed ]
Mannen med stort M, bara denna tok gjorde inträdet för 150:- värt vartendaste minsta öre, Jurgis Kairys himself!
[ attachment removed ]
Sen kom denna herre, och gjorde att man glömde att man betalat inträde över huvud taget (och även regnet som började falla..), jag gillar våra nederländare, mycket pga att de gillade sin EBK så väldans mycket!
BJK:
Härliga bilder!
Fast det märks att Gripen är rappare i svängarna och inte "sätter sig på stjärten" som F-16 gör när han ska svänga.
Men jag gillade F-16 inverterade flygning under sväng!
Drysen:
Mycket läckra bilder!!
JoakimE:
Quote from: Johan Svensson on 12.08.06, 19:51
Härliga bilder!
Fast det märks att Gripen är rappare i svängarna och inte "sätter sig på stjärten" som F-16 gör när han ska svänga.
Men jag gillade F-16 inverterade flygning under sväng!
Rent flygtekniskt var ju Gripen en helt annan klass än F16, däremot är jag svag för efterbrännkamarlågor, så därför fick F16 bli min lilla älskling idag Men uppvisningen Gripen hade var ju klart mer än godkänd också, saknar bara specialmålning, och lite friskare användning av flygsoppan
AlexFlygare:
Wow, Snygga bilder!
/Elix
Navigation