Ajajaj FSX slutade fungera... (nu med lösningen)

<< < (2/2)

ggustavsson:
Tja ibland så har systemåterställning löst det hela för mig, när alternativet har varit att slita sig i håret av frustration

Systemåterställning tar förstås en del hårdiskutryme, men osäker på detta med resurser

Biurn:
Jaha...då har det hänt igen. Precis samma som förra gången. FSX går ej att starta och ena kärnan av de två är maxbelastad. Hela tiden.

Prövade med en systemåterställning den här gången. Nix pix, funkade inte bättre för det.

Prövade med att ta bort (eg flytta) fsx.cfg. Nope. Ingen skillnad.

Finns det ingen annan som har haft det problemet eller möjligtvis läst om det någonstans?

Hoppas på svar...

/Björn 

Biurn:
Logfilen...

logbook.bin

Om jag tar bort den funkar det. FSX genererar en ny.
Om jag lägger tillbaka den gamla uppstår exakt samma problem på nytt.

Upprepat 3-4 ggr.

FSX funkar utan ominstallation, men utan loggade timmar 

Nåja, får väl bli en pappersvariant då. Varför inte, logboken i FSX är allt annat än bra. Det räcker med att starta simulatorn (dvs i cockpit, på marken) så får man en landning uppskriven i logboken oavsett om man överhuvudtaget har rört en pryl eller flugit en sväng.

Sumering: Jag är glad ändå, jag hittade ju felet 

/Björn

pearlfn1:
Tack för tipset!
Det verkade som att jag hade fått samma problem med min simulator dvs. att den frös.
Provade att stänga av trafiken, provade olika flygplan mm. Sedan läste jag denna tråd och tog bort filen logbook som finns i Dokument/ Flight Simulator X Files.
Och nu verkar den fungera.

Nu slapp jag installera om FSX eftersom det förmodligen hade slutat med det.

Navigation

Up one level

Previous page