Copenhagen Kastrup Realtime event 2006

<< < (9/9)

alxXx:

Det är lugnt... Gick ju bra som tur va! 

Fick du clerence som SAS448? Kom du upp i luften med det callsignet eftersom dom hade stora problem med att ge mig sqw kod...

Upp kom jag men det var nåt strul när jag kontaktade tornet vid väntplatsen och fick en ny squawkkod.

Nils Herngren:
Verkar som att många hade problem. Jag hade lite problem i början också, jag skulle ankomma 17.55 och kom liksom i den första ENORMA vågen av ca. 40 plan typ exakt samtidigt, och EKCH_E_APP hade lite problem med sin voice, så 10 plan missade sin STAR helt och höll på att flyga rakt in i alla plan som ankom från Sverige och Norge.. Phew, det gick dock bra, men EKCH_N_APP fick vääldigt mycket att göra dock! Imponerande med 13 controllers online i lilla Danmark. Fantastisk event!

Vatsim.net]
As a pilot you had better be well prepared when you push as the taxi time can be very short, even under heavy traffic loads.

Jo, det tar ju inte alls 40min+ att taxa till 04L

Marek:
Tack för alla som kom och flög! Det var smockat med plan i luften. Hoppas ni hade kul, det hade iallafall vi flygledare!

Lite ATC screenshots finns här: http://www.vaccsca.org/forum/index.php?s=&showtopic=1925&view=findpost&p=9468

Måste erkänna att jag blev lite svettig när jag hade 11 plan i holding vid CDA (jag var EKDK_S_CTR). 

Min tanke när vi valde sektorer var att jag skulle få det rätt så lugnt i den pyttelilla sektorn i sydöstra hörnet av Danmark, men det blev liksom inte så. 

Det här ska vi göra om snart!

Nils Herngren:
Verkligen trevligt att se sig själv... två gånger! 

Synd att hjulen inte ville gå ut på final och jag kraschade 

Navigation

Up one level

Previous page