OH-IMS (kuvia lisätty 21.9.2008)
Transisto:
hehheh, näyttää kovin tutulta tuo mittarihässäkkä. Hyvä, että sait myös USB-mittarit toimimaan. Kiva nähdä pitkästä aikaa kuvia tästäkin projektista.
Juhak:
Juu, olen onnistunut pari kertaa starttaamaan tietokoneen niin, että kaikki mittarit on tunnistuneet kerralla.
Isoja ongelmia oli noiden usb-mittareiden kanssa kun tietokone ei löytänyt niitä välillä millään. Ja kun löysi tuli herjaa sähkön riittämättömyydestä, vaikka hubit oli koko ajan kiinni sähkössä. lopulta heitin halvat verkkokaupan hubit menemään ja kokeilin erimerkkisiä, ja heti alkoi pelitttämään paremmin. Nuo verkkokaupan hubit toimivat hyvin kun ne on yksinään kiinni tietokoneessa. Mutta kun niitä laittaa ketjuun peräkkäin ne eivät toimi enää kunnolla. Ja olen suunnitellut tuon mittarihässäkän niin, että yksi hubbi on kiinni tietokoneessa ja sen perässä on neljä hubbia...
Mielenkiinnolla odotan sitä, että pääsen tunkemaan noita kaapeleita simuun.
Juha.
Zim:
Nuo mittarit aiheuttaa kyllä mielettömän johtosotkun, mutta voi ne saada ojennukseenkin... Tuossa koko C172 perusmittaristo niputettuna, tuostakin vielä vähän siistiytyi.
[ attachment removed ]
J
Juhak:
Quote from: Johan Löfgren on 10.03.08, 17:55
Nuo mittarit aiheuttaa kyllä mielettömän johtosotkun, mutta voi ne saada ojennukseenkin... Tuossa koko C172 perusmittaristo niputettuna, tuostakin vielä vähän siistiytyi.
Minulla on kyllä ajatus tasolla mietittynä miten kaapelit niputan ja vedän. Ja tämä on jollain tasolla "kunniakysymys", kun työkseni niputan mitä ihmeellisempi kaapeleita isoissa sähkökoneissa. Yksi ongelma on IOCardseille tulevien kaapeliden merkitseminen. Tämänkin kokoisessa simussa niitä kaapeleita tulee jonkin verran, puhumattakaan jostain liikennekonesimusta. En ole löytänyt "siviilimarkkinoilta" riittävän pieniä johdinmerkkejä, jotain löytyy, mutta ne on tarkoitettu 2,5 neliön ja sitä suurempien kaapeliden merkitsemiseen. Ja mikä harmittaa, niin meillä töisssä heitettiin roskiin laatikko kaupalla tosi pieniä johdinmerkkjeä kun käyttämämme merkintäjärjestelmä muuttui...
Juha.
vipu:
Joo. Tosiaan kun Iocardsia käyttää tulee noita lattakaapeleita ihan järjettömästi. Ja siihen kun lisää radiostackin niin sitten vasta piuhaa onkin. ( Ja kortteja )
Navigation