FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.17, 17:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Valjakkala karkasi jälleen "vankilasta"
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print
Author Topic: Valjakkala karkasi jälleen "vankilasta"  (Read 24231 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Valjakkala karkasi jälleen "vankilasta"
« Reply #60 on: 17.12.08, 19:54 »

Onhan se ainakin reilua, se joka tappaa, saa myös itse tulla tapetuksi. Ja onpahan yksi tappaja vähemmän. thmbup  Toisinkuin täällä rikollisille luvatussa maassa, niitä vaan kerätään lisää (jos ei kotimaassa riitä niin otetaan ulkomailta) ja päästetään vankiloista vapaalle thmbdn Ja mistä tahansa rikoksesta selviää näköjään nykyään muutamalla vaivaisella vuodella. Ja vielä mitä pahempi rikos, sitä vähemmän joudut istumaan Tongue Esim tyyliin se idiootti bemaristi joka ajoi kännipäissään poliisia karkuun järjetöntä ylinopeutta, tappoi poliisin ja mitä vielä -> pari vuotta istumista ja vapaalle vaan. Ja sitten jostain pelkästä raiskauksesta saa puolet enemmän...  Tongue

Ja toinen esimerkki tuosta mitä hyötyä on kuolemantuomiosta. Jos nyt tuo joku sarjamurhaaja joka on tappanut 4(?) ihmistä. Jos se tappaja ois jo ensimmäisen kohdalla tapettu pois niin 3 muuta ois jääny henkiin..? Cool Tietty jos kerralla läjäyttää 4 ihmistä päiviltä niin sillehän ei voi enää mitään, mutta kun on niitä että ensin tapetaan yksi, istutaan pari kuukautta ja päästään vapaalle, tapetaan toinen ja taas istutaan vähän aikaa jne...

Tai vaikka ei kuolemantuomiotakaan niin toi tyyliin 450 vuotta linnaa ois kyllä kohallaan. Ihan oikein noille istua loppuelämä lukkojen takana. Ehkä jopa pahempi kuin kuolemantuomio. Tosin ei täällä missä vankilat on neljän tähden hotellien tasolla... Roll Eyes
« Last Edit: 17.12.08, 20:00 by Petri Koivisto »
hennri
Former member
« Reply #61 on: 17.12.08, 20:07 »

Hitto, nyt tajusin et opiskelu on ihan turhaa....

Teen pankkiryöstön ja jos eteen tulee muutama vartija niin voivoi... Sen jälkeen istun kiltisti vajaat parikymmentä vuotta vankilassa kuntoillen, lukien, tv:tä katsellen. Samalla voisi vähän liikennemerkkeä väännellä ja ansaita taskurahaa...
No 10 vuoden kulttua olen vapaa, kun käyttäydyn kiltisti ja olen ensikertalainen. Sitten vain käyn hakemassa puun alle piilottamani pankkiryöstön miljoonat... Sen jälkeen elänkin herroiksi kartanossani. Eläköön Suomi thmbup
arttula
Former member
« Reply #62 on: 17.12.08, 20:12 »

Hitto, nyt tajusin et opiskelu on ihan turhaa....

Teen pankkiryöstön ja jos eteen tulee muutama vartija niin voivoi... Sen jälkeen istun kiltisti vajaat parikymmentä vuotta vankilassa kuntoillen, lukien, tv:tä katsellen. Samalla voisi vähän liikennemerkkeä väännellä ja ansaita taskurahaa...
No 10 vuoden kulttua olen vapaa, kun käyttäydyn kiltisti ja olen ensikertalainen. Sitten vain käyn hakemassa puun alle piilottamani pankkiryöstön miljoonat... Sen jälkeen elänkin herroiksi kartanossani. Eläköön Suomi thmbup

Näinpä juuri. Ja samassa rytäkässä voisit tappaa rikkaan appiukkosi yliajamalla kännissä "vahingossa", etkä saisi kuin pikkuisen lisää - plus ison perinnön tuomiosi loputtua.

Mutta elä vahingossakaan yritä tuoda nuuskaa maahan salaa. Tulee meinaan melko pitkä tuomio... Tongue

Eläköön Suomi, tosiaan !
Jouni Laukkanen
Kylän ravattisonni

Date Registered: 04.01.04

« Reply #63 on: 17.12.08, 20:55 »

Kuolemanrangaistus voi tuntua oikeutetulta, vaan mitäs sitten kun tuomitaan väärä ihminen?

