Tulostettava lomake lennonaikaisille tiedoille!

(1/4) > >>

juhasaastamoinen:
Moro!

Rupesin tuossa väsäämään Wordillä tuollaista apulappusta lennettäviä lentoja varten. Olisiko tälläisessä "kaikille yhteisessä mallissa" mitään ideaa? Keräilin tuohon noita kohtia, mitä ainakin itse tulee lennolla käytettyä. Siitä saattaakin puuttua kriittisiäkin kohtia, mutta ainahan sitä voi muokata. Idea lähti siitä, kun itse tulee aina nuo tiedot raapustettua jonkin paperin nurkkaan, ja sitten niitä etsitään kissojen ja koirien kanssa lennon jälkeen.

En tiedä, että onko tällaiselle lappuselle mitään tarvetta muilla, mutta teinpähän sen nyt kuitenkin.

Laitoin tuohon alas nuo kohdat, jotka olen siihen lomakkeeseen kerännyt. Eli ne on sitten siinä Word-dokumentissa toteutettu niin, että aina tuon kyseisen kohdan tekstin alapuolella on sitten ruutu, johon voi tarvittavaa informaatiota kirjoittaa. Eli se voi näytää tässä aika sekavalta, mutta sen onkin tarkoitus vain valottaa tätä ideaa    Katso lisäämäni kuva!-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Flight number    Captain’s name              Type of aircraft   

Date                 From        To              ETD (UTC)     ETA (UTC)   

Pax        Crew        Gargo                 Baggage     Total weight (kg)

GW         TOW             LW

Fuel (LT)         Fuel (CT)          Fuel (RT)          FOB (kg)             FOB after flight (kg)

Speeds

V1                  Vr        V2          V2 + 10 knts   

ATC

Squawk     QNH    Transition altitude   SID                  STAR   

ATC clearance

Times

Gate out   TO    LND     Gate in   

Type of flight                             Normal          Vatsim/IVAO         Training flight    
(Cross right alternatives)

Additional comments:_____________________________________________________

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentteja + muutosehdotuksia otetaan avosylin vastaan!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Junnu

juhasaastamoinen:
Tuossa vielä kuva siitä lomakkeesta Wordin esikatselussa...

[ Attachment not found - or removed ]

Junnu

zetair:
Ei hullumpaa! Tosin itse raapustelen EuRoute:sta printtaamalleni lentosuunnitelmalomakkeelle nuo tiedot "tyhjään kohtaan". Tällaisille lomakkeille varmaankin löytyy käyttäjiä joukostamme. Itse olen mukana jo viidettä vuotta, ja voit kuvitella minkälainen kasa paperia on kertynyt? Jokainen lentämäni lento on tulostettu joko VFFR:llä, simun omalla plannerilla, EuRoutella ja myös käsin näitä on väkerretty kun on tulostin ollut "jäähyllä" eli siis rikki. Eli kun tulee valmista niin jakoon vaan. Yritän välttää monen paperin tulostamista yhdelle lennolle, mutta tällaisenhan voisi printata lentosuunnitelman kääntöpuolellekin?

Paperia saa kyllä enemmänkin menemään (ja mustetta myös) kun tulostaa esim:

1. lentosuunnitelma
2. painolaskelmat
3. polttoainelaskelma
4. ylätuulet
5. reittisää
6. ja metarit ynnä TAF:it (tosin ovat mukana EuRoutessa)

T: Mika

juhasaastamoinen:

Ei hullumpaa! Tosin itse raapustelen EuRoute:sta printtaamalleni lentosuunnitelmalomakkeelle nuo tiedot "tyhjään kohtaan". Tällaisille lomakkeille varmaankin löytyy käyttäjiä joukostamme. Itse olen mukana jo viidettä vuotta, ja voit kuvitella minkälainen kasa paperia on kertynyt? Jokainen lentämäni lento on tulostettu joko VFFR:llä, simun omalla plannerilla, EuRoutella ja myös käsin näitä on väkerretty kun on tulostin ollut "jäähyllä" eli siis rikki. Eli kun tulee valmista niin jakoon vaan. Yritän välttää monen paperin tulostamista yhdelle lennolle, mutta tällaisenhan voisi printata lentosuunnitelman kääntöpuolellekin?

Paperia saa kyllä enemmänkin menemään (ja mustetta myös) kun tulostaa esim:

1. lentosuunnitelma
2. painolaskelmat
3. polttoainelaskelma
4. ylätuulet
5. reittisää
6. ja metarit ynnä TAF:it (tosin ovat mukana EuRoutessa)

Kiitos kommenteista Mika!

Olet aivan oikeassa. Tällaisen kun tosiaan saisi tulostettua juuri esim. paperin kääntöpuolelle. Silloin säästyisi vuodessa aika monta A4 liuskaa...  Ja sitten ei tosiaan tarvitsisi etsiä esim. noita lennon aikoja ym. muiden papereiden joukosta, kun ne olisi kaikki mahdollista laittaa yhdelle lomakkeelle.

Eikun vaan lisää ideoita tulemaan!

Junnu

zetair:
Se että kaiken saisi yhdelle A4 arkille ei toteudu. Hieman olen miettinyt läppärin hankkimista "sääkoneeksi". Muitakin asioita sille voisi delegoida. EuRoutekin vaatii yleensä reittipisteiden runsauden vuoksi paperin kummatkin puolet. Kneeboardiinkin on olemassa hienot laajennukset, vaan ompa jäänyt asia tutkimatta, kun perhekin vaatii aikansa. Erittäin mukavaa on kun nuoremmat jaksaa tutkia nettiä ym. ja löytävät parhaat palat, ja jakavat ne muidenkin käyttöön!

Onnea lomakkeen tekoon sinulle 

Navigation

Up one level

Next page