FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 05:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Eurostar EV-97 projekti
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 ... 12 Reply Print
Author Topic: Eurostar EV-97 projekti  (Read 42219 times)
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #20 on: 29.10.06, 09:22 »

Mutta mitä Eurostarissa tekee keinohorisontilla? :-)

//T

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #21 on: 29.10.06, 09:46 »

Mutta mitä Eurostarissa tekee keinohorisontilla? :-)

Mitä IFR-varustamattomassa Cessnassa tai vaikka Super Cubissa tekee keinohorisontilla? Niin, tuskinpa siitä koskaan haittaa on. Ei ne CessnaPiper-pilotit ole ainoita, joille "pilveen joutumisen vahinko" on sallittua Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #22 on: 29.10.06, 10:07 »

Mitä IFR-varustamattomassa Cessnassa tai vaikka Super Cubissa tekee keinohorisontilla? Niin, tuskinpa siitä koskaan haittaa on. Ei ne CessnaPiper-pilotit ole ainoita, joille "pilveen joutumisen vahinko" on sallittua Tongue

No ei niissäkään niillä mitään tee. Tosin monissa noista se vaan on koska kone on joskus ollut mittarivarustuksessa.

Mutta aika harvassa eurostarissa tuollaista on vastaan tullut, ainakaan Malmilla - painoa tulee lisää sinänsä turhasta härvelistä. Mutta ehkä pilotit vaativat moista? Smiley

//T

akos
Former member
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #23 on: 29.10.06, 13:10 »

Kyllähän se oikeastaan aika turha on, mutta kun keinohorisontti oikeastakin koneesta löytyy, niin kyllä minäkin sen paneeliin väsään. Smiley

Mutta nyt yksi kuvatus tämän hetkisestä tilanteesta:
[ attachment removed ]
Suurin osa gaugeista jo paikallaan, tosin niissäkin on vielä vähän viilattavaa. Wink

Oskari.
Rikuuho
Former member
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #24 on: 29.10.06, 13:56 »

Mahtavan näköstä! Ehkä pohjan bitmappiin kannattaa lisätä sitten vielä vähän heijastuksia ja varjoja (esim. glidesharen alle), elävöittää sitä kummasti. Mutta gauget näyttää hyvältä ja selkeiltä

edit: pitäisi muuten itsekkin tehdä cessnaan se aidon näköinen paneelin bitmap, default gaugeilla..
« Last Edit: 29.10.06, 14:02 by Riku Horelli »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #25 on: 29.10.06, 15:41 »

No ei niissäkään niillä mitään tee. Tosin monissa noista se vaan on koska kone on joskus ollut mittarivarustuksessa.

Hmmm, montakohan Cessnaa Suomestakin löytyy, jossa ei ole keinohorisonttia? Ei varmaan kovin montaa? Ja uskallan väittää, että noista Suomenkaan Cessnoista ei kyllä iso osa ole koskaan ollut mittarivarustettuna...

Siihen en ota kantaa, tekeekö sillä noissa mitään. Mutta en kyllä toistaalta sitä haittatekijääkään keksi (jos ei nyt sitä kilon parin painolisää)....

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Kaikkonen
Offline Offline

Posts: 334
Date Registered: 24.11.02

Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #26 on: 29.10.06, 19:28 »

No ei niissäkään niillä mitään tee. Tosin monissa noista se vaan on koska kone on joskus ollut mittarivarustuksessa.

Mutta aika harvassa eurostarissa tuollaista on vastaan tullut, ainakaan Malmilla - painoa tulee lisää sinänsä turhasta härvelistä. Mutta ehkä pilotit vaativat moista? Smiley

//T

Ihan maallikon kysymyksenä. Mitenkäs sellainen tilanne, kun on yölentokelppari?
Eikös siinä tarvi/ole ainakin huomattavaa hyötyä keinohorisontista?
-Samppa-
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #27 on: 29.10.06, 20:44 »

Ihan maallikon kysymyksenä. Mitenkäs sellainen tilanne, kun on yölentokelppari?
Eikös siinä tarvi/ole ainakin huomattavaa hyötyä keinohorisontista?
-Samppa-

Siinä siitä on kyllä kieltämättä apua, varsin vähän enemmän korvessa yö-vfr on kyllä melkoista mittarilentoa jos maastossa ei näy mitään valoja. Eurostarin tapauksessahan tuo taas ei sovi kuvaan, koska ultrakevyillä ei voi yöllä lentää.

Mutta joo, onhan se kiva mittari, ja ihmiset ovat tottuneet siihen simulentelyn jäljiltä, varmaan siksi noita noissakin on.

Komealta muuten näyttää paneeli ja mittarit!

Jos "koulutuskäyttöön" meinaatte simua rakentaa, kannattaa kanssa katsoa www.reality-xp.com ja sieltä FlightLineT -tuote, toimii mittarit paljon pehmeämmin mitä XML-gaugeilla saa tehtyä.

Onko muuten FSX:ssä tuohon parannusta?

//T

Sami Kaikkonen
Offline Offline

Posts: 334
Date Registered: 24.11.02

Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #28 on: 30.10.06, 20:14 »

Siinä siitä on kyllä kieltämättä apua, varsin vähän enemmän korvessa yö-vfr on kyllä melkoista mittarilentoa jos maastossa ei näy mitään valoja. Eurostarin tapauksessahan tuo taas ei sovi kuvaan, koska ultrakevyillä ei voi yöllä lentää.

Onko muuten FSX:ssä tuohon parannusta?

//T

Vielä asiaa sivuten. Onko nyt niin, ettei ultrilla ylipäätään SAA lentää yöllä?