SZD-9 K8b Ka6CR PIK16c RF5 K7 C140 PIK23 Janus B G102 AA5 SZD-48 PIK19 FR172 PIK20D C150 DG300 L-13 G103 H304 VL70 C172 SZD-50 ASK21 J3 PA38 C206 PA18 PA28R PA28 M4 C152 RF4D Ka2b SF25 7ECA PA24 C182 LS4 ASW20 C185 PIK15 S235 G109 C195 S880 PIK11 C188 RV6 BE19 PIK18 DuoDiscus LS8 C177 Auster6 PA25 C42 Zephyr C150TD EuroFox2K/3K P220S Pegase C180 EV97 Avid Flyer FK9 Faeta A22L Pulsar EuroCub
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #64 on: 17.12.08, 21:23 »

Kuolemanrangaistuksista jne. oli muistaakseni oma ketjunsa olemassa, joten jatkanette siitä aiheesta siellä...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
arttula
Former member
« Reply #65 on: 17.12.08, 21:45 »

Kuolemanrangaistus voi tuntua oikeutetulta, vaan mitäs sitten kun tuomitaan väärä ihminen?

Jatkan Mikko-moden uhallakin... Tongue Entäs sitten ? Montako ihmistä kuolee vuosittain henkirikoksen uhrina maailmassa, mutta tekijää ei saada koskaan kiinni. Jos muutama tapetaan syyttömänä, ollaan silti varmasti plussan puolella oikein tuomituiden kanssa. Collateral damages... Smör smör.

//A
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #66 on: 17.12.08, 22:00 »

Jatkan Mikko-moden uhallakin... Tongue Entäs sitten ? Montako ihmistä kuolee vuosittain henkirikoksen uhrina maailmassa, mutta tekijää ei saada koskaan kiinni. Jos muutama tapetaan syyttömänä, ollaan silti varmasti plussan puolella oikein tuomituiden kanssa. Collateral damages... Smör smör.

//A

Arttu ,perhana,et voi olla tosissas. thmbdn

salgmark miuku telia.com
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #67 on: 18.12.08, 08:16 »

Mä oon sitä mieltä, että vankilat pitäs yhtiöittää, jonka avulla saatais vankiloitten kulut jollain tavalla kuriin. Sen lisäksi vankilapalveluita pitäis ostaa itänaapurista pahimpien rikollisten kohdalla. Varmasti lisäis kynnystä tehdä rikos, jos rikollinen tietäis, että valtio ostaa vankilapalvelun vaikkapa siperiasta.
Kimmo Huoviala

Date Registered: 27.05.05

« Reply #68 on: 18.12.08, 08:33 »

Mä oon sitä mieltä, että vankilat pitäs yhtiöittää, jonka avulla saatais vankiloitten kulut jollain tavalla kuriin. Sen lisäksi vankilapalveluita pitäis ostaa itänaapurista pahimpien rikollisten kohdalla. Varmasti lisäis kynnystä tehdä rikos, jos rikollinen tietäis, että valtio ostaa vankilapalvelun vaikkapa siperiasta.

Tuosta mä olen aina haaveillut. Jostain tarttunut huhua paljonko yhteiskunta maksaa yhdestä vankivuorokaudesta, ei ole halpaa. Sopiva saari jossain papillon:n maisemissa ja annan vankilapalveluita 15% halvemmalla kuin yhteiskunta. Ja luultavasti Kimmon Vankila Oy:n tulos olisi varsin kelvollinen. Ja uudelleenkasvatus vangeille olisi taatusti hyvää, ei sossukukkahattutätejä lähimmän 5000km:n säteellä. Toisaalta, yksi 9mm kuti on paljon halvempi kuin yksikään päivä edes kuvitteellisessa Kimmon Vankila Oy:ssä.
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #69 on: 18.12.08, 11:38 »

Varmasti lisäis kynnystä tehdä rikos, jos rikollinen tietäis, että valtio ostaa vankilapalvelun vaikkapa siperiasta.
Sama on ollut mielessä usein. Luulen että veli venäläinen olisi ikionnellinen kun saisi vaikka 10.osan siitä kulusta korvausta mitä nyt vrk/vanki täällä maksaa. Lippukin voisi olla menolippu, paluun saisi hoitaa omalla kustannuksella(voisi vaikka päästää 2 viikkoa aiemmin pois siitä hyvästä). Ja kun tuo Valjakkalakin murhasi Åmselessa, niin sopiva paikka olisi Oimjakon.Wikistä:
Oimjakon (jak. Өймөкөөн, Öjmököön, ven. Оймякон) on kylä Öjmököönin uluusin keskiosassa Sahan tasavallassa eli Jakutiassa Siperiassa Venäjän federaatiossa, noin 640 kilometriä tasavallan pääkaupungista Jakutskista itään. Se on tiettävästi maapallon kylmin paikka, jossa on asutusta. Oimjakon sijaitsee 741 m meren pinnan yläpuolella ja siellä on noin 500 asukasta.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #70 on: 18.12.08, 15:19 »

