Eurostar EV-97 projekti

(1/45) > >>

akos:
Kun kerran taskusta UPL löytyy, niin olishan se kiva simussakin lentää ultralla. Mutta eipä noita laadukkaita ultria simuun oikeen ole tehty, joten tämmöistä pikku projektia tässä on tultu aloiteltua. Tarkoituksena siis tehdä mahdollisimman oikean tuntuinen lentomalli ja yksityiskohtainen 2D paneeli, lisäksi ääniä vois kokeilla tehdä. Mistään ulkomalista tai VC:stä en edes tässä vaiheessa haaveile, kun tuo 3D mallinnus ei oikeen ota sujuakseen. Mutta jos joku osaava tuon ulkomallin haluaisi tehdä, niin en pistä vastaankaan, tekstuurit osaisin tehdä itse.

Kokemusta on vähän paneelien tekemisestä, mutta aiemmin en ole AIR. filua tai Aircraft.cfg:tä muokannut. Joten aika aloittelija olen. Aiemmat paneeli projektit ovat kariutuneet lähinnä kuvien ja tiedon puutteeseen, mutta tällä kertaa tilanne on toinen. Viikko sitten käytiin ottamassa isän kanssa kunnon pläjäys kuvia Eurostarin ohjaamosta, joten nyt ei voi valittaa ainakaan kuvien puutteesta, lisäksi mittarit ja muut systeemit ovat melko tuttuja. Gauget tulen koodaamaan XML:llä.

Tällä hetkellä työstän aluksi paneelin hankalimpia ja monimutkaisimpia mittareita, ja helpommat teen sitten myöhemmin. Nyt kuitenkin tuli lähes ylitse pääsemätön ongelma(ainakin minulle). En nimittäin saa millään yhtä nappia toimimaan, joten jos joku osaisi auttaa, niin olisin erittäin kiitollinen.

Eli siis napin tulisi toimia niin, että kun sitä painaa kerran, pitäisi (L:nappi,bool) muuttua 0:sta 1:ksi, ja taas painaessa sen tulisi muuttua 2:ksi jne. 3:n pitäisi sitten muuttua taas paineassa 0:ksi. Hölmö ongelma, mutta ei vaan toimi, vaikka mitä yritän.

<Element>
<Position X="12" Y="26" />
<Image Name="nappi.bmp"/>
<Select>
<Value>(L:nappi,bool)</Value>
<Case Value="0">
</Case>
<Case Value="1">
</Case>
<Case Value="2">
</Case>
<Case Value="3">
</Case>
</Select>
</Element>

Mitä ihmettä tähän pitää kirjoittaa, olen koittanut vaikka mitä.

<Area Left="18" Top="66" Width="7" Height="7">
<Cursor Type="Hand" />
<Click Repeat="Yes">(L:nappi,bool) ################## </Click>
</Area>

En tiedä tuleeko tästä koskaan mitään julkaisukelpoista, mutta yritetään kumminkin.

Oskari.

irakviper:
Hiiren klikkaukselle repeat=no ellet sitten halua että arvo vaihtuu myös nappia alhaalla pidettäessä jatkuvasti:

<Click Repeat="No">(L:nappi,enum) 3 == if{0 (&gt;L:nappi,enum) } els{ (L:nappi,enum) 1 + (&gt;L:nappi,enum) }</Click>

Oletan että element osion tarkoitus on vaihtaa erilainen bitmappi napille L:nappi -arvon mukaisesti. Ja ilmeisesti se on osa isompaa mittaria koska siinä on myös position määritelty(varmista että position, sizes ja area arvot on kohdallaan):

<Element>
      <Position X="12" Y="26"/>
      <Select>
         <Value>(L:nappi,enum)</Value>
         <Case Value="0">
            <Image Name="nappi_0.bmp" Luminous="Yes" ImageSizes="7,7"/>
         </Case>
         <Case Value="1">
            <Image Name="nappi_1.bmp" Luminous="Yes" ImageSizes="7,7"/>
         </Case>
         <Case Value="2">
            <Image Name="nappi_2.bmp" Luminous="Yes" ImageSizes="7,7"/>
         </Case>
         <Case Value="3">
            <Image Name="nappi_3.bmp" Luminous="Yes" ImageSizes="7,7"/>
         </Case>
      </Select>
   </Element>

Jos tuon napin on tarkoitus olla oma pieni gauge eikä bitmappikaan vaihdu arvon mukaan:

<Gauge Name="Nappi" Version="1.0">
   <Image Name="nappi.bmp" ImageSizes="20,20,0,0"/>
   <Mouse>
      <Cursor Type="Hand"/>
      <Click Repeat="No">(L:nappi,enum) 3 == if{0 (&gt;L:nappi,enum) } els{ (L:nappi,enum) 1 + (&gt;L:nappi,enum) }</Click>
   </Mouse>
</Gauge>

akos:
Juu, napin bitmapin on tarkoitus pysyä koko ajan samana, joten liitin sen backgroundin bitmappiin, ja heitin koko Elementin tarpeettomana huitsin nevadaan. Nyt nappi toimii huonommin kuin koskaan - ei tapahdu yhtikäs mitään. .

Vika on jossain Mousen Clickissä:
Saitko itse toimimaan näin?

Pistetäänpä yksi lisäkysymys: Eli saako XML-Gaugeihin ääniä?

Oskari.

eskaihla:

Pistetäänpä yksi lisäkysymys: Eli saako XML-Gaugeihin ääniä?

Ei ilman ulkopuolisen gaugen apua. Tosin itse en ole tuota XML sound gaugea kokeillut. Löytyy Avsim.comista nimellä dsd_xml_sound2.zip.

Kuulemma myöskään FSX ei salli äänien liittämistä XML-gaugeihin. 

-Esa

akos:
Nojoo, pari ääntä olisi kiva ollut saada Gaugeihin, mutta ei ne mitään välttämättömiä ole... Tietenkin tuota XML sound gaugea voisi kokeilla.

Navigation

Up one level

Next page