FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 07:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  VF ja VATSIM
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: VF ja VATSIM  (Read 2287 times)
Superfinnair
Former member
VF ja VATSIM
« on: 30.09.06, 08:04 »

Itse olen nyt hetkisen ihmetellyt miksi kovinkaan monet VF:set lennä VATSIM:ssa. Nykyään olen nähnyt ainoastaan reilun kymmenen lentäneen VATSIM:ssa ja se on aika vähän reilusta 50 lentäjästä. Olisi erittäin mukavaa nähdä siis enemmän Virtual Finnairilaisia VATSIM:ssa lentämässä. Nyt siis haluaisin kuulla syitä tälle asialle. Esimerkiksi mikä estää?

Omasta mielestäni VATSIM:ssa lentäminen on huomattavasti realistisempaa ja mukavampaa verrattuna offline lentoon. Tietenkin nettilento vie aina hieman enemmän aikaa, mutta ei välttämättä kovinkaan paljon. Olisiko tarvetta nyyppäflaikkarille jossa käytäisiin läpi perusteita ja muuta.

Eli perusteluita kehiin "offline-lentäjät". Wink
« Last Edit: 30.09.06, 08:52 by Markus Alardt »
Juha Ikonen

Date Registered: 22.10.03

Re: VF ja VATSIM
« Reply #1 on: 30.09.06, 08:58 »

Täysin samaa mieltä asiasta. Itse en uskalla edes ajatella lentämistä offlinessä, jollei kyseessä ole testilento. Eli on se vaan niin suuri lisä simuloimisessa, että suosittelen kaikille, joille verkkolentäminen on suinkaan mahdollista. Sopivalla ajalla voin itsekin neuvoa ja opastaa verkkolentämiseen liittyvissä asioissa, mutta onhan meillä nuo maanmainiot VATSIM-koordinaattorit, jotka tarjoutuvat varmasti auttamaan tilanteen niin vaatiessa.
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #2 on: 30.09.06, 10:59 »

Moro!

Olen jo monta kertaa yrittänyt saada itseäni niskasta kiinni ja tarttumaan tilaisuuteen lentää VFinnairin lento verkossa. VFR-tiimaa on jonkin verran kertynyt, mutta uskallus siirtyä IFR:ään ei ole riittänyt. Ehkä siinä on taustalla jonkinlainen pelko siitä, että sitä mokaisi jotenkin pahasti lennon aikana.  Undecided

Junnu
Juha Ikonen

« Reply #3 on: 30.09.06, 11:18 »

Moro!

Olen jo monta kertaa yrittänyt saada itseäni niskasta kiinni ja tarttumaan tilaisuuteen lentää VFinnairin lento verkossa. VFR-tiimaa on jonkin verran kertynyt, mutta uskallus siirtyä IFR:ään ei ole riittänyt. Ehkä siinä on taustalla jonkinlainen pelko siitä, että sitä mokaisi jotenkin pahasti lennon aikana.  Undecided

Junnu
Voin sanoa 100% varmuudella, että kaikki jotka VATSIM:ssa lentää ovat jossain vaiheessa mokailleet, useimmiten tietenkin alkuvaiheessa. Mukaan vaan, kyllä se siitä ajan kanssa rutinoituu ja huomaat kuinka paljon olet menettänyt lentäessäsi offlinessä thmbup!
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #4 on: 30.09.06, 12:34 »

Voin sanoa 100% varmuudella, että kaikki jotka VATSIM:ssa lentää ovat jossain vaiheessa mokailleet, useimmiten tietenkin alkuvaiheessa. Mukaan vaan, kyllä se siitä ajan kanssa rutinoituu ja huomaat kuinka paljon olet menettänyt lentäessäsi offlinessä thmbup!

Kiitos rohkaisusta Juha! Selvennän vielä, että itseä "jännittää" eniten nuo EFHK:n eri käytännöt, kun siellä niitä tuntuu ainakin muihin kenttiin verrattuna olevan aika lailla. 
Toni Tihleman
Toni13

Date Registered: 02.06.03

« Reply #5 on: 30.09.06, 12:37 »

Pah, siellähän saa vektoreitakin  Tongue Voitko tarkentaa, jos joku voisi kenties auttaa?
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #6 on: 30.09.06, 18:39 »

Sitten kun FSX tulee, niin sittenhän saa kaksi pilottia samaan ohjaamoon. Toinen hoitaa radioliikenteen ja toinen lentämisen. Kapteenina sitten toimisi aina vähän kokeneempi VATSIM-pilotti. Pilotit voisivat olla yhteydessä toisiinsa sitten vaikka TS:n kanssa (vai onko x:ssä jokin sisäinen vastaava keskusteluohjelma? ) ja lennonjohtajaan sitten squawkboxin kautta.