Vastustan ehdottomasti kaikkea yhtiöittämistä. Siitä ei ole kuin pelkkää haittaa.

Esimerkkejä:

Suomessa postilaitos yksityistettiin joku aika sitten. Ennen sitä posti tuli meille aamupäivällä aina ennen klo 11. Nyt se tulee iltapäivällä aina klo 13 jälkee - joskus vasta iltamyöhään. Postimaksut ovat kasvaneet niin paljon, että en enää lähetä postissa muuta kuin tärkeitä kirjeitä. Ajan vaikka itse paketit perille. Tulee halvemmaksi. Jonot postissa ovat "palvelun parantuessa" sitäpaitsi kasvaneet sietämättömän pitkiksi.

Joensuussa yhtiöitettiin kaupungin kiinteästä omaisuudesta vastaava toimitilalaitos. Sen jälkeen sen kautta on kupattu valtava määrä rahaa mm. koulutoimesta. Koulujen budjetiti kasvavat vain näennäisesti. Todellisuudessa ne ovat pienentyneet koko ajan, koska vuokrat, joita toimitilalaitos  kerää kasvavat vuodessa pahimmillaan jopa 30%. Perusteluiksi riittää se aataminaikuinen "kustannustason nousu". Me koululaitoksen puolella emme voi vedota minkään nousuun, vaikka totta kaikki kaikki kallistuu koko ajan. Mikään ei silti suju yhtään sen halvemmalla tai paremmin kuin ennen yhtiöittämistäkään.

Yksityistäminen panee vielä astetta pahemmaksi, sillä yksityisen yrittäjän on vedettävä kaikkien kustannusten jälkeen vielä oma voittonsa sieltä välistä. Voitto kasvaa, kun väkeä pannaan pellolle ja teetetään jäljelle jääneillä enemmän työtä samalla palkalla, käytetään halpoja ja huonoja materiaaleja tai tehdään kaikki vähän kuin "vasemmalla kädellä". Kunnallinen laitos toimii aivan yhtä tehokkaasti tai tehokkaammin, mutta sen mahdolliset voitot palaavat takaisin veronmaksajille. Lisäksi ei ole edes tarpeen toimia voitollisesti, vaan resursseja voidaan suunnata esimerkiksi työllistämiseen.

Jyrkkä EI yhtiöittämisille ja yksityistämisille.

Pekka
« Last Edit: 18.12.08, 15:29 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #71 on: 18.12.08, 15:26 »

Yhdysvalloissahan vankilat ovat suurta yksityistä bisnestä. Siinä todella liikkuu suuri raha.

Siinä ei suinkaan ole tarkoitus että yhteiskunta pääsisi halvemmalla. Päinvastoin bisneksenä se tulee vielä kalliimmaksi.

Tarkoituksena on siirtää yhteiskunnan rahoja yksityisille bisnesmiehille ja osakkeen omistajille - hieman yksinkertaistaen tavallisten veronmaksajien rahat siirretään rikkaille tälläkin tavoin. Tämä on kaiken tarkoitus.

Millaiset sitten ovat vankilaolot Yhdysvalloissa? Kas siihen sopii mennä tutustumaan paikan päälle. Tosin Yleisradio on lähettänyt silloin tällöin dokumentteja niistä - luonnollisesti sekin aikaan (keskiyöllä tai sen jälkeen), jolloin monikaan ei ole hereillä.

Näissä ohjelmissa ja uutisissa on myös vilahdellut tietoja siitä miten monta syytöntä ihmistä siellä on tuomittu kuolemaan ja teloitettu. "Valkoisen punaniskan silmissä jokainen neekeri on samannäköinen".

