Copenhagen Kastrup Realtime event 2006

<< < (5/9) > >>

ludde04:

Hej, jag har aldrig flugit med bestämd tid (slottid) innan, kan någon berätta för mig vad skillnaden är, om det är några speciella fraser man skall kunna och liknande?

Hej!
Det är helt vanlig radiokommunikation, precis som vanligt
Däremot måste du passa din slottid, som är tiden för take-off. Dvs. att det är upp till dig att planera push och taxi.

Lycka till!

Nils Herngren:
jaha ok, då är det kanske inte så svårt!

frazer:

jaha ok, då är det kanske inte så svårt!

Nejdå, det kommer gå jättefint
Ett tips är att vara ute i tid. Ställa upp kärran och göra klart i god tid innan det är dags att ropa upp.
Under ett sådant här flyin som har en specifik flygplats som utgångspunkt kan det bli ett väldigt stort tryck på radion, vilket innebär att man kanske måste vänta på sin tur. Det är även via radio man kan pejla läget hur lång tid man tror man behöver på sig att ta sig ut till aktuell bana.

FlyScandinavian:
Kärran fullbokad, rutten fixad, diverse vikter beräknade, det mesta som går att få färdigt vid den här tiden är färdigt! Imorgon blir det upp med tuppen! Kommer flyga ZBAA YV B334 GM B339 UDA A91 SERNA A310 UNLL R497 TODES B200 ZJ R22 KTL R30 SU B210 KR B964 KOLPI R30 SPB B141 RANVA UP863 KOTAM UL990 PERRY UP605 ALM EKCH som SAS996 dådå.

Jag kommer tyvärr vara offline en större del av tiden på cruise då jag ska på navigeringspass i skärgården som del av en kurs för att ta förarintyg för småbåtar. Sedan är det (min första!) jobbintervju efter det på det lokala nyöppnade Coop Forum. But I'll be back with plenty of time to spare!

FlyScandinavian:
Blev ingen SAS996 för mig. PSS är bara en stor dyr bugg

Navigation

Up one level

Next page

Previous page