Tända banljus med NAV1 eller NAV2?

(1/1)

Swesim:
Hej! Finns ett scenery Vängsö ESSZ, där jag tror att man kan tända banljusen genom att knappa in en frekvens på Nav1 eller nav2. Håller på med ett litet simpelt scenery och tänkte att det hade varit skoj om man kunde tända banljusen med nav1. Men hur gör man så att det ska funka? Blir JÄTTE glad om någon kunde svara. 

Navid

bpahe:
Hej!

Ja, det är samma funktion som vi har på ESMOs banljus, man tänder belysningen genom rätt frekvens i NAV2. Detta åstadkommer du genom att "knacka kod" i ASM-filerna (de filer som MakeMdl skapar när man exporterar från tex. Gmax, vilka sedan konverteras till BGL-filer), och jag tänker inte ens börja nämna hur man gör här. 
Det har sagts förr, men likväl är det sant, svaret finns på scenerydesign.org. Det är möjligt att du kan skapa sådant nuförtiden med Arnos verktyg CAT (Conditional Animation Tool), men jag är inte helt säker.

/hans

Swesim:
  Okej... inte för att jag fattar nått av CAT men jag ska försöka! 

Navid

Swesim:
Nej, det där var för krångligt...   Fattar ingenting av det där. Ska försöka att göra lite dynamic traffic istället. Om jag bara visste hur man gjorde det. 

Navid

Navigation

Up one level