Ajajaj FSX slutade fungera... (nu med lösningen)

(1/2) > >>

Biurn:
Problembeskrivning:

FSX startar inte. Bara den första blå rutan med FSX logo kommer upp. Ena kärnan på processorn är maxbelastad. Måste avslutas via Aktivitetshanteraren.
Prövar att reparera via kontrollpanelen/Lägg till ta bort program. Även detta hänger sig.
I med skivan och försöker reparera den vägen, hänger sig...

OK, det får väl lov att bli en ominstallation då... Försöker avinstallera FSX via Lägg till ta bort program. Felkod -1603 från InstallShield.

Suck... Felet (som det beskrivs på diverse hemsidor) kan bero på full HD (icke fallet) eller att TEMP-foldern är full med skräp (nu är den tömd, funkar iaf inte)
Jag har testat att avinstallera andra program den vägen och det funkar.

Det blir väl till att försöka sig på en manuell avinstallation med registerhack etc. Borde kunna få hjälp av något reg cleaner program

Så till frågan: Har någon annan haft liknade problem? Vad hände? Vet någon varför? Fanns det någon lösning?

/Björn 

Biurn:
Testade att avinstallera ytterligare ett program för att vara säker på att det inte var något Windows-problem.

Ve och fasa, något går fel och det kommer upp en planka där det står... "FSX är inte färdiginstallerat än så den här avinstallationen kommer att avbrytas"

OK, testar väl med FSX igen då. Synd bara att jag testade avinstallera först, för nu funkade det...

Nästa gång (hoppas ni slipper) som ni ominstallerar FS(X), kom ihåg att "backuppa" fsx.cfg om ni tweakat den, logbook.bin om ni har många fina timmar i den och lite annat som kan vara kul (awards till exempel) Gjorde jag det? 

Nu funkar det iaf, godnatt 

/Björn

ggustavsson:
Jag skulle nog provat en systemåterställning först

Biurn:
Mmm, kanske läge att börja använda det... 

Bra tips!

/Björn

davyp3:
systemåterställning är det första jag disablar på en ny installation av windows.

Den drar massor av resurser i bakgrunden, och när man väl behöver använda den går det allt som oftast åt SKOGEN. Det är iaf min erfarenhet, och jag är inte ensam om den...

Navigation

Up one level

Next page