FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.12.18, 18:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  TRP:n käyttö AVRO:ssa
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: TRP:n käyttö AVRO:ssa  (Read 375 times)
nikke72
Former member
TRP:n käyttö AVRO:ssa
« on: 10.12.06, 19:46 »

Olen viimeaikoina lennellyt Jon Murchinsonin AVRO RJ100:lla käyttäen Matthias Lieberechtin paneelia. Homma alkaa olla muutoin jo kohtuullisen hyvin hanskassa perustoimintojen osalta, mutta TRP:n käyttö lähdössä aiheuttaa ongelmia.

Yrittäessäni hoitaa nousua muutoin kuin autopilotin VS Holdin avulla seurauksena on vaihtelevasti ylinopeutta, moottoreiden ylikuumenemista, liian jyrkkää nousukulmaa ja sakkausta... Kun ainakin paneelin manuaalin mukaan nousuissa tulisi mieluummin käytää LVLCHG:tä tai Thrust buttonia kuin VS Holdia niin...

Joten voisiko joka paremmin asiaa tunteva lyhyesti kertoa TRP:n säätämisestä ja käytöstä nousun aikana?

Nikke
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: TRP:n käyttö AVRO:ssa
« Reply #1 on: 11.12.06, 09:55 »

Alkunousun jälkeen vaan autopilotin VS-toiminto päälle, ja Climb-moodi TRP:lle.
nikke72
Former member
Re: TRP:n käyttö AVRO:ssa
« Reply #2 on: 11.12.06, 16:27 »

Vastaan tässä itse itselleni... Eli ongelman ratkaisu taisi löytyä tuolta Bae Panel projecting FAQ:sta. Joissakin koneissa (mm. Murchinsonin ja Stonen ARJ koneissa) on liikaa voimaa alhaisissa korkeuksissa, tämän takia nousukulma muodostuu liian jyrkäksi kun TRP pannaan päälle (mulla oli esim. pitch 18 astetta). Bae:ltä löytyy korjatut arvot joilla nousukulmat saadaan oikeiksi.

Nikke
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1