Onlineflygning, lite frågor.

(1/7) > >>

Adde89:
Tjena! Jag funderar på att börjar flyga online, är rätt trött på att behöva lägga in ai-plan och ändra afcad hit och dit hela tiden! Men jag undrar lita saker, nämligen följande:

1) Hur är scenery när man flyger online? Om jag t.ex. landar på frankfurt, finns det realistiskt scenery där som ingår när man installerar IVAO/VATSIM?
2) Man kan flyga för riktiga flygbolag, men kommer jag att se att andra flyger för något annat flygbolag eller måste man liksom ladda ner textures?

Hoppas ni förstår mina frågor, kanske något dumma i era öron men det är viktig info för en nybörjare som mig!

Flygkapten:
1) Det händer att folk har olika scenerys men skillnaderna brukar inte vara jättestora.

2) På IVAO så laddar nu ner pilotklienten (IvAp) samt MTL som ger dig textures och du kommer att kunna se piloten efter det flygbolag han flyger. Ibland händer det dock att flygbolaget inte finns och då ser du honom som ett annat.

alxXx:
Quote from: Andreas Soteriou on 13.08.06, 12:19

1) Hur är scenery när man flyger online? Om jag t.ex. landar på frankfurt, finns det realistiskt scenery där som ingår när man installerar IVAO/VATSIM?

Nej det följer inte med några sceneries med IVAO/VATSIM, man använder samma som när man flyger offline.

Adde89:
Quote from: Alexander Arildsson on 13.08.06, 13:02

Nej det följer inte med några sceneries med IVAO/VATSIM, man använder samma som när man flyger offline.

Okej, vad fyller AFCAD-filer för funktion när det ändå är flygledare som bestämmer var man ska parkera osv? Eller har jag missuppfattat helt och hållet?

thomashjelm:
AFCAD-filer fyller ingen funktion online förutom att de kan ändra på flygplatasernas utseende om du inte har annat sceneri till dem.

/T

Navigation

Up one level

Next page