Ivap-koe
MikaelT:
Minulla olisi kapteenin arvoon vaadittavat lentotunnit lähes täynnä ja tarkoituksena olisikin päästä etenemään. Kyselisin siis tuosta Ivap-kokeesta. Minkätyyppinen se on, monivalinta ilmeisesti? Mitä pitäisi osata? Kuka on suorittanut kokeen, niin kertokoon.
AkiKettu:
Moi,
Suosittelen pitämään IvAp:n ohjeen auki ja jos mahdollista niin itse ohjelmakin on hyvä olla käynnissä (voi kätevästi kattoa että kuinka jokin ominaisuus toimi).
Kysymykset on monivalintakysymyksiä ja vastausaikaa on 45 minuuttia ja kysymyksiä on 20 kappaletta. Suurin osa liittyy IvAp:n toimintaan ja lisäksi saattaa tulla muitakin perusjuttuja kuten METAR:n "tulkintaa".
Yleisesti itse olen yrittänyt tehdä kokeet kun olen virkeenä (esim. aamulla). Kysymykset on ajoittain vähän tulkinnallisia mutta kyllä tiedolla pitäisi läpi kirkkaasti päästä.
Tsemppiä kokeeseen!
- Aki
MikaelT:
Kiitos vinkistä, nyt eikus vaan lentelemään ruuhkaisille taivaille.
philes:
Moi!
Nuo IVAO:n kokeethan ovat periaatteessa opetustapahtumia. Tietysti siinä mitataan myös Sinun tietoasi ohjelman toiminnoista jne., mutta jos et johonkin kysymykseen osaa vastata, niin ohjelman manuaali auttaa paljon.
Eli jos et tiedä vastausta kysymykseen, niin kokeen jälkeen varmasti tiedät sen vaikka unissasikin.
Onnea kokeeseen!
MikaelT:
Kuinka paljon pitää saada oikein 20 jos haluaa päästä läpi?
Navigation