Tällä tyylillä ehkä saataisiin pilotteja enemmän VATSIMIIN lentämään, kun siinä "vieressä" istuisi kaveri, joka pystyy korjaamaan mahdolliset virheet/mokaukset. Smiley

Tommi Tolonen

Date Registered: 06.06.03

« Reply #7 on: 30.09.06, 21:34 »

Itse olen nyt hetkisen ihmetellyt miksi kovinkaan monet VF:set lennä VATSIM:ssa. Nykyään olen nähnyt ainoastaan reilun kymmenen lentäneen VATSIM:ssa ja se on aika vähän reilusta 50 lentäjästä. Olisi erittäin mukavaa nähdä siis enemmän Virtual Finnairilaisia VATSIM:ssa lentämässä. Nyt siis haluaisin kuulla syitä tälle asialle. Esimerkiksi mikä estää?

Omasta mielestäni VATSIM:ssa lentäminen on huomattavasti realistisempaa ja mukavampaa verrattuna offline lentoon. Tietenkin nettilento vie aina hieman enemmän aikaa, mutta ei välttämättä kovinkaan paljon. Olisiko tarvetta nyyppäflaikkarille jossa käytäisiin läpi perusteita ja muuta.

Eli perusteluita kehiin "offline-lentäjät". Wink

Joo, kyllä se realistisempaa on, ei siitä mihinkään pääse. Sitä käytänkin aina näillä lyhyemmillä lennoilla. Tosin nämä pidemmät bussilennot (3h->) lennän offlinessa sen takia, että en jaksa päivystää tässä koneella niin pitkään. Yleensä se noilla lennoilla meinaa mennä niin että kone lentää yksikseen ja käyn vaan välillä kattomassa että kaikki on ok. VATSIM:ssa tässä koneella pitäisi kuitenkin istuksia paljon enemmän. Toki se vähän "epärealistista" ehkä onkin.
Tämä kyllä valitettavasti näkyy myös siinä että noita pidempiä lentoja ei niin usein tule lennettyä, kun se EFHK-EFOU lento on niin paljon hauskempi lentää vatsimissa.

Tämä minulla lähinnä.

Tommi
Juha Ikonen

« Reply #8 on: 01.10.06, 19:11 »

Tänäänkin johtoa kattavasti lähes koko Euroopassa:

[ attachment removed / expired ]
Superfinnair
Former member
« Reply #9 on: 02.10.06, 12:23 »

Joo, kyllä se realistisempaa on, ei siitä mihinkään pääse. Sitä käytänkin aina näillä lyhyemmillä lennoilla. Tosin nämä pidemmät bussilennot (3h->) lennän offlinessa sen takia, että en jaksa päivystää tässä koneella niin pitkään. Yleensä se noilla lennoilla meinaa mennä niin että kone lentää yksikseen ja käyn vaan välillä kattomassa että kaikki on ok. VATSIM:ssa tässä koneella pitäisi kuitenkin istuksia paljon enemmän. Toki se vähän "epärealistista" ehkä onkin.
Tämä kyllä valitettavasti näkyy myös siinä että noita pidempiä lentoja ei niin usein tule lennettyä, kun se EFHK-EFOU lento on niin paljon hauskempi lentää vatsimissa.

Tämä minulla lähinnä.

Tommi

En kyllä usko, että kukaan pidempiä lentoja lentävä istuu siinä koneen ääressä kokoaikaa. Itsekkään en istu pidemmillä lennoilla läheskään kokoaikaa koneen ääressä.

Itse en voisi edes ajatella lentäväni offlinessä VF:n tai muitakaan lentoja. Smiley
Nixu
Former member
« Reply #10 on: 02.10.06, 12:28 »

Itsellekin on jäänyt jonkilainen "addiktio" Vatsim-lentämiseen. Ei tule enää kuuloonkaan lentää offlinessä.
VATSIM---> As Real As it Gets   Cheesy

//N
Superfinnair
Former member
« Reply #11 on: 02.10.06, 12:40 »

Tästä tulikin mieleen, että ehkäpä meidän maanmainiot VATSIM-koordinaattorit voisivat järjestää pienen tempauksen, jossa saataisiin lisää VF:n lentäjiä VATSIMiin. Miten on koordinaattorit? Wink
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #12 on: 03.10.06, 18:07 »

Pah, siellähän saa vektoreitakin  Tongue Voitko tarkentaa, jos joku voisi kenties auttaa?

Moro!

Pahoittelen väärää hälytystä. Luin tuolta VACC:n sivuilta löytyvän EFHK "oppaan", ja se selkiytti asioita paljon. Eli nyt on vain omasta ajasta kiinni, milloin voisi lähteä tuota verkkolentämistä kokeilemaan toden teolla...  thmbup

Junnu
juhasaastamoinen
Former member
« Reply #13 on: 07.10.06, 16:03 »

Dodii!

Nyt on elämäni ensimmäinen IFR lento (EFHK-EFKU) takana! Tuli mokailtua jonkin verran, mutta mukavaa oli! Haluaa tehdä tätä uudelleen!!!!  thmbup

Ja kiitos vielä kerran lennon aikaisille lennonjohtajille hyvästä johtamisesta.

Junnu
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1