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jufernaut
Former member
« Reply #72 on: 30.01.09, 20:01 »

Valjakkala vapaaksi maanantaina mutta viihtyykö häkkilintu vapaana?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901309008124_uu.shtml
Jani Salo

Date Registered: 05.07.01

« Reply #73 on: 30.01.09, 20:33 »

Valjakkala vapaaksi maanantaina mutta viihtyykö häkkilintu vapaana?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901309008124_uu.shtml

Nikitalla on vielä muutama päivä aikaa paeta ennen vapautusta  Grin

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #74 on: 30.01.09, 20:36 »

Tän Foughantinen tilallehan voitas ottaa joku kiva terroristi tuolta Guantanamosta Cool Tai miksei samantien parikin...

Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #75 on: 30.01.09, 20:46 »

Ne terroristipoijaat vaan luulis tulevansa hotelliin, kun Suomen vankilaan pääsisivät..
Pekka Holopainen

« Reply #76 on: 31.01.09, 15:05 »

Ne terroristipoijaat vaan luulis tulevansa hotelliin, kun Suomen vankilaan pääsisivät..

Ei ole mitään takeita siitä, että ne edes ovat terroristeja, eikä heitä ole tarkoitus panna vankilaan vastaanottajamaissaan.

Afganistanilaiset, pakistanilaiset ja muut kriisialueen hemmot vedättivät jenkkejä pahan kerran aikoinaan ja tarjoilivat näille mitä tahansa "ei toivottuja ulkomaalaisia" - tai oman maan kansalaisia "terroristeina". Ja heillehän kelpasi. Nämä "terroristit" roudattiin sitten mm. EU-maiden kautta Yhdysvaltoihin ja sieltä edelleen Guantanamoon. Suurinta osaa näistä on pidetty vankeina ihan ilman mitään syytä Heitä vastaan ei ole nostettu edes syytettä. Kuinka olisi voitukaan, kun suurin osa ovat syyttömiä peijoonit. Toki joukossa oli terroristejakin, mutta vähemmistö ja osa näistä jo onkin tuomittu tai joutuu syytteeseen USAssa. Tosin koko touhu on ollut kansainvälisen oikeuskäytännön ja etenkin ihmisoikeuksien vastaista eikä perustu mihinkään kv. sopimukseen. Ilman syytettä kun ei saa pitää edes kovin pitkään vangittuna. Nämä ovat olleet vuosikausia.

Miksi heitä ei sitten voi palauttaa takaisin omiin maihinsa? Syitä on monia, mutta otetaanpa vaikka sellainen esimerkki, jossa oman maan kansalainen/kansalaiset aikoinaan heidät ilmiantoivat yhdysvaltalaisille. Nyt jos tämä henkilö palaa kotimaahansa, muodostuu hänestä hänet syyttömästi ilmiantaneille roistoille (jotka hänen kustannuksellaan rikastuivat) uhka, joka pitää eliminoida. Nämä henkilöt voivat olla myös hyvin vaikutusvaltaisia maassaan. Guantanamon vangit ovat siis selkässä hengenvaarassa omassa maassaankin.

Tämä Bushin "ristiretki terrorismia vastaan keinolla millä hyvänsä" oli erittäin syvältä perseestä. G.W. Bush esikuntineen joutaisi minun puolestani itse joutua kv. tuomioistuimen eteen Haagissa rikoksistaan ihmisyyttä vastaan.

Pekka

Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #77 on: 31.01.09, 15:21 »

Tämä Bushin "ristiretki terrorismia vastaan keinolla millä hyvänsä" oli erittäin syvältä

OK, tällä ei ole tekemistä Valjakkalan kanssa, mutta pakko laittaa tähän:

Yritin etsiä lainausta tai viitteitä siitä, että Jumala kertoi Bushille, että pahat pojat piti pistää ojennukseen, mutta asiasta ei näköjään kannata puhua, koska googlehakuun tuli tällaiset varoitukset:

[ attachment removed / expired ]  Shocked

Pekka Holopainen

« Reply #78 on: 31.01.09, 15:32 »

...

Niin se keskustelu aina lähtee rönsyilemään. Pitäsi aina muistaa vilkaista myös otsikkoon ettei mene aivan metsikköön.

Grin

Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #79 on: 02.02.09, 06:53 »

Yritin etsiä lainausta tai viitteitä siitä, että Jumala kertoi Bushille, että pahat pojat piti pistää ojennukseen, mutta asiasta ei näköjään kannata puhua, koska googlehakuun tuli tällaiset varoitukset:

Lauantaina nuo varoitukset tuli miljoonille muillekin sivuille. Googlessa oli vika.
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1