FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.10.19, 21:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Flight Sim Yoke- kokemuksia...
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Flight Sim Yoke- kokemuksia...  (Read 1035 times)
Tomcat153
Former member
Flight Sim Yoke- kokemuksia...
« on: 01.11.06, 20:33 »

Tervehdys! Näin uutena jäsenenä heti alkuun kysymyksiä ko. ohjaimesta. Olen siis hankkimassa MSFS2004:een otsikon mukaista ohjainta. Eli muutamia kysymyksiä kokeneemmille piloteille: Tarvitseeko CHproductsin Flight Sim Yokeen välttämättä polkimia, ja miten peräsimen käsittely hoituu? Ja miten koneen ohjaaminen maassa, esim. rullatessa kentällä onnistuu tällä ohjaimella? Näihin kysymyksiin kun saisi vastauksia niin antaisi suuntaa menenkö kauppaan vai en. Kiitos!!!
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

Re: Flight Sim Yoke- kokemuksia...
« Reply #1 on: 01.11.06, 22:15 »

Tarvitseeko CHproductsin Flight Sim Yokeen välttämättä polkimia, ja miten peräsimen käsittely hoituu?

Käsittely hoituu polkimilla.  Grin Eli jos ihan realistisuuteen (as real as it gets) pyrit niin sitten varmaan pitää sijoittaa polkimiin. Muussa tapauksessa polkimina ovat numpadin näppäimet Enter ja 0.

Ja miten koneen ohjaaminen maassa, esim. rullatessa kentällä onnistuu tällä ohjaimella?

No periaatteessa tämän ei pitäisikään onnistua jos otetaan taas mallia oikeasta lentokoneesta, koska niitä ohjataan polkimilla ja jettejä sitten ihan sellaisella pikku ratilla. Ja joitakin koneita jarruilla jotka ovat polkimissa tai kaikkien näiden yhdistelmällä. Yokesta ei ole apua muuta kuin sen verran että kovalla tuulella pitää muistaa kääntää yokea oikeaan suuntaan ettei tuuli pääse puhaltamaan konetta kyljelleen, mutta konetta ei käännetä yokella.

Simusta Autorudder pois päältä niin ollaan askel lähempänä realistista mallia oikeasta koneesta.

Näihin kysymyksiin kun saisi vastauksia niin antaisi suuntaa menenkö kauppaan vai en. Kiitos!!!

Yoke sinällään on hyvä, toimii ja normaalikäytössä on minulla ainakin kestänyt vuosia.

'Don't panic'
juhake
Former member
« Reply #2 on: 01.11.06, 22:29 »

Mutta jos ei ole polkimia, niin kannattaa ehkä suosiolla käyttää simun Autorudderia. Silloin Yoke toimii maassa ohjaamisessa kuin auton ratti.

Niin ja Tommille tervetuloa!
Esa
Former member
« Reply #3 on: 02.11.06, 05:38 »

Niin siis autorudder tarkoittaa, että ilmassa simu hoitaa sivuperäsimen kääntelyn puolestasi ja maassa yoke hoitaa ohjaamisen. Sillä lailla pystyt lentämään ihan hyvin, mutta realismi kärsii, kun yksi lentokoneen ohjausakseleista ei ole omassa hallinnassasi. Jos et nyt halua investoida polkimiin, voit ihan hyvin ostaa pelkän yoken ja hankkia ne polkimet sitten myöhemmin, jos siltä tuntuu. Uusi opetteluhan siitä tietenkin silloin tulee, että oppii käyttämäänkin niitä polkimia.
Mikko J Virtanen
Former member
« Reply #4 on: 02.11.06, 05:38 »

Mars matkaan ja kauppaan ostamaan! Itse lentelin aika kauan tavallisella joystickilla ennenkuin sain vuosi sitten joululahjaksi tämän yoken. Aluksi se kieltämättä tuntui hieman kummalliselta ja hetken olin pettynyt ostokseeni, mutta kun siihen totutteli vain niin paluuta ei sitten ole. Nyt jo lentelen esim. busseja tavallisella joikalla niin se on paljon hankalampaa eikä joystickiin saa varsinaista tuntumaa/vakaata otetta. Lisäksi virtual cockpitissa ympärilleen katsominen onnistuu kätevästi tuolla hat switchilla kun taas joystickissa ei minulla ollut ainakaan tätä ominaisuutta.
timoham
Former member
« Reply #5 on: 02.11.06, 10:13 »

Ostin yoken ja polkimet käytettynä ja olen ollut tyytyväinen. Laskeutumisiin tuli enemmän varmuutta ja käännökset on muutenkin vakaita yokella. Polkimet on kyllä kätevät rullauksessa kun ohjauksen keskittäminen tapahtuu automaattisesti toisin kun näppäimillä. Ja näitähän voi säätää vaikka miten. thmbup
Ja maksoi koko paketti huikeat 70€.  Grin
Ittellä yoke on mallia LE eli on vain yksi vipu kolmen sijasta.
Tomcat153
Former member
« Reply #6 on: 02.11.06, 20:38 »

Kiitos kaikille vastanneille! Nyt on helpompi suunnata kaupoille. Ja muutenkin tyytyväinen pitää olla kun täällä saa mukavasti asiallisia vastauksia!!! Tekee tästä harrastuksesta entistä miellyttävämmän!!!
Juuso Leppä
Former member
« Reply #7 on: 14.12.06, 18:30 »

Kun mulla on toi Yoke ja sit mul oli yks Microsoftin ratti ja polkimet niin saisikohanne polkimet toimimaan ilman rattia?
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #8 on: 14.12.06, 19:34 »

Kun mulla on toi Yoke ja sit mul oli yks Microsoftin ratti ja polkimet niin saisikohanne polkimet toimimaan ilman rattia?

Luultavasti ei saa jos noi polkimet on semmoiset jotka kytketään rattiin ja sitten ratti kytketään PC:hen. Tietysti jos virittelee siihen jonkinlaista liitospalikkaa ne voi saada toimimaan, mutta se lienee aika työläs operaatio.

Mutta mitä se ratti haittaa? Heität sen vain sivuun ja käytät polkimia?

-JukSii-
Juuso Leppä
Former member
« Reply #9 on: 14.12.06, 19:54 »

Nii joo pitää kokeillakkin thmbup
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1