Jos tarkoitit tuolla FSX-kysymykselläsi mittarien toimivuutta VC:ssä, niin mun mielestä ei radikaalia parannusta.
Itselläni on FS 2004:ssa Real airin SF 260 ja sen mittarien sulavuutta FSX ei saavuta.
Rikuuho
Former member
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #29 on: 30.10.06, 20:28 »

Vielä asiaa sivuten. Onko nyt niin, ettei ultrilla ylipäätään SAA lentää yöllä?

Jos tarkoitit tuolla FSX-kysymykselläsi mittarien toimivuutta VC:ssä, niin mun mielestä ei radikaalia parannusta.
Itselläni on FS 2004:ssa Real airin SF 260 ja sen mittarien sulavuutta FSX ei saavuta.

Taitaapi niistä puuttua mittarilentovarustus kokonaan..
Sami Kaikkonen
Offline Offline

Posts: 334
Date Registered: 24.11.02

Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #30 on: 30.10.06, 20:47 »

Taitaapi niistä puuttua mittarilentovarustus kokonaan..
Niin varmaan suurimmasta osasta:)
Mutta jankutan nyt vielä, että onko se periaatteessa sallittua? Wink
Rikuuho
Former member
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #31 on: 30.10.06, 20:52 »

Niin varmaan suurimmasta osasta:)
Mutta jankutan nyt vielä, että onko se periaatteessa sallittua? Wink

No on jos koneella ei saa lentää yölentoa (en tiedä onko joissain harvoissa ultrissa siihen tarvittavat vermeet, lähinnä mittarit ja valot) ja pelkällä Ultran lisenssillä (oiskos UPL) ei saa lentää yölentoa.
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #32 on: 30.10.06, 21:09 »

Ultrakevyet lentokoneet on hyväksytty vain päivä-vfr-toimintaan. Eli niillä ei saa lentää yöllä. Lentoon auringonlaskun jälkeen tarvitaan purjehdusvalot (eli ne puna-vihreä-valkoiset kuten laivoissakin, simussa "nav lights") - mutta se on muuten sallittua, yön määritelmähän on sitten oma asiansa. Mutta varsinkin kesäaikaan täällä Suomessa kyllä lentoaikaa piisaa vielä auringon laskettuakin.

Tosiaan koko ultrakevyiden koneiden ilma-alusluokkaa ei ole hyväksytty kuin päivä-vfr-lentoihin. Ideahan on olla kevyempi, matalampi kynnys ilmailun harrastamiseen. Samasta syystä ultrien paino ja sakkausnopeus on rajoitettu. Varustuksesta tuo tosiaan ei sinänsä ole kiinni.

//T

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #33 on: 31.10.06, 08:42 »

Itselläni on FS 2004:ssa Real airin SF 260 ja sen mittarien sulavuutta FSX ei saavuta.

Miksi et ole imuroinut päivitystä, millä tulee täysin smoothit 3D-gauget VC:hen?

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6018
Date Registered: 17.04.02

Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #34 on: 31.10.06, 09:54 »

Miksi et ole imuroinut päivitystä, millä tulee täysin smoothit 3D-gauget VC:hen?

Onko FSX:ään jo ensimmäinen päivitys?

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #35 on: 31.10.06, 09:56 »

Onko FSX:ään jo ensimmäinen päivitys?

Ei kun RealAirin SF260:een ties kuinka mones päivitys  Wink

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6018
Date Registered: 17.04.02

Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #36 on: 31.10.06, 10:04 »

Ei kun RealAirin SF260:een ties kuinka mones päivitys  Wink

Eikös tuossa ollut kyse siitä että FSX ei saavuta VC:ssä samaa sulavuutta kun RealAirin SF.260 FS2004:n VC:ssä. Niin ainakin käsitin.

Vai onko toi SF.260 päivitys FSX:ää varten?

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #37 on: 31.10.06, 10:18 »

Eikös tuossa ollut kyse siitä että FSX ei saavuta VC:ssä samaa sulavuutta kun RealAirin SF.260 FS2004:n VC:ssä. Niin ainakin käsitin.

Vai onko toi SF.260 päivitys FSX:ää varten?

Äh, luinpa sitten taas vähän huolimattomasti. Ja vielä kahteen kertaan Tongue

Eli siis joo, FSX:n VC ei saavuta samaa sulavuutta, kuin RealAirin SF.260 FS2004:ssa. Mutta toisaalta SF.260:n VC:n mittarit saavuttaa kyllä saman sulavuuden FSX:ssä, kuin FS2004:ssakin. Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #38 on: 31.10.06, 14:07 »

Joo, en tarkoittanut VC:n mittareita vaan ihan 2d-paneeleita. VC:llä ei simunrakentamisessa tee paljon mitään, oleellista on 2d-mittarien sulavuus.

//T

akos
Former member
Re: Eurostar EV-97 projekti
« Reply #39 on: 31.10.06, 20:35 »

Jos "koulutuskäyttöön" meinaatte simua rakentaa, kannattaa kanssa katsoa www.reality-xp.com ja sieltä FlightLineT -tuote, toimii mittarit paljon pehmeämmin mitä XML-gaugeilla saa tehtyä.
On kyllä rakenteilla jonkinlainen simu, mutta lähinnä isoilla koneilla lentelyä varten. Toki aion myös Ultralla sitten aikanaan sillä kokeilla lentää. Ja kyllä mulle tuo XML-gaugejen "sulavuus" riittää. Smiley

Niin ja kiitoksia vaan palautteesta. Smiley

Oskari.
Pages: 1 [2] 3 4 ... 12